Powiększone grono prototypów LMP1

34 pojazdy pojawiły się na wstępnej liście startowej wyścigu w Spa-Francorchamps. Po raz pierwszy, w rywalizacji pojawią się trzecie fabryczne prototypy ekip Audi i Porsche.

3 tygodnie po inauguracyjnym wyścigu sezonu 2015, Mistrzostwa Świata Endurance przeniosą się do Belgii – a tam, na słynnym Spa-Francorchamps, czołowe ekipy będą już sprawdzały możliwości swoich zmodyfikowanych prototypów LMP1. Wyścig ten to jeden z ostatnich przystanków przed kultowym 24h Le Mans – a jego długość i kształt pozwalają przetestować modyfikacje przeznaczone właśnie na Pętlę de la Sarthe.

Z opcji tej skorzystają przede wszystkim Audi i Porsche – obie ekipy już w Belgii pojawiając się nie z dwoma, ale z trzema swoimi pojazdami. W rywalizacji zobaczymy więc Filipe Albuquerque, Marco Bonanomiego i René Rasta – a także gwiazdę Porsche, Nico Hülkenberga, który w ten sposób będzie pierwszym od 2009 roku kierowcą LMP1 regularnie startującym również w Formule 1. Obok niego pojawią się Earl Bamber i Nick Tandy – a także oczywiście, pozostałe dwie załogi Porsche oraz konkurencyjnego Audi.

Jedynie Toyota pozostanie w Francorchamps przy dwóch prototypach, nie decydując się na trzeci pojazd podczas 24h Le Mans. Nieobecnym będzie również ponownie Nissan, który wciąż prowadzi intensywne przygotowania do rywalizacji we Francji – z załóg prywatnych nie zobaczymy natomiast dwóch Rebellionów R-One, które wciąż nie są gotowe do walki po zmianie silników z Toyoty na AER. Tu, jedynym w stawce będzie więc CLM ekipy ByKolles, który w Silverstone nie wykorzystał szansy na zdobycie punktów w swojej podkategorii.

Dwa nowe pojazdy zobaczymy również w klasie LMP2 – tu do walki stanie w końcu Morand, jak na razie z jednym Morganem Evo – gościem zapisanym do 24h Le Mans będzie natomiast ekipa JOTA Sport, która wyścig w Belgii wykorzysta na sprawdzenie możliwości swojego Gibsona 015S. Obok Simona Dolana pojawi się tu jeden z etatowych kierowców Nissana, Harry Tincknell, a także Nowozelandczyk Mitch Evans, były mistrz Serii GP3. Nowością będą również Ligiery w barwach Extreme Speed, które w Belgii zastąpią używane w Silverstone Hondy HPD. Pośród kierowców, Johannes van Overbeek powróci do zespołu po kontuzji żeber, natomiast walczącego dla Porsche Nicka Tandego, w załodze KCMG zastąpi ubiegłoroczny zwycięzca wyścigu w Spa-Francorchamps z Toyoty, Nicolas Lapierre.

Na tym tle, niewiele zmian zajdzie pośród ekip GTE – co nie znaczy, że w ogóle ich nie będzie. Największą z nich będzie rotacja w fabrycznych Porsche – Richard Lietz przesiądzie się do Porsche nr 92 obok Frédérica Makowieckiego, natomiast w nr 91 zadebiutują Kévin Estre i Sven Müller, zastępując kierowców walczących w tym czasie za oceanem. W klasie Pro pojawi się również Rob Bell, który dołączy do załogi Aston Martina nr 97 – natomiast w klasie Am, obok Patricka Longa i Marco Seefrieda wystartuje współtwórca ekipy Dempsey Racing Proton, Patrick Dempsey. Dodatkowo, w stawce zobaczymy również drugie Ferrari od AF Corse – sprawdzać się tu będą Matt Griffin, Duncan Cameron oraz Alex Mortimer.

Wyścig na Spa-Francorchamps odbędzie się 3 maja. 

Nr Kierowcy Klasa Zespół Samochód
1

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Kazuki Nakajima
LMP1 HY Toyota Racing Toyota TS040 Hybrid M
2

Alexander Wurz
Stéphane Sarrazin
Mike Conway
LMP1 HY Toyota Racing Toyota TS040 Hybrid M
4
Simon Trummer
Vitantonio Liuzzi
LMP1 Team ByKolles CLM P1/01 AER M
7

Marcel Fässler
André Lotterer
Benoît Tréluyer
LMP1 HY Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro M
8

Lucas di Grassi
Loïc Duval
Oliver Jarvis
LMP1 HY Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro M
9

Filipe Albuquerque
Marco Bonanomi
René Rast
LMP1 HY Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro M
17

Timo Bernhard
Mark Webber
Brendon Hartley
LMP1 HY Porsche Team Porsche 919 Hybrid M
18

Romain Dumas
Neel Jani
Marc Lieb
LMP1 HY Porsche Team Porsche 919 Hybrid M
19

Nico Hülkenberg
Earl Bamber
Nick Tandy
LMP1 HY Porsche Team Porsche 919 Hybrid M
26

Roman Rusinov
Julien Canal
Sam Bird
LMP2 G-Drive Racing Ligier JS P2 Nissan D
28

Gustavo Yacaman
Luís Felipe Derani
Ricardo González
LMP2 G-Drive Racing Ligier JS P2 Nissan D
30

Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Heinemeier-Hansson
LMP2 Extreme Speed Motorsports Ligier JS P2 Honda D
31

Ed Brown
Johannes van Overbeek
Jonathon Fogarty
LMP2 Extreme Speed Motorsports Ligier JS P2 Honda D
35

Jacques Nicolet
Jean-Marc Merlin
Erik Maris
LMP2 OAK Racing Ligier JS P2 Nissan D
36

Nelson Panciatici
Paul-Loup Chatin
Vincent Capillaire
LMP2 Signatech-Alpine Alpine A450b Nissan D
38

Simon Dolan
Harry Tincknell
Mitch Evans

LMP2 JOTA Sport Gibson 015S Nissan D
42

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane
LMP2 Strakka Racing Dome S103 Nissan M
43

Pierre Ragues
Oliver Webb
Tristan Vautier
LMP2 Team SARD Morand Morgan LMP2 Evo SARD D
47

Matthew Howson
Richard Bradley
Nicolas Lapierre
LMP2 KCMG Oreca 05 Nissan D
51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
GTE Pro AF Corse Ferrari 458 Italia GTC M
71
Davide Rigon
James Calado
GTE Pro AF Corse Ferrari 458 Italia GTC M
91
Sven Müller
Kevin Estre
GTE Pro Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR (991) M
92
Richard Lietz
Frédéric Makowiecki
GTE Pro Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR (991) M
95
Marco Sørensen
Christoffer Nygaard
GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE M
97

Darren Turner
Stefan Mücke
Rob Bell
GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE M
99

Fernando Rees
Alex MacDowall
Richie Stanaway
GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE M
50

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Kristian Poulsen
GTE Am Larbre Compétition Corvette C7.R M
55

Duncan Cameron
Alex Mortimer
Matt Griffin
GTE Am AF Corse Ferrari 458 Italia GTC M
72

Wiktor Szajtar
Andrea Bertolini
Aleksiej Basow
GTE Am SMP Racing Ferrari 458 Italia GTC M
77

Patrick Dempsey
Patrick Long
Marco Seefried
GTE Am Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR (991) M
83

François Perrodo
Emmanuel Collard
Rui Águas
GTE Am AF Corse Ferrari 458 Italia GTC M
88

Christian Ried
Khaled Al Qubaisi
Klaus Bachler
GTE Am Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR (991) M
96

Roald Goethe
Francesco Castellacci
Stuart Hall
GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE M
98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Mathias Lauda
GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE M

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze