Organizatorzy Długodystansowych Mistrzostw Świata poinformowali po ubiegłotygodniowym spotkaniu Komisji Endurence FIA w Paryzu, że są bliscy sfinalizowania nowego pakietu regulacji dla klasy LMP1, który wejdzie w życie z początkiem 2014 roku.

Na spotkaniu, w którym wzięło udział kilka głównych postaci mistrzostw i ich organizatorzy (FIA i ACO), omawiano kilka tematów związanych z wyścigami samochodów sportowych.

Mówiąc o spotkaniu, szef Komisji Endurance FIA sir Lindsay Owen-Jones powiedział, że zostały poczynione postępy w przygotowaniu przepisów na 2014 rok, które mają "postawić wyścigi wytrzymałościowe na czele rozwoju nowych technologii, których w przyszłości będą używać producenci przy budowie samochodów drogowych."

Brytyjczyk dodał, że priorytetem było stworzenie środowiska w wyścigach samochodów sportowych, który zaoferuje producentom znacznie większą swobodę niż w jakiejkolwiek innej dziedzinie sportów motorowych.

"Po tym spotkaniu jesteśmy blisko finalizacji nowego regulaminu, więc zespoły i producenci mogą rozpocząć pracy przy projektowaniu i budowie samochodów" – stwierdził. "Nowe przepisy pozwolą producentom na opracowanie i testowanie nowych technologii w warunkach wyścigowych, które są bardzo trudne do powtórzenia gdzie indziej."

"To dlatego ciężko pracujemy, by upewnić się, że przepisy na sezon 2014 będą wystarczająco rygorystyczne, ale równocześnie także elastyczne, aby umożliwić producentom tworzenie nowych rozwiązań, które ostatecznie przyniosą korzyści każdemu użytkownikowi dróg na świecie."

Prezydent ACO Pierre Fillon - który również uczestniczył w spotkaniu – dodał, że skupiono się na "kilku kluczowych obszarach, które będą miały bezpośredni wpływ na przyszły rozwój wyścigów wytrzymałościowych". Potwierdził on również, że kalendarz WEC na 2013 rok zostanie ogłoszony pod koniec września, a "będzie zawierał kilka ciekawych i nowych miejsc."

Źródło: www.autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze