Russell ukarany cofnięciem na starcie za wolną jazdę i blokowanie na wyjeździe z alei serwisowej

George Russell otrzymał karę cofnięcia o dwa pola startowe na starcie niedzielnego wyścigu o Grand Prix São Paulo za wolną jazdę na wyjeździe z alei serwisowej i niezjechanie maksymalnie do lewej strony, tak jak przewidziano w notatkach dyrektora wyścigu przed weekendem. Identyczną karę otrzymał także duet Alpine: Esteban Ocon i Pierre Gasly.

Na ten weekend dyrektor wyścigu w swoich notatkach zaznaczył, że zabronione jest zatrzymywanie się w alei serwisowej w czasie kwalifikacji i sobotniego shootoutu, a z kolei na wyjeździe z alei serwisowej kierowca jadący wolno zobowiązany jest do zostawienia wystarczająco dużo miejsca po prawej stronie, aby przepuścić innego zawodnika.

Wszystko to w reakcji na poprzednie weekendy wyścigowe, w których kierowcy w kwalifikacjach jechali bardzo wolno, albo wręcz stali w miejscu w alei serwisowej, próbując wypracować sobie przewagę względem zawodnika z przodu, aby mieć czyste powietrze przed rozpoczęciem ważnego okrążenia pomiarowego. To z kolei jest skutkiem wprowadzenia maksymalnego czasu między liniami samochodu bezpieczeństwa na okrążeniach wyjazdowych i zjazdowych, co pierwotnie miało zapobiec blokowaniu kierowców na torze przez tych, którzy dopiero szykowali się do rozpoczęcia swojej próby.

Ta zabawa w kotka i myszkę miała miejsce również w piątkowych kwalifikacjach w Brazylii. Co prawda kierowcy nie zatrzymywali się już w alei serwisowej, jednak część z nich jechała bardzo wolno na jej wyjeździe i niespecjalnie zjeżdżała w bok, aby ustąpić miejsca innym, którzy chcieli przejechać.

W piątkowych kwalifikacjach F1 na torze Interlagos pod lupę sędziów trafili Russell, Ocon i Gasly, którzy otrzymali karę cofnięcia o dwa pola na starcie niedzielnego GP São Paulo za wolną jazdę na wyjeździe z alei serwisowej i niezjechanie maksymalnie do lewej, nie spełniając w ten sposób wymogów wyrażonych w notatkach dyrektora wyścigu Nielsa Witticha.

„W celu uniknięcia sytuacji podobnych do tych, które miały miejsce w Meksyku, notatki dyrektora wyścigu zawierały konkretne zastrzeżenie (punkt 14), zezwalające na wolniejszą jazdę na wyjeździe z alei serwisowej w celu stworzenia luki przed przekroczeniem drugiej linii samochodu bezpieczeństwa, jednakże kierowca, który to robi, musi pozostać możliwie po lewej stronie, aby umożliwić innym kierowcom wyprzedzanie z prawej strony” – czytamy w decyzji sędziów.

„Russell wyjechał z alei serwisowej, przygotowując się do okrążenia wyjazdowego. Jechał on wolniej, aby stworzyć przerwę przed czystym okrążeniem, ale nie udało mu się jechać całkowicie po lewej stronie. W rezultacie bolidy podążające za nim nie były w stanie wyprzedzić, zgodnie z intencją instrukcji dyrektora wyścigu. To jednoznacznie narusza zarówno treść, jak i ducha punktu 14 notatek dyrektora wyścigu”.

Jako że Russell w kwalifikacjach uzyskał szósty czas, w ten sposób w niedzielę ustawi się na ósmym polu. Na karze dla kierowcy Mercedesa zyskają Lando Norris i Carlos Sainz Jr. Zespołowy kolega Russella, Lewis Hamilton, był piąty.

Identyczną karę otrzymali także Ocon i Gasly z Alpine. Francuski duet w czasówce odnotował 12. i 13. czas, przez co do wyścigu przystąpią odpowiednio z 14. i 15. pola. Na karze dla tej dwójki skorzystają Kevin Magnussen z Haasa oraz Alex Albon z Williamsa.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze