Przeforsowano zmiany aerodynamiczne na sezon 2019

Pomimo oporów ze strony zespołów, komisja Formuły 1 oraz grupa strategiczna przeforsowały zmiany w aerodynamice pojazdów, które mają zmienić najważniejsze cechy wpływające na wyprzedzanie.

Uproszczeniu ulegnie przednie skrzydło, które będzie miało większą rozpiętość i generować mniej zawirowań powietrza – choć nie podano, jak ma zostać to osiągnięte, prawdopodobnie zmodyfikowane zostaną w tym celu końcówki skrzydeł.

Ponadto, kanały chłodzenia hamulców nie będą mogły zawierać skrzydełek modyfikujących przepływ powietrza, a tylne skrzydło będzie szersze i głębsze, aby zwiększyć efektywność systemu DRS.

Elektroniczne głosowanie za zmianami miało miejsce 30 kwietnia, czyli ostatniego dnia, kiedy wprowadzenie zmian regulaminowych nie wymagało zgody wszystkich zespołów – za zmianami musiały opowiedzieć się jedynie cztery ekipy, przy poparciu ze strony FIA oraz władz Formuły 1. Nieoficjalnie za zmianami oprócz Williamsa, który wyrażał poparcie publicznie, byli Mercedes, Force India oraz Sauber.

Jak poinformowano, wprowadzone poprawki nie są związane z przebudową przepisów na sezon 2021. Zmiany muszą zostać jeszcze zaakceptowane przez Światową Radę Sportów Motorowych, co powinno być jedynie formalnością – sprzeciw może jeszcze wyrazić zespół Ferrari, lecz musiałby udowodnić, że zmiany są wymierzone w interesy ekipy.

Źródło: fia.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze