Mazda wraca do silników benzynowych

Benzynowe silniki Mazdy zastąpią motory Diesla w prototypach ekipy Mazda Motorsports. W tym celu zespół odnowił współpracę z warsztatem AER.

Choć oficjalnie nie jest to jednoznacznie wskazane – nie da się ukryć, że powodem decyzji Mazdy są fatalne występy pojazdów jej ekipy w ostatnich latach. Przez dwa sezony startów prototypów Loli wyposażonych w silniki Diesla Skyactiv-D, załogi SpeedSource praktycznie ani na chwilę nie nawiązały realnej walki o zwycięstwo – nie mówiąc o szansach na generalny triumf w sezonie IMSA SportsCar Championship. Bez nawet jednego podium wywalczonego w 21 wyścigach, Mazda musiała zdecydować się na zmianę – i postanowiła powrócić do działań sprzed wprowadzenia feralnego silnika wysokoprężnego.

W tym celu, zespół ponownie zawiązał współpracę z producentem AER, z którą wspólnie zdobywali oni mistrzostwa w latach 2007-2012. Jednostka będzie rozwinięciem 2-litrowego, benzynowego pojazdu tej marki, dzięki którym Mazda będzie mogła znów walczyć o najwyższe stopnie podium. Pierwsze testy silników odbywały się już w połowie ubiegłego roku – później czas na Sebring i Daytona, by w przyszły weekend rozpocząć walkę na Roar Before the Rolex 24h.

„Jesteśmy zaszczyceni ponowną współpracą z Mazda Motorsports w wyścigach prototypów. Blisko współpracując z Mazdą i zespołem SpeedSource, jesteśmy przygotowani do wspomagania nadziei na mistrzostwa. Wcześniejsze silniki AER były przygotowane pod wydajność w wyścigach długodystansowych, i na tej podstawie powstaną nowe jednostki napędowe” – powiedział dyrektor techniczny AER, Mike Lancaster.

W sezonie 2016, w zespole Mazda pozostaną czterej podstawowi kierowcy: Jonathan Bomarito i Tristan Nunez oraz Joel Miller i Tom Long. Ostateczny skład zespołu zostanie podany w najbliższym czasie, podobnie jak ostateczne barwy ekipy i jej pojazdów.

Źródło: sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze