Dublet Action Express i Porsche

Dane Cameron i Eric Curran wygrali wyścig United SportsCar Championship na torze Road America. Po emocjonującej walce w końcówce, Porsche zajęło pierwsze dwa miejsca w klasie GTLM.

Cameron wsiadł do samochodu w trakcie jedynej neutralizacji wyścigu, która nastąpiła w pierwszej godzinie rywalizacji, kiedy Marcel Marsal rozbił BMW od Turner Motorsport w zakręcie Kink, by ostatecznie objąć kontrolę nad wyścigiem w jego połowie, po walce z dwoma innymi Corvette DP. Ta była dość zaciekła, oba auta Action Express nawet zderzyły się ze sobą, ale bez konsekwencji.

Startujący z pole position Joey Hand w Rileyu-Fordzie początkowo prowadził, dopóki problem z uszczelką turbosprężarki nie zmusił ekipy Chipa Ganassiego do długiego postoju w boksach i spadku na koniec stawki. Scott Pruett po przejęciu samochodu popisał się świetną jazdą i wyprowadził auto na trzecie miejsce, przed Ozzem Negrim i Johnem Pewem z Michael Shank Racing, którzy po wycieku paliwa w porannej rozgrzewce, musieli startować z boksów.

Richard Westbrook i Michael Valiante zajęli piąte miejsce, po tym jak Westbrook wyeliminował się z walki o zwycięstwo, obracając się i wypadając z toru tuż po restarcie. To kosztowało ich cenne punkty, dzięki czemu Joao Barbosa i Christian Fittipaldi zmniejszyli swoją stratę na czele do zaledwie jednego punktu.

Z walki o mistrzostwo odpadli bracia Taylorowie, w których prototypie doszło do awarii zawieszenia, przez co Jordan Taylor stracił trzy okrążenia do stawki.

Emocjonujący finisz miał miejsce w klasie PC, gdzie Conor Daly prowadził przed Bruno Junqueirą, jednak podarował mu zwycięstwo, obracając się w czwartym zakręcie na ostatnim okrążeniu. Junqueira i Chris Cumming dominowali na początku rywalizacji, jednak dzięki lepszej strategii na prowadzenie wysunęli się Daly z Jamesem Frenchem. Junqueira był jednak szybszy od Daly'ego, stopniowo redukując stratę i zmuszając go do błędu.

W klasie GTLM Patrick Pilet przebił się przez stawkę na początku wyścigu, po tym jak Porsche nr 911 startowało z końca stawki po wymianie silnika, by wspólnie z Nickiem Tandym odnieść swoje drugie zwycięstwo z rzędu. Po szarży Pileta, która dała załodze miejsce w pierwszej trójce, oddał on auto Tandy'emu, który utrzymał miejsce, przed oddaniem auta ponownie w ręce Pileta, który dzięki krótkiemu postojowi wyjechał przed Pierrem Kafferem w Ferrari.

Kaffer, który by oszczędzić czas, nie zmieniał opon na ostatnim postoju, nie zagroził Piletowi i do końca wyścigu musiał oglądać w lusterku Jörga Bergmeistera, dopóki ten nie przeprowadził ataku na ostatnim okrążeniu. Zderzyli się oni dwukrotnie, przez co Kaffer wypadł z toru i spadł na trzecie miejsce.

W GTD, pierwsze zwycięstwo w tym sezonie odnieśli Ben Keating i Jeroen Bleekemolen w Viperze, obejmując prowadzenie po zjeździe do boksów Kuno Wittmera w Astonie Martinie i nie oddając go do samego końca. Wittmer wspólnie z Christiną Nielsen zajęli drugie miejsce, przed startującymi z pole position Spencerem Pumpellym i Patrickiem Lindseyem.

Źródło: sportscar365.comsportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze