Włoski dostawca ogumienia do Formuły 1 podał rodzaje mieszanek jakie przywiezie na kolejne trzy wyścigi, a więc GP Hiszpanii, GP Monako i GP Kanady.
W ciągu czterech pierwszych rund sezonu 2013 zespoły zapoznały się z całą gamą ogumienia jakie Pirelli ma przygotowane na tegoroczne Grand Prix. Podczas każdego z tych wyścigów kierowcy mieli do dyspozycji opony pośrednie. Zostanie po podtrzymane przez następne trzy rundy, ale wyjątkiem będzie GP Monako, w którym jak zwykle kierowcy będą rywalizowali na oponach miękkich i supermiękkich, a jeżeli zajdzie taka konieczność również oczywiście na ogumieniu przejściowym oraz deszczowym.
„Po sprawdzeniu formy ogumienia na przestrzeni czterech pierwszych wyścigów podjęliśmy decyzję – w porozumieniu ze wszystkimi zespołami – o zmianie twardej mieszanki od Grand Prix Hiszpanii. Tak samo postąpiliśmy dwa lata temu, kiedy także w Barcelonie wprowadziliśmy nową twardą oponę na resztę sezonu. Najnowsza wersja twardego ogumienia jest bardziej zbliżona do mieszanki z 2012 roku, a celem jest umożliwienie zespołom stosowania szerszego wachlarza strategii w połączeniu z pozostałymi mieszankami, które nie zostają zmienione”
– powiedział Paul Hembery.
Warto również przypomnieć przepisy dotyczące ogumienia. Otóż na każdego kierowcę przypada na jeden weekend sześć kompletów opon wykonanych z twardszej mieszanki i pięć miększych. Jeżeli chodzi natomiast o mokrą nawierzchnie to każdy zawodnik otrzymuje cztery komplety opon przejściowych i trzy deszczowych.
wyścig |
PZero "czerwone" |
PZero "żółte" |
PZero "białe" |
PZero "pomarańczowe" |
GP Australii |
supermiękkie |
pośrednie |
||
GP Malezji |
pośrednie |
twarde |
||
GP Chin |
miękkie |
pośrednie |
||
GP Bahrajnu |
pośrednie |
twarde |
||
GP Hiszpanii |
pośrednie |
twarde |
||
GP Monako |
supermiękkie |
miękkie |
||
GP Kanady |
supermiękkie |
pośrednie |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.