Podczas konferencji prasowej przed rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata w Meksyku ogłoszono, że od przyszłego roku seria przejdzie na zimowy kalendarz, a w przejściowym sezonie odbędą się aż dwie edycje wyścigu 24 godziny Le Mans.
Nie potwierdziły się zatem plotki mówiące o tym, że przyszłoroczny wyścig Le Mans oraz poprzedzające rundy nie będą liczone do żadnej klasyfikacji. Kalendarz na sezon 2018-2019 będzie się składać z ośmiu rund, a rozpocznie się od rundy w Spa-Francorchamps – zniknie zatem wyścig w Silverstone, będący dotychczas areną tradycyjnego otwarcia sezonu.
Po rundzie w Belgii odbędzie się pierwszy z dwóch wyścigów Le Mans. Cztery miesiące później seria przeniesie się na tory Fuji Speedway i Shanghai International.
Drugą część sezonu rozpocznie nieznany jeszcze wyścig w lutym 2019 roku. Przypuszczalnie odbędzie się on na bliskim wschodzie – obecnie seria ma swój przystanek w Bahrajnie, lecz pojawiły się niedawno plotki o chęci organizacji wyścigu w Kuwejcie.
Sporą niespodzianką jest powrót do kalendarza wyścigu 12 godzin Sebring, który gościł pierwszą rundę mistrzostw w 2012 roku. Choć będzie to wspólna runda z IMSA Championship, obie serie będą się ścigać oddzielnie – odbędą się zatem dwa 12-godzinne wyścigi.
W maju 2019 roku seria powróci do Spa-Francorchamps, a miesiąc później nastąpi finał w Le Mans.
Organizatorzy zapewniają, że 18-miesięczny „super sezon” nie będzie droższy dla uczestników od normalnego cyklu. W sezonie 2019/2020 planowane jest dalsza konsolidacja kalendarza, do siedmiu rund – w ten możliwe będzie transportowanie samochodów drogą morską, co znacząco obniży koszty logistyki.
Znaczącą zmianą w przepisach technicznych będzie zrównanie osiągów hybrydowych oraz benzynowych prototypów LMP1, w celu obniżenia bariery wejścia dla nowych uczestników. Pojazdy hybrydowe nadal będą dysponowały przewagą mniejszego zużycia paliwa. Zmiany te będą obowiązywały przez najbliższe dwa sezony, do czasu wejścia nowych przepisów klasy w 2020 roku – te zostaną dostosowane do nowych realiów, lecz plany nie obejmują likwidacji systemów hybrydowych.
R | Data | Wydarzenie | Tor | |
5-6 kwietnia 2018 | Prolog WEC | Circuit Paul Ricard | ||
1 | 4-5 maja 2018 | WEC 6h Spa-Francorchamps | Circuit de Spa-Francorchamps | |
2 | 16-17 czerwca 2018 | 24 godziny Le Mans | Circuit de la Sarthe | |
3 | 13-14 października 2018 | 6 godzin Fuji | Fuji Speedway | |
4 | 3-4 listopada 2018 | 6 godzin Szanghaju | Shanghai International Circuit | |
5 | luty 2019 | TBA | TBA | |
6 | 15-16 marca 2019 | 12 godzin Sebring | Sebring International Raceway | |
7 | 3-4 maja 2019 | WEC 6h Spa-Francorchamps | Circuit de Spa-Francorchamps | |
8 | 15-16 czerwca 2019 | 24 godziny Le Mans | Circuit de la Sarthe |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej WEC
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.