Max Verstappen odniósł na torze Interlagos swoje trzecie zwycięstwo w tegorocznym sezonie Formuły 1. Swoje pierwsze podium wywalczył drugi na mecie Pierre Gasly, który o długość samochodu pokonał Lewisa Hamiltona.

Verstappen utrzymał prowadzenie po starcie z pole position, a za jego plecami Lewis Hamilton objechał ruszającego z drugiego pola Sebastiana Vettela. Valtteri Bottas pozostał na czwartej pozycji, przed Alexandrem Albonem i Pierrem Gaslym. Dobrze wyścig rozpoczęli Antonio Giovinazzi i Charles Leclerc, którzy zyskali na pierwszym okrążeniu odpowiednio dwie i trzy pozycje.

Verstappen od samego początku narzucił mocne tempo i odjechał od Hamiltona, który to odjechał od Vettela. Leclerc tymczasem kontynuował swoją szarżę i wyprzedził kolejno Giovinazziego, Kevina Magnussena, Romaina Grosjeana, Kimiego Räikkönena i Pierre’a Gasly’ego. Monakijczyk tym samym w przeciągu dziesięciu okrążeń awansował do czołowej szóstki.

Nie mogąc dotrzymać Verstappenowi tempa, Hamilton zjechał do boksów na 20 okrążeniu po kolejny komplet miękkich opon. Lider wyścigu nie mógł zignorować takiego obrotu spraw i zdecydował się na taki sam manewr okrążenie później. Pomimo dobrego pit-stopu, Verstappen znalazł się za Hamiltonem, bowiem musiał prawie zatrzymać się na wyjeździe z alei serwisowej, aby uniknąć kolizji z opuszczającym swoje stanowisko Robertem Kubicą – polski kierowca otrzymał później za ten manewr pięciosekundową karę.

Verstappen nie pozostał długo za Hamiltonem i wyprzedził go już na kolejnym okrążeniu, udanym atakiem w pierwszym zakręcie. Obaj następnie wyprzedzili Albona i mieli przed sobą już tylko Vettela i Bottasa, którzy zjechali do boksów na 25. i 26. okrążeniu. Po swoim pit-stopie, Vettel powrócił na tor za jadącym od początku na pośredniej mieszance Leclerkiem, lecz wyprzedził go po czterech okrążeniach. Leclerc następnie zjechał do boksów, wybierając twardą mieszankę.

Na twardej mieszance jechał również Bottas, który rozpoczął drugi cykl pit-stopów na 41. okrążeniu. W samochodzie Fina założono pośrednie opony, a dwa okrążenia później tak samo postąpiono w przypadku Hamiltona. Tak jak poprzednio, na kolejnym okrążeniu manewr Brytyjczyka pokrył Verstappen i tym razem utrzymał się przed kierowcą Mercedesa-AMG.

Bottas po swoim pit-stopie utknął za Leclerkiem i pomimo licznych prób, nie zdołał wyprzedzić kierowcy Ferrari. Długa jazda za rywalem sprawiła, że Mercedes-AMG Fina zaczął przegrzewać się i tracić olej, przez co Bottas musiał przedwcześnie zakończyć wyścig. Zatrzymał się po wewnętrznej czwartego zakrętu, blisko krawężnika, a ponieważ unieruchomionego auta nie dało się łatwo przetoczyć, konieczna była interwencja samochodu bezpieczeństwa.

Korzystając z neutralizacji, Verstappen zjechał po miękkie opony i wyjechał na drugim miejscu, za Hamiltonem. Trzeci w tym momencie był Vettel, przed Albonem i Leclerkiem, który również zjechał po nowe opony.

Wyścig wznowiono na 12 okrążeń do mety i już w pierwszym zakręcie Verstappen objechał Hamiltona od zewnętrznej, a za nim jego zespołowy kolega Albon podobnym manewrem wyprzedził Vettela. Kierowca Ferrari jeszcze przez kilka okrążeń próbował wyprzedzić Tajlandczyka, lecz po nieudanych próbach stał się celem do ataku przez Leclerca – Monakijczyk chwilowo znalazł się przed swoim zespołowym kolegą na początku 66. okrążenia, po czym obaj zrównali się na dojeździe do czwartego zakrętu. Doszło pomiędzy nimi do kolizji, która wyeliminowała z wyścigu oba samochody Ferrari oraz Lance’a Strolla, który wjechał w rozrzucone po torze fragmenty ich maszyn.

Na tor ponownie wyjechał samochód bezpieczeństwa i tym razem do boksów zjechał Hamilton, oddając drugą pozycję na rzecz Albona oraz Gasly’ego. Po wznowieniu wyścigu na dwa okrążenia do mety Brytyjczyk szybko uporał się z kierowcą Toro Rosso, lecz przy próbie ataku na Albona w 11. zakręcie doprowadził do kolizji i obrócił reprezentanta Red Bulla, a także uszkodził swój samochód i ponownie znalazł się za Gaslym. Aktualny mistrz świata do samego końca próbował odzyskać drugą lokatę, lecz przegrał z Gaslym na mecie różnicą 0,062 sekundy.

Max Verstappen tymczasem nie oglądał się za siebie i pewnie zmierzał po swoje ósme w karierze zwycięstwo, dające mu awans na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Tuż za podium uplasował się startujący z końca stawki Carlos Sainz Jr, za którym uplasowali się Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo, a także Daniel Ricciardo, Lando Norris, Sergio Pérez i Daniił Kwiat.

Aktualizacja: Hamilton otrzymał po zakończeniu wyścigu 5-sekundową karę za spowodowanie kolizji z Albonem, która pozbawiła go trzeciego miejsca.

PNrKierowcaZespół Rezultat
133
Max Verstappen
Aston Martin Red Bull Racing71 okr.
210
Pierre Gasly
Red Bull Toro Rosso Honda+ 6,077
355
Carlos Sainz Jr
McLaren F1 Team+ 8,896
47
Kimi Räikkönen
Alfa Romeo Racing+ 9,452
599
Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo Racing+ 10,201
63
Daniel Ricciardo
Renault F1 Team+ 10,541
744
Lewis Hamilton
Mercedes-AMG Petronas Motorsport+ 11,139
84
Lando Norris
McLaren F1 Team+ 11,204
911
Sergio Pérez
SportPesa Racing Point F1 Team+ 11,529
1026
Daniił Kwiat
Red Bull Toro Rosso Honda+ 11,931
1120
Kevin Magnussen
Haas F1 Team+ 12,732
1227
Nico Hülkenberg
Renault F1 Team+ 13,059
1363
George Russell
ROKiT Williams Racing+ 13,599
148
Romain Grosjean
Haas F1 Team+ 14,247
1523
Alexander Albon
Aston Martin Red Bull Racing+ 14,927
1688
Robert Kubica
ROKiT Williams Racing+ 1 okr.
175
Sebastian Vettel
Scuderia Ferrari Mission Winnow+ 6 okr.
1816
Charles Leclerc
Scuderia Ferrari Mission Winnow+ 6 okr.
1918
Lance Stroll
SportPesa Racing Point F1 Team+ 6 okr.
NSK77
Valtteri Bottas
Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race