Pirelli potwierdza testy opon na mokrą nawierzchnię

W dniach 25-26 stycznia odbędą się testy opon typu WET na torze Paul Ricard.

W dwudniowej sesji udział wezmą tylko trzy ekipy. Na francuskim obiekcie testować będą samochody McLarena, Ferrari i Red Bulla. Zespół z Woking jako jedyny potwierdził swojego kierowcę – Stofela Vandoorna. Pozostałe ekipy mają ogłosić swoich reprezentantów w późniejszym czasie.

Pirelli również nie przedstawiło dokładnego planu testów, co ma nastąpić w najbliższych dniach. Jednocześnie zapewnia, że będące na torze zespoły nie zyskają na tych testach, a wszelkie dane będą rozesłane pozostałym ekipom stawki. Dodatkowo włoski producent wystosował oświadczenie mówiące o przebiegu testów. „Zespoły nie mogą zmieniać ustawień, ani testować części. Samochody używane do testów muszą być w specyfikacji z 2015 roku, a nad wszystkim pieczę będą sprawować obserwatorzy FIA”.

Producent wyjaśnia decyzję o zaproszeniu tylko trzech zespołów na testy, obawą o właściwe przystosowanie nawierzchni. „Najtrudniejszym parametrem jest kontrola ilości wody na torze, dlatego nie mogliśmy pozwolić na więcej, niż trzy samochody w tym samym czasie”. Co prawda każdy zespół, który wyraził chęć mógł zgłosić się na testy, otrzymując jeden dzień testowy, jednak ostatecznie tylko trzy ekipy zostały wybrane do sesji.

Dodatkowo Pirelli odnosi się do sposobu publikowania wyników testów, oznajmiając że każdy zespół otrzyma identyczny raport. „Zebrane dane będą przeanalizowane i rozesłane zespołom. Cała analiza będzie anonimowa, każdy zespół otrzyma również zestawienie czasów okrążeń i sektorów. Zespoły nie będą mogły dzielić się między sobą telemetrią, a najważniejsze informacje (porównanie podstawowej i prototypowej opony) będzie załączone w raporcie Pirelli. Zespoły będą wykonywać testy ślepej próby, a jedynie najważniejsze informacje zostaną przekazane inżynierom”.

Celem testów są prace nad nowym typem mieszanki, która zachowa swoje właściwości podczas aquaplaningu, a także wykazywać się będzie przyczepnością na przesychającym torze, bez straty osiągów w warunkach deszczowych.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze