Redukcja kosztów silników i zakaz testów w tunelu aerodynamicznym

Spotkanie Grupy Strategicznej przyniosło nie tylko rozstrzygnięcie w kwestii dodatkowych testów opon, lecz także w sprawie redukcji kosztów dostarczania zespołom jednostek napędowych i w sprawie zakazu wykorzystywania tunelu aerodynamicznego do testów.

W obecnym czasie zespoły w ciągu sezonu na silniki V6 z turbodoładowaniem wydają kwoty rzędu 15 do 20 milionów funtów, a jeszcze w dobie V8 kwota ta nie przekraczała 7 milionów funtów. W związku z naciskiem na redukcję kosztów, dzięki większości głosów Grupa Strategiczna zgodziła się na obniżenie kosztów jednostek napędowych do 9 mln funtów. Z kolei silniki ze specyfikacją z minionego sezonu mają kosztować o 3 mln funtów mniej.

Większość zgodziła się na zakaz związany z użyciem tunelu aerodynamicznego, dając tym samym szansę na wykorzystanie na większą skalę tak zwanej obliczeniowej mechaniki płynów, dzięki której można symulować działanie tychże tuneli za pomocą specjalnych komputerów i oprogramowania. Obecnie zarówno wykorzystanie tuneli aerodynamicznych, jak i symulacji, było ograniczone.

Co więcej, zostanie nałożone ograniczenie kosztów na skrzynie biegów, do 1.5 mln funtów, co dla niektórych zespołów będzie oznaczało 50% oszczędności.

Wszystkie te propozycje muszą zostać jeszcze zatwierdzone przez Komisję F1, a następnie przez Światową Radę Sportów Motorowych, której spotkanie, jak już informowaliśmy, nastąpi 30 września w Paryżu. Gdyby ustalenia te miałby zostać wprowadzone, całkowita oszczędność dla zespołów będzie wynosiła od 14.5 mln do nawet 18 mln funtów.

Do Grupy Strategicznej należą przedstawiciele FIA, FOM, które łącznie mają 6 głosów oraz 6 zespołów: Ferrari, Mercedes, McLaren, Red Bull, Williams i Force India, każdy z nich po jednym głosie.

Według informacji, Williams, Ferrari oraz Mercedes były przeciwko wprowadzeniu zakazu używania tuneli aerodynamicznych, z kolei pozostałe ekipy były za przyjęciem tej propozycji. W przypadku redukcji kosztów za skrzynie biegów jedynie McLaren i Force India były za, ale dzięki głosom FIA i FOM udało się przegłosować większością.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze