FIA opublikowała przepisy dotyczące nowego stylu kwalifikacji

FIA zatwierdziła przepisy dotyczące kwalifikacji w stylu eliminacji po tym, jak otrzymały one ostateczną zgodę na wprowadzenie w miniony czwartek.

Komisja F1 jednogłośnie zatwierdziła zmiany w Regulaminie Sportowym, wskutek czego nowy format czasówki zostanie wprowadzony już od pierwszego wyścigu sezonu, Grand Prix Australii. Mimo obaw, że Ferrari może podjąć decyzję o zablokowaniu tych zmian, ostatecznie udało się dojść do porozumienia.

Poniżej zatwierdzone zmiany w Artykule 33 Regulaminu Sportowego F1:

  • Od 14:00 do 14:16 (Q1) wszystkie samochody będą mogły znaleźć się na torze. Siedem minut po rozpoczęciu sesji, ostatni kierowca w klasyfikacji zostaje wyeliminowany. Musi on wrócić do alei serwisowej, po czym nie będzie mógł uczestniczyć w dalszej części czasówki. Ta sama procedura obowiązywać będzie po upływie 8:30, 10:00, 11:30, 13:00 i 14:30 min., w wyniku czego na torze po upływie regulaminowego czasu ma zostać 16 kierowców. Pod koniec sesji kierowcy mogą dokończyć obecne okrążenie i kiedy wszyscy przekroczą linię mety, wówczas ostatni zawodnik z tabeli zostaje wyeliminowany i nie może wziąć udziału kolejnej części kwalifikacji. Czasy okrążeń uzyskane przez pozostałych kierowców zostaną usunięte.
  • Od 14:24 do 14:39 (Q2) pozostałe 15 samochodów będą mogły wyjechać na tor. Sześć minut po rozpoczęciu tego segmentu, ostatni kierowca w klasyfikacji zostanie wyeliminowany. Musi powrócić do boksów i nie może przystąpić do dalszej części. Ta sama procedura zostanie zastosowana po upływie kolejno: 7:30, 9:00, 10:30, 12:00 i 13:30 min., po czym 9 kierowców zostanie na torze. Po upływie regulaminowego czasu wszyscy kierowcy mogą ukończyć obecne mierzone okrążenie. Następie ostatni kierowca zostanie wyeliminowany i do ostatniej części czasówki przystąpi ostatecznie 8 zawodników.
  • Od 14:46 do 15:00 (Q3) pozostała ósemka samochodów będzie mogła walczyć o pole position. Po upływie 5 minut ostatni kierowca z tabeli zostaje wyeliminowany i nie może już wpłynąć na swoją pozycję startową do wyścigu. Ta sama procedura jest stosowana po upływie 6:30, 8:00, 9:30, 11:00 i 12:30 min., po czym na torze pozostanie dwójka kierowców. Gdy ci zawodnicy dokończą swoje okrążenia pomiarowe, wówczas zostanie ustalona ogólna klasyfikacja.

Pierwsze weekendy wyścigowe sezonu pokażą, na ile nowa formuła się sprawdzi i czy sprawi, że start wyścigu stanie się bardziej nieprzewidywalny. Eksperci uważają, że niejednokrotnie będziemy mogli stać się świadkami dosyć zaskakujących rezultatów. Na pierwszą próbę musimy poczekać do 19 marca, kiedy odbędzie się sesja kwalifikacyjna przed Grand Prix Australii.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze