Honda wydzieliła osobny zespół do pracy nad przyszłoroczną jednostką napędową

Szef Hondy Yusuke Hasegawa potwierdził, że japoński producent posiada oddzielną grupę inżynierów, która pracuje nad przygotowaniem jednostki napędowej na sezon 2017.

Co prawda Honda poczyniła w tym roku znaczące postępy w stronę zmniejszenia straty do Mercedesa, Ferrari i Renault, jednak pozostałe braki sprawiają, że ich silnik jest jedną ze słabszych stron współpracy brytyjsko-japońskiej. Choć Honda stale rozwijała jednostkę napędową na ten sezon, to w związku ze zniesieniem tokenów w 2017 roku, japoński producent zdecydował się mocno skupić na przygotowaniach pod kątem przyszłego roku, tworząc oddzielny zespół ludzi, który pracuje tylko i wyłącznie nad nową jednostką napędową.

„Od początku roku mamy wydzielony zespół ludzi, który koncentruje się na przyszłorocznym silniku. Mamy jeszcze grupę inżynierów do pracy nad tym sezonem i oczywiście między tymi zespołami wymieniane są informacje. Wkrótce grupa [pracująca nad obecną specyfikacją silnika] zostanie przeniesiona do drugiego zespołu” – powiedział Hasegawa.

Mimo głównych przygotowań nad przyszłoroczną jednostką napędową, Honda nadal pracuje nad obecnym silnikiem, a kolejna poprawka do motoru powinna jeszcze zostać wprowadzona w tym sezonie. Dla japońskiego producenta pozostały trzy tokeny rozwojowe, które prawdopodobnie zostaną wykorzystane na domową rundę Hondy – Grand Prix Japonii – bądź też na wyścig na torze w Austin.

„Pozostały nam trzy żetony, siedem wyścigów i jeden silnik. Mamy jeszcze jedną szansę, by wprowadzić nową specyfikację. Na razie planujemy wprowadzić zmiany do mocy [silnika spalinowego]”.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze