FIA nakłada większe ograniczenia na komunikację radiową

Kierowcy Formuły 1 będą musieli poradzić sobie z jeszcze większą restrykcją w przekazie radiowym po tym, jak potwierdzono, że FIA będzie nadal dążyła do ograniczenia wpływu zespołu na końcowe wyniki.

Chociaż FIA od dawna planowała ograniczyć komunikację na linii kierowca-zespół, ostatnie zmiany podążają w jeszcze bardziej restrykcyjnym kierunku niż oryginalnie zakładano. W dokumencie wysłanym do zespołów przed Grand Prix Australii stało się jasne, że FIA przyjmie jeszcze bardziej bezkompromisowe podejście do sprawy.

W poprawionej wersji listy ograniczeń FIA wskazała, że zespoły mogą ostrzegać swoich zawodników przed krytycznym problemem z samochodem tylko w przypadku, jeśli „awaria modułu lub systemu jest nieuchronna”.

Jeśli chodzi o czasy okrążeń i rezultaty w poszczególnych sektorach, kierowcy będą informowani tylko i wyłącznie o osobistych wynikach. Z kolei informacje dotyczące zjazdu do boksów mogą zostać podane na faktycznym okrążeniu, gdy zawodnik zamierza pojawić się u swoich mechaników – nie wcześniej. Oprócz tego FIA zdecydowała się zakazać możliwości udzielania innych informacji, które wcześniej były jeszcze dozwolone. Obejmują one:

  • Podawanie różnic między kierowcami podczas kwalifikacji tak, aby zrobić sobie więcej miejsca przy przygotowywaniu do wykonania szybkiego okrążenia
  • Opony, które zostaną nałożone podczas kolejnego postoju
  • Liczba okrążeń, którą pokonał inny zawodnik na danym komplecie ogumienia podczas wyścigu
  • Specyfikacja opon innego kierowcy,
  • Informacje dotyczące prawdopodobnej strategii konkurentów
  • Możliwość pojawienia się samochodu bezpieczeństwa
  • Zmiana ustawień przedniego skrzydła podczas kolejnego postoju
  • Przypominanie o limitach toru
  • Ilość okrążeń do końca wyścigów
  • Zakodowane informacje

Jeśli chodzi o ostatni podpunkt, FIA dała jasno do zrozumienia, że nie pozwoli zespołom obejść tych ograniczeń za pomocą zakodowanych wiadomości.

W komunikacie czytamy, że dowolna informacja, „która może wyglądać jak zaszyfrowana wiadomość może być uznana za naruszenie Artykułu 20.1 Regulaminu Sportowego i fakt ten zostanie zgłoszony sędziom”.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze