Załoga Wayne Taylor Racing wygrała wyścig na kanadyjskim torze w Bowmansville. Podobnie, jak w Europejskiej Serii Le Mans, zwycięzca zapewnił sobie triumf wskutek błędu przeciwnika.
Jedna, może dwie sekundy – tyle zabrakło mechanikom zespołu Action Express Racing, by swój prototyp nr 31 wyprowadzić na tor przed konkurencyjny pojazd Taylorów. Zbyt długie dotankowanie odebrała Dane'owi Cameronowi zwycięstwo – a to było bardzo możliwe, gdyż dzięki wczesnemu, pierwszemu pit-stopowi, załoga nr 31 raz po raz wychodziła na prowadzenie – a przed finałowym zjazdem utrzymywała ponad 30 sekund przewagi nad wiceliderem. Taktyka drugiego pojazdu od Action Express była w praktyce główną ozdobą rywalizacji w Kanadzie – poza nim, w czołówce działo się niewiele, przez większość czasu czołowe załogi pokonując kolejne kilometry z niewielkimi przewagami. Podobnie sytuacja wyglądała w najsłabszej w Bowmansville klasie GTLM – wśród prototypów PC, wiele do czynienia miały natomiast awarie i kary.
Start i pierwsza część wyścigu nie przyniosła większych zmian w czołówce – Ricky Taylor utrzymał prowadzenie przed Christianem Fittipaldim i tylko Scott Pruett spadł za Michaela Valiantego. Dopiero pół godziny po starcie, kibiców nieco zaskoczył wczesny zjazd Erica Currana z załogi nr 31 – zmiana z Danem Cameronem sugerowała jakąś nietypową taktykę drugiej załogi AER. 10 minut później, jadący blisko siebie liderzy przystąpili natomiast do skutecznych ataków – przede wszystkim w postaci przejęcia prowadzenia przez Fittipaldiego. Późniejszą rywalizację przerwała jednak pierwsza neutralizacja – feralnie, w jej okresie zjechał Scott Pruett, wkrótce otrzymując karę 60 sekund postoju za zjazd niezgodny z regulaminem.
W ten sposób, załoga nr 01 praktycznie odpadła z walki o zwycięstwo – na czele pojawił się Cameron, a za nim Oswaldo Negri z Michael Shank Racing przed João Barbosą z AER nr 5, Valiantem i Taylorem. Także i ten układ pozostawał niezmienny aż do zjazdu załogi nr 31 – Cameron pojawił się w pit-stopach 90 minut po starcie. Tempo prowadzącego Negriego utrzymał wówczas tylko Barbosa, Valiante i Taylor tracąc już 10 sekund – a wciąż daleko był Scott Pruett, jadąc między Deltawingiem a wyszydzaną przez niejednego obserwatora Mazdą.
Nieco ponad godzinę przed końcem wyścigu, kierowcy zjechali na drugi pit-stop – i znów na czele pojawił się Cameron, który jednak musiał jeszcze przynajmniej raz pojawić się w boksach. Jak się okazało, zrobił to dość szybko, bo już 15 minut później – 55 minut oznaczało jednak, że do mety Corvette DP nr 31 dojedzie dosłownie na oparach. 10 minut później, po ostatnich pit-stopach, wiceliderem został Barbosa przed Negrim i Jordanem Taylorem – na piąte miejsce spadł Richard Westbrook, który coraz więcej tracił do czołówki.
Co ciekawe, przewaga Camerona nad Barbosą, z 15 sekund powoli zaczęła się zwiększać – konkurenta ścigał za to Taylor, który na kwadrans przed końcem wyścigu odebrał Negriemu miejsce na podium. I wówczas stała się zaskakująca rzecz – Barbosa zjechał na pit-stop, widocznie mając problemy z oponami – a co więcej, podobną informację otrzymał także Cameron. 9 minut przed końcem, przewaga 33 sekund była na granicy szans na utrzymanie prowadzenia – niestety, zbyt długie dotankowanie sprawiło, że Corvette DP nr 31 wyjechała jednak za Taylorem. Choć Cameronowi udało się dogonić lidera, na wyprzedzenie nie starczyło już czasu – sukcesem był tylko fakt, że załoga nr 31 uplasowała się przed Negrim, który do Taylora tracił 3 sekundy.
W klasie PC, do pierwszych dramatów doszło jeszcze przed startem wyścigu – w poślizg wpadł wówczas Chris Cumming, tracąc drugą pozycję na starcie. Później, pech dotknął także załogi BAR1 nr 16, a przede wszystkim ówczesnego lidera, Jamesa Frencha – 45 minut po starcie, awaria zawieszenia zmusiła go do zjazdu. Wkrótce, awarie, a także kary sprawiły, że przed pojazdami GTLM pozostali tylko Mikhail Goikhberg z JDC/Miller i Colin Braun z CORE Autosports – w tym układzie, owa dwójka pozostała do ostatniej godziny wyścigu. Wówczas zmiennik Kanadyjczyka, Matt McMurry, przegrał rywalizację z Braunem – a wkrótce spadł również za Rengera van der Zandego z Starworks i Seana Rayhalla z BAR1. Niestety, Holendrowi nie było dane wejść na podium – pół godziny przed końcem wyścigu, awaria w jego prototypie wycofała załogę nr 8 z wyścigu – a ostatecznie, za Braunem znaleźli się Rayhall i McMurry.
Podobnie, jak w klasie P, również i w najsłabszej w tym wyścigu klasie GTLM start nie przyniósł zmian – Nick Tandy w Porsche nr 911 utrzymał prowadzenie przed Dirkiem Wernerem i Lucasem Luhrem w dwóch BMW. Czwarty był Pierre Kaffer w Ferrari, natomiast piątego Jana Magnussena w Corvette nr 3 wyprzedził Bryan Sellers w prywatnym Porsche ekipy Team Falken Tire – a pół godziny później, Amerykanin pokonał także Kaffera. Sytuację nieco zmieniły neutralizacje i zjazdy, po których liderem był Pilet przez Wernerem, na trzecie miejsce awansował Giancarlo Fisichella w Ferrari, a John Edwards w BMW nr 24 spadł na piąte – w kolejnych minutach, Edwards wyprzedził jednak Wolfa Henzlera z Porsche nr 17, a w końcu także i Włocha z Ferrari. W praktyce, szansa na zmianę lidera miała miejsce tylko podczas drugich pit-stopów, gdzie Bill Auberlen w BMW nr 25 wyjechał na tor tuż za Nickiem Tandym – najlepiej wypadł jednak Antonio Garcia w Corvette nr 3, który wszedł na miejsce czwarte. To sprawiło, że w końcówce, Hiszpan miał szansę dogonić jedno z BMW – i tak też się stało, niedługo przed końcem wyścigu wyrzucając Auberlena poza podium, a przegrywając tylko z Edwardsem i prowadzącym już do mety Tandym.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 10 | Jordan Taylor Ricky Taylor |
1 | P | Wayne Taylor Racing | 128 okr. | |||
2 | 31 | Eric Curran Dane Cameron |
2 | P | Action Express Racing | + 0,477 | |||
3 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
3 | P | Michael Shank Racing | + 4,792 | |||
4 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante |
4 | P | VisitFlorida.com Racing | + 9,646 | |||
5 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
5 | P | Action Express Racing | + 20,956 | |||
6 | 01 | Scott Pruett Joey Hand |
6 | P | Chip Ganassi Racing | + 1 okr. | |||
7 | 07 | Joel Miller Tom Long |
7 | P | SpeedSource Mazda | + 2 okr. | |||
8 | 54 | Jon Bennett Colin Braun |
1 | PC | CORE autosport | + 3 okr. | |||
9 | 0 | Katherine Legge Memo Rojas |
8 | P | Claro/TracFone DeltaWing Racing | + 3 okr. | |||
11 | 16 | John Falb Sean Rayhall |
3 | PC | BAR1 Motorsports | + 4 okr. | |||
12 | 85 | Mikhail Goikhberg Matt McMurry |
4 | PC | JDC/Miller Motorsports | + 5 okr. | |||
13 | 911 | Patrick Pilet Nick Tandy |
1 | GTLM | Porsche North America | + 6 okr. | |||
14 | 24 | John Edwards Lucas Luhr |
2 | GTLM | BMW Team RLL | + 6 okr. | |||
15 | 3 | Jan Magnussen Antonío Garcia |
3 | GTLM | Corvette Racing | + 6 okr. | |||
16 | 25 | Bill Auberlen Dirk Werner |
4 | GTLM | BMW Team RLL | + 6 okr. | |||
17 | 11 | Chris Cumming Bruno Junqueira |
5 | PC | RSR Racing | + 6 okr. | |||
18 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
5 | GTLM | Corvette Racing | + 6 okr. | |||
19 | 62 | Pierre Kaffer Giancarlo Fisichella |
6 | GTLM | Risi Competizione | + 6 okr. | |||
20 | 912 | Jörg Bergmeister Earl Bamber |
7 | GTLM | Porsche North America | + 7 okr. | |||
21 | 52 | Mike Guasch Tom Kimber-Smith |
6 | PC | PR1 Mathiasen Motorsports | + 24 okr. | |||
22 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
8 | GTLM | Falken Tire | + 25 okr. | |||
10 | 8 | Renger van der Zande Mike Hedlund |
2 | PC | Starworks Motorsport | + 27 okr. | |||
23 | 38 | James French Conor Daly |
7 | PC | Performance Tech Motorsports | + 42 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.