Pierwszy Riley, drugi Deltawing

Załoga Chip Ganassi Racing była najszybsza w drugim, bardzo mokrym treningu przed wyścigiem Petit Le Mans. Deszcz pomógl prototypowi Deltawing uzyskać drugi czas sesji.

Z powodu dalekich od oczekiwania warunków pogodowych, podczas drugiego treningu wiele ekip zaliczyła tylko kilka pomiarowych okrążeń. Te, które postanowiły pozostać na torze nawet po nasileniu się deszczu, robiły to głownie sprawdzając swoje możliwości w takich właśnie warunkach – większość zdecydowała się jednak na 6-7, a czasem nawet tylko 5 szybkich okrążeń na początku sesji. Z tego właśnie powodu, wyniki sesji mogą wydawać się zaskakujące – szczególnie w przypadku prototypu Deltawing, który już po raz drugi znalazł się w czołówce.

Tym razem, lepszym od specyficznego pojazdu DWC13 był tylko Riley ekipy Chip Ganassi Racing – załoga nr 01, na trzecim z ośmiu przejechanych okrążeń uzyskała wynik 1:16.937. Deltawing był gorszy o 0.2 sekundy, natomiast o 0.4 wolniej przejechała Corvette DP nr 31, nieco wyprzedzając kolegów z, również walczącej o mistrzostwo, czołowej załogi Action Express Racing nr 5. Dopiero za nimi znalazł się najszybszy w pierwszej sesji Ligier – i tak jednak była to niewielka różnica w porównaniu do liderów klasyfikacji, załoga Corvette DP od VisitFlorida uzyskując dopiero siedemnasty wynik.

W klasie PC, najlepszy czas należał tym razem do załogi Starworks nr 88 – a najpoważniejszy incydent do Mikhaiła Goikhberga z JDC/Miller nr 85, gdy kwadrans po starcie sesji, Kanadyjczyk poważnie uszkodził pojazd uderzając w barierę na zakręcie nr 5. Wypadek poskutkował pojawieniem się czerwonej flagi, krótko po tym, jak wyraźnie nasiliła się ulewa.

Najlepszym w klasie GTLM był tymo razem Porsche nr 911 – a daleko z tyłu znalazło się konkurencyjne BMW nr 25, wyraźnie odpuszczając starania o uzyskanie dobrego wyniku. Porsche zresztą także nie jeździło zbyt wiele, ostatecznie kończąc sesję na sześciu przejechanych okrążeniach – najmniej, bo cztery, przejechało jednak drugie BMW, nr 24.

Sytuację na torze wykorzystało za to całkiem sporo ekip klasy GTD – przede wszystkim walcząca o mistrzostwo Christina Nielsen i jej TRG-AMR. Aston Martin nr 007 przejechał aż dziewiętnaście pomiarowych okrążeń, o siedem więcej od najszybszego Vipera ekipy Riley – a o cztery mniej od lidera pod względem czasu na torze, Porsche nr 44.

Poz Nr Kierowcy Klasa Zespół Rezultat Strata
1 01

Scott Pruett
Joey Hand
Scott Dixon
1 P Chip Ganassi Racing 1:16.937
2 0

Katherine Legge
Memo Rojas
Andy Meyrick
2 P Claro/TracFone DeltaWing Racing 1:17.155 +0.218
3 31

Eric Curran
Dane Cameron
Max Papis
3 P Action Express Racing 1:17.352 +0.415
4 5

João Barbosa
Christian Fittipaldi
Sébastien Bourdais
4 P Action Express Racing 1:17.502 +0.565
5 60

John Pew
Oswaldo Negri Jr
Matt McMurry
5 P Michael Shank Racing 1:17.644 +0.707
6 88

Alex Popow
Scott Mayer
John Falb
1 PC Starworks Motorsport 1:18.725 +1.788
7 07
Joel Miller
Tom Long
6 P SpeedSource Mazda 1:18.759 +1.822
8 52

Mike Guasch
Tom Kimber-Smith
Andrew Palmer
2 PC PR1 Mathiasen Motorsports 1:19.124 +2.187
9 10

Jordan Taylor
Ricky Taylor
Max Angelelli
7 P Wayne Taylor Racing 1:19.250 +2.313
10 85

Mikhail Goikhberg
Chris Miller
Rusty Mitchell
3 PC JDC/Miller Motorsports 1:19.763 +2.826
11 911

Nick Tandy
Patrick Pilet
Richard Lietz
1 GTLM Porsche North America 1:19.902 +2.965
12 54
Jon Bennett
Colin Braun
Anthony Lazzaro
4 PC CORE autosport 1:20.044 +3.107
13 62

Pierre Kaffer
Giancarlo Fisichella
Toni Vilander
2 GTLM Risi Competizione 1:20.090 +3.153
14 4

Oliver Gavin
Tommy Milner
Ryan Briscoe
3 GTLM Corvette Racing 1:20.496 +3.559
15 11


Chris Cumming
Bruno Junqueira
Gustavo Menezes
Jack Hawksworth
5 PC RSR Racing 1:20.643 +3.706
16 3

Jan Magnussen
Antonío Garcia
Ryan Briscoe
4 GTLM Corvette Racing 1:21.041 +4.104
17 90

Richard Westbrook
Michael Valiante
Mike Rockenfeller
8 P VisitFlorida.com Racing 1:21.802 +4.865
18 912

Jörg Bergmeister
Earl Bamber
Frédéric Makowiecki
5 GTLM Porsche North America 1:22.066 +5.129
19 25

Bill Auberlen
Dirk Werner
Augusto Farfus
6 GTLM BMW Team RLL 1:22.289 +5.352
20 16


Tomy Drissi
Johnny Mowlem
Marc Drumwright
Don Yount
6 PC BAR1 Motorsports 1:23.081 +6.144
21 17

Wolf Henzler
Bryan Sellers
Patrick Long
7 GTLM Falken Tire 1:23.615 +6.678
22 33

Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
Sebastiaan Bleekemolen
1 GTD Riley Motorsports 1:23.795 +6.858
23 22

Cooper MacNeil
Leh Keen
Andrew Davis
2 GTD Alex Job Racing 1:23.797 +6.860
24 73

Patrick Lindsey
Spencer Pumpelly
Madison Snow
3 GTD Park Place Motorsports 1:24.280 +7.343
25 93

Al Carter
Marc Goossens
Cameron Lawrence
4 GTD Riley Motorsport 1:24.292 +7.355
26 23

Ian James
Mario Farnbacher
Alex Riberas
5 GTD Team Seattle Alex Job Racing 1:24.983 +8.046
27 007

Kuno Wittmer
Christina Nielsen
Brandon Davis
6 GTD TRG-AMR 1:25.738 +8.801
28 64

Daniel Serra
Matteo Cressoni
Jeff Westphal
7 GTD Scuderia Corsa 1:25.739 +8.802
29 45

Guy Cosmo
Robert Thorne
Colin Thompson
8 GTD Flying Lizard Motorsports 1:26.314 +9.377
30 44

John Potter
Andy Lally
Robert Renauer
9 GTD Magnus Racing 1:27.082 +10.145
31 24

John Edwards
Lucas Luhr
Jens Klingmann
8 GTLM BMW Team RLL 1:27.750 +10.813
32 63

Bill Sweedler
Townsend Bell
Jeff Segal
10 GTD Scuderia Corsa 1:28.661 +11.724
33 97


Michael Marsal
Markus Palttala
Andy Priaux
Billy Johnson
11 GTD Turner Motorsport 1:28.719 +11.782
34 48

Christopher Haase
Bryce Miller
Dion von Moltke
12 GTD Paul Miller Racing 1:38.448 +21.511
NST 38

James French
Jerome Mee
Conor Daly
- PC Performance Tech Motorsports
NST 70

Jonathan Bomarito
Tristan Nunez
Sylvain Tremblay
- P SpeedSource Mazda
NST 8


Renger van der Zande
Mike Hedlund
Mirco Schultis
Alex Popow
- PC Starworks Motorsport

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze