Ocon: Nie sądzę, że powinniśmy się holować

Esteban Ocon zaliczył dzisiaj bardzo dobre sesje treningowe, w trakcie których znalazł się w czołowej dziesiątce. Francuz uzyskiwał ponadto najlepsze prędkości, a duża liczba przejechanych przez niego okrążeń sprawiła, że jest w bardzo dobrej sytuacji przed jutrzejszymi kwalifikacjami.

Młodszy z kierowców Force India prezentował podczas dzisiejszych sesji treningowych na torze Monza wyjątkowo dobre tempo. W pierwszym treningu Ocon znalazł się na 8., a w drugim na 9. miejscu. Ponadto, to właśnie on uzyskał dzisiaj najwyższą prędkość maksymalną z całej stawki. Przed dohamowaiem do pierwszego zakrętu licznik w samochodzie Force India wskazał 350 km/h. Esteban zaliczył łącznie 77 okrążeń, co pozwoliło mu przetestować wszystkie nowe części i stawia go w dobrej pozycji przed kwalifikacjami.

„To był dobry piątek, mieliśmy wiele rzeczy do przetestowania i udało nam się zrealizować cały program, przez co doszliśmy do dobrych wniosków” - podsumował Ocon. „Jestem bardzo zadowolony z tego jak przebiegał dzisiejszy dzień i już nie mogę się doczekać jutra. Zdecydowanie zamierzamy pozostać na czele środka stawki. W porównaniu do innych mamy bardzo dobrą prędkość na prostych i potrafimy to pogodzić z dobrym drugim sektorem, gdzie także jesteśmy szybcy. To bardzo dobry pakiet”.

Mimo dobrego tempa, należy pamiętać, że w przypadku jazdy po torze Monza bardzo ważna jest także unikanie błędów. Od dwóch lat po zewnętrznej stronie Paraboliki znajduje się wprawdzie asfalt, a wypadnięcie w tym miejscu z toru nie skutkuje końcem jazdy, o czym przekonał się Marcus Erisson. Według Ocona Monza jest jednak torem, gdzie nawet mały błąd może skutkować poważnymi stratami.

„Monza to klasyczny tor, każdy zakręt jest tutaj trudny z tego powodu, że za każdym razem kiedy popełnisz błąd, nie ważne gdzie, wypadasz na pobocze i masz duży problem. Szczególnie ważne jest odpowiednie przejechanie pierwszej i drugiej szykany, ponieważ jeżeli nie trafisz w wierzchołek zakrętu, wypadasz poza tor”.

W dniu dzisiejszym podczas treningów mogliśmy zaobserwować w wykonaniu kierowców McLarena wzajemne holowanie się, co zaowocowało 7. i 8. czasem w wykonaniu Stoffela Vandoorne i Fernando Alonso. Ocon zapytany ironicznie czy taki plan jest również w Force India odpowiedział: „Nie uważam, że powinniśmy to robić. Wątpię, żeby był taki plan. Nikt nie wpadł na taki pomysł”.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze