FIA klaryfikuje przepisy dotyczące podwójnej żółtej flagi

Podczas weekendu w Malezji, kierowcy zostali poinformowani, że od teraz każde pojawienie się podwójnych żółtych flag - czy to w treningu, czy w kwalifikacjach - będzie musiało oznaczać rezygnację z szybkiego okrążenia.

Dyskusja o podwójnych żółtych flagach rozgorzała podczas Grand Prix Węgier, kiedy to Nico Rosberg utrzymał swoje pole position, pomimo tego, że w jednym z sektorów powiewały podwójne żółte flagi. Niemiec oraz jego ekipy wskazywały wówczas, że Niemiec zwolnił, więc wypełnił punkt regulaminu. Powoływano się wówczas na punkt Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA, który mówi: "Ogranicz znacząco swoją prędkość, nie wyprzedzaj i bądź przygotowany na zmianę linii jazdy lub do zatrzymania się". W odpowiedzi na wydarzenia z toru Hungaroring, Charlie Whiting powiedział, że jeżeli podobne sytuacje [podwójna żółta] będą znów miały miejsce, wówczas kwalifikacje powinny zostać przerwane - czerwona flaga. Jednak taka zmiana nie została wprowadzona po dyskusji z kierowcami, a podczas Grand Prix Singapuru Sergio Pérez otrzymał karę przesunięcia na starcie, po tym jak uzyskał w kwalifikacjach najlepsze okrążenie, mimo iż na torze były podwójne żółte flagi.

Dlatego też, sprawa została ponownie omówiona podczas piątkowego briefingu z kierowcami i dano jasno do zrozumienia, że punkt Kodeksu w tej kwestii jest mało szczegółowy i niejasny. W odpowiedzi na to, FIA będzie oczekiwać, że jeżeli na torze będą podwójne żółte flagi, kierowcy odpuszczą i tym samym zrezygnują z szybkiego okrążenia.

W nocie przesłanej przez Whitinga czytamy:

„Każdy kierowca, który przejeżdża przez sektor podwójnych żółtych flag, musi znacznie zredukować swoją prędkość, być przygotowanym do zmiany kierunku jazdy lub do zatrzymania się. Aby sędziowie nie mieli żadnych zastrzeżeń, kierowca musi w znaczący sposób zwolnić, dając do zrozumienia, że porzuca aktualne szybkie okrążenie i nie zamierza poprawić swojego czasu. Jednak to wcale nie oznacza, że musi koniecznie zjechać do alei serwisowej”.

Charlie Whiting zaznacza jednak, że przy jednej żółtej fladze, kierowca jest zobowiązany do zredukowania swojej prędkości oraz musi być przygotowany do zmiany kierunku.

„To musi być jasne, że kierowca zredukował swoją prędkość i musi on być przygotowany do wcześniejszego hamowania i/lub musi być dostrzegalne zmniejszenie prędkości w danym sektorze. Kierowcy nie powinni wyprzedzać żadnego samochodu w sektorze, w którym obowiązuje pojedyncza żółta flaga, chyba że jeden z samochodów jadących przed danym zawodnikiem ma wyraźny problem, na przykład po wypadku lub ze względu na przebicie opony”.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze