Załogi Audi i G-Drive były ponownie najszybsze w drugim treningu przed wyścigiem w Silverstone. Także w kategorii GTE Pro, na czele widniały dwa pojazdy tej samej ekipy.
Choć posądzane o tylko niewielkie zmiany w stosunku do poprzedniej wersji, prototypy Audi okazały się najszybsze w obu piątkowych sesjach treningowych. Po przemieszanym sukcesie po południu, tym razem oba R18 znalazły się na czele – przy czym ponownie, różnice między nimi i konkurentami nie były zbyt wielkie. Również po raz drugi, ekipa G-Drive nie miała sobie równych w kategorii LMP2 – inni liderzy pojawili się natomiast w obu klasach pojazdów GT.
W LMP1, początkowo, przed oba Audi wyszedł Timo Bernhard, który 20 minut po starcie sesji przebił bardzo dobre wyniki kierowców Audi. W kolejnych minutach, to jednak oni zaczęli dyktować warunki – wpierw Oliver Jarvis z nr 8 jako pierwszy schodząc poniżej granicy 1:42, a później Benoît Tréluyer uzyskując rewelacyjne 1:41.526. Ich wyniki okazały się nie do pobicia – podobnie, jak wynik Bernharda, do którego zbliżył się już tylko jego kolega z załogi, Brendon Hartley. Romain Dumas z Porsche nr 18 był gorszy o prawie 0.5 sekundy – a dwie Toyoty znów przegrały z fabrycznymi konkurentami. Czy powodem nie schodzenia przez mistrzów nawet poniżej granicy 1:43 jest testowanie nietypowych ustawień? Czas pokaże – jak na razie, załoga nr 1 była o 2 sekundy gorsza od lidera.
W klasie LMP2, różnica między pojazdami G-Drive i pozostałymi prototypami była jeszcze większa, niż w sesji pierwszej – tym razem, Luis Felipe Derani z nr 28 uzyskał czas o 1.4 sekundy lepszy od konkurenta z innej ekipy – a Sam Bird z Ligiera nr 26 był lepszy o 0.7 sekundy. Trzecim najszybszym kierowcą LMP2 był również członek zespołu G-Drive, Roman Rusinow – a dopiero za nim znalazł się Nick Tandy, który dał trzecie miejsce w tabeli załodze KCMG. Kierowcy tych trzech załóg byli zresztą ogólnie nie do pokonania – pojedynczych członków tych ekip pokonał jedynie Danny Watts z Dome'a zespołu Strakka.
Warunki w klasie GTE Pro dyktowała natomiast ekipa Porsche, od początku do końca stojąc na czele tabeli. Swoje najlepsze czasy, Richard Lietz i Frédéric Makowiecki uzyskali już po kwadransie od startu sesji – 5 minut później, swój najlepszy wynik miał na koncie Davide Rigon, dzięki któremu Ferrari nr 71 of AF Corse długo widniało w tabeli jako trzecie. Pod sam koniec treningu, Włocha przebił jednak Richie Stanaway w Aston Martinie nr 99 – problemy musieli natomiast mieć mistrzowie z załogi nr 51, gdyż przejechali wyraźnie mniej okrążeń od konkurentów i uzyskali najsłabszy czas w klasie.
Tak, jak Porsche w GTE Pro, tak w GTE Am na nie do pokonania wyglądały Aston Martiny – psikusa sprawiła im jednak załoga SMP Racing, która przez pewien czas nawet zamykała tabelę wyników. Na swoim przedostatnim okrążeniu, Andrea Bertolini o zaledwie 0.003 sekundy przebił wynik Stuarta Halla z Aston Martina nr 96 – i tylko uzyskany w połowie sesji czas 2:02.4 Pedro Lamego z Astona nr 98 okazał się już nie do pobicia. Czwarte było tym razem Ferrari od AF Corse, dopiero piąta Corvette od Larbre – a dopiero szóste Porsche nr 88, najszybsze w sesji pierwszej.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
1 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | 1:41.526 | ||||
2 | 8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
2 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | 1:41.824 | +0.298 | |||
3 | 17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
3 | LMP1 HY | Porsche Team | M | 1:42.046 | +0.520 | |||
4 | 18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
4 | LMP1 HY | Porsche Team | M | 1:42.641 | +1.115 | |||
5 | 2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
5 | LMP1 HY | Toyota Racing | M | 1:42.833 | +1.307 | |||
6 | 1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
6 | LMP1 HY | Toyota Racing | M | 1:43.569 | +2.043 | |||
7 | 28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | D | 1:48.676 | +7.150 | |||
8 | 26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
2 | LMP2 | G-Drive Racing | D | 1:49.315 | +7.789 | |||
9 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Nick Tandy |
3 | LMP2 | KCMG | D | 1:50.062 | +8.536 | |||
10 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
4 | LMP2 | Strakka Racing | M | 1:51.255 | +9.729 | |||
11 | 30 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
5 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | D | 1:51.906 | +10.380 | |||
12 | 4 | Simon Trummer Vitantonio Liuzzi Christian Klien |
7 | LMP1 | Team ByKolles | M | 1:52.213 | +10.687 | |||
13 | 36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Vincent Capillaire |
6 | LMP2 | Signatech-Alpine | D | 1:52.411 | +10.885 | |||
14 | 31 | Ed Brown David Brabham Jonathon Fogarty |
7 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | D | 1:52.497 | +10.971 | |||
15 | 35 | Jacques Nicolet Jean-Marc Merlin Erik Maris |
8 | LMP2 | OAK Racing | D | 1:55.977 | +14.451 | |||
16 | 91 | Richard Lietz Michael Christensen |
1 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | 2:01.499 | +19.973 | |||
17 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | 2:01.634 | +20.108 | |||
18 | 99 | Fernando Rees Alex MacDowall Richie Stanaway |
3 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | 2:01.730 | +20.204 | |||
19 | 71 | Davide Rigon James Calado |
4 | GTE Pro | AF Corse | M | 2:01.997 | +20.471 | |||
20 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke |
5 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | 2:02.161 | +20.635 | |||
21 | 95 | Marco Sørensen Christoffer Nygaard Nicki Thiim |
6 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | 2:02.316 | +20.790 | |||
22 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | 2:02.434 | +20.908 | |||
23 | 72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
2 | GTE Am | SMP Racing | M | 2:03.597 | +21.100 | |||
24 | 96 | Roald Goethe Francesco Castellacci Stuart Hall |
3 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | 2:02.626 | +21.103 | |||
25 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
4 | GTE Am | AF Corse | M | 2:02.629 | +21.111 | |||
26 | 50 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Kristian Poulsen |
5 | GTE Am | Larbre Compétition | M | 2:02.637 | +21.238 | |||
27 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
7 | GTE Pro | AF Corse | M | 2:02.764 | +21.373 | |||
28 | 88 | Christian Ried Khaled Al Qubaisi Klaus Bachler |
6 | GTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | M | 2:02.899 | +21.999 | |||
29 | 77 | Patrick Dempsey Patrick Long Marco Seefried |
7 | GTE Am | Dempsey Proton Racing | M | 2:03.178 | +22.070 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.