Niemiecka firma ADESS jest na prostej drodze do budowy swojego prototypu LMP1 na rok 2014. Firma ma na koncie m.in. budowę podwozia dla Lotusa T128, który w tym roku startuje w kategorii LMP2.
O tym, że ADESS zamierza zbudować prototyp LMP1, mówiono już podczas tworzenia przez ten warsztat konstrukcji Lotusa T128 – obecnie Niemcy potwierdzili, że iż projekt jest już w fazie ukończenia, i że w najbliższym czasie możliwe będzie rozpoczęcie jego budowy. Według szefa ADESS i byłego inżyniera m.in. Saubera i Toyoty w Formule 1, Stephana Chosse, pojazd ma być samodzielną konstrukcją tej firmy – choć z drugiej strony będzie on wykorzystywany przez konkretny zespół, którego ADESS obecnie poszukuje do współpracy. Chosse nie zdradza również, jaką jednostkę napędową ADESS wykorzysta w swoim pojeździe – wiadomo jedynie, że jak na razie inżynierowie pracują nad napędem benzynowym, bez układu hybrydowego. Takowy może się jednak w prototypie pojawić, jeśli będzie tego chciał wyszukany do współpracy zespół.
W ten sposób, na liście zgłoszonych do rywalizacji w sezonie 2014 prototypów LMP1 widnieje już dziewięć możliwych opcji. Fabryczne pojazdy wystawią Audi, Toyota, niedawno pokazane po raz pierwszy Porsche oraz będący w fazie budowy Dome S103 – prywatnie dołączyć ma ADESS, a także (zbudowany przez warsztat ORECA) Rebellion R-One, nowa odsłona prototypu HPD oraz brytyjski Perrinn. Budowę prototypu LMP1 ”na sprzedaż” zapowiadają także inżynierowie OAK Racing, choć tu z pewnikami musimy jeszcze poczekać – a także Lotus, który na podstawie modelu T128 chce przygotować swoją wersję LMP1.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.