Formuła 1 zrezygnuje z szykany w Barcelonie?

Władze toru Circuit de Barcelona-Catalunya będą ubiegać się o homologację kategorii 1 dla konfiguracji bez szykany na 2023 rok. Przyszłotygodniowe Grand Prix Hiszpanii może być więc ostatnim, w którym będzie wykorzystywany fragment toru otwarty w 2007 roku.

Szykana nosząca nazwę Królewskiego Automobilklubu Katalonii RACC została wprowadzona do Formuły 1, aby zwiększyć ilość wyprzedzania, poprzez spowolnienie samochodów przed ostatnim zakrętem i zmniejszenie turbulencji w szybkim fragmencie toru. Spodziewany efekt nie został jednak uzyskany, a szykana była wielokrotnie krytykowana m.in. za powodowanie korków podczas kwalifikacji.

Dyrektor hiszpańskiego obiektu José Luis Santamaría zapowiedział, że będzie ubiegać się o ponowne uzyskanie homologacji kategorii 1 dla układu bez szykany. Podczas przedsezonowych testów były prowadzone obliczenia dotyczące przewidywanych prędkości nowych samochodów w ostatnim zakręcie. Wykazały one, że nie jest konieczna przebudowa tego fragmentu, a jedynie zamontowanie nowoczesnych barier TecPro.

Pomimo dodatkowych kosztów związanych z utrzymaniem homologacji dla dwóch różnych wariantów toru, dyrektor obiektu w Montmeló nie chce rezygnować z obecnego układu z szykaną. Decyzję o tym, która konfiguracja będzie wykorzystywana podczas Grand Prix, chce pozostawić Formule 1.

„Pracowaliśmy nad homologacją kategorii 1 dla starego układu bez szykany” – powiedział Santamaría podczas środowej konferencji prasowej. „Mamy już opracowane rozwiązanie dla tego wariantu, jakim jest zwiększenie bezpieczeństwa poprzez bariery TecPro. Będziemy poddawać ten układ homologacji i w gestii promotorów będzie to, z którego układu chcą korzystać. Chodzi o to, by po zastosowaniu nowych środków bezpieczeństwa, tor posiadał homologację kategorii 1 w obu konfiguracjach”.

Źródło: soymotor.com

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1