Gustavo Yacaman i Oliver Pla po starcie z pole position zdominowali wyścig na torze Canadian Tire Motorsport Park i odnieśli pierwsze zwycięstwo dla zespołu Oak Racing w United SportsCar Championship podczas jedynej wizyty serii w Kanadzie. Trzecie zwycięstwo z rzędu wywalczyła załoga Corvette #3, pokonując Vipera, któremu zostało zwycięstwo w klasie GTD.
Po deszczowej sesji warm-up, poziom przyczepności na torze znacząco się obniżył. Przekonał się o tym Memo Rojas, który rozbił Rileya-Ford z numerem 01 w drodze na pola startowe. Prototyp pojawił się na torze po godzinie od startu wyścigu, dzięki czemu załoga zdobyła kilka punktów do klasyfikacji.
Gustavo Yacaman utrzymał w pierwszym zakręcie prowadzenie wywalczone dzień wcześniej w kwalifikacjach i szybko zaczął budować dużą przewagę nad rywalami. Tego samego nie zrobił Scott Sharp, który musiał uznać wyższość Michaela Valiante na wejściu w drugi zakręt. Za nim zaciętą walkę toczyli Christian Fittipaldi i Ricky Taylor w podobnych Corvette DP, pomiędzy którymi doszło do kontaktu. W GT Le Mans, Kuno Wittmer utrzymał prowadzenie przed Janem Magnussenem, a w GTD Markus Palttala wyprzedził Bena Keatinga i wspólnie z nim i Mario Farnbacherem oderwali się od reszty stawki.
W ciągu pierwszych 15 minut wyścigu Yacaman zbudował prawie 10-sekundową przewagę nad Fittipaldim, lecz gdy napotkał na wolniejsze samochody, ta stopniowo zmniejszyła się do niecałych czterech sekund. Stawkę GTLM nadal prowadził Wittmer, a na czoło klasy GTD, po niewielkim błędzie Palttali, wrócił Ben Keating. Jako pierwszy do boksów zjechał Ricky Taylor, który nie zmieścił się w trzecim zakręcie i trawa zablokowała wlot powietrza jego Corvette DP. Ten błąd kosztował go spadek na koniec stawki prototypów, ale zespół Wayne'a Taylora wciąż mógł pokonać dystans wyścigu zatrzymując się w boksach trzykrotnie. Do przedwczesnego zjazdu zmuszony był także Christian Fittipaldi, który po 23 minutach wyścigu przebił lewą tylną oponę.
Po 40 minutach rywalizacji lider klasyfikacji generalnej GTD Bill Sweedler zderzył się z dublującym go Tommym Milnerem w Corvette. Obaj pojechali dalej, ale stracili pozycje na rzecz swoich rywali. Sweedler otrzymał później karę za spowodowanie kolizji.
Pierwsze planowane pit-stopy miały miejsce pięć minut później. Jadący na czele Gustavo Yacaman i Scott Sharp zjechali jednocześnie, Kolumbijczyk powrócił na tor jako lider, ale Ryan Dalziel, który wsiadł do #1 spadł za Michaela Valiante i Ricky'ego Taylora. Po 55 minutach wyścigu, tuż przed swoim postojem w boksach, prowadzący w klasie GTLM Kuno Wittmer wypadł z toru na dojeździe do zakrętu Mossa, próbując ominąć Johna Edwarda w BMW, który chwilę wcześniej wyjechał z boksów. Viper nie został poważnie uszkodzony, ale ten incydent powolił wyjść na prowadzenie Janowi Magnussenowi w Corvette, a jego zmiennik Antonio García do kolejnego pit-stopu zbudował 8-sekundową przewagę. W klasie GTD zespół Turner Motorsport nie zmieścił się w swoim stanowisku serwisowym, przez co Dane Cameron musiał wrócić do boksów na 20-sekundową karę, która wyeliminowała go z walki o zwycięstwo, której przewodził Mario Farnbacher w Porsche.
Druga seria postojów rozpoczęła się na godzinę i 15 minut przed metą, Yacaman oddał kierownicę Morgana w ręce Oliviera Pla, zyskując w boksach czas względem goniącej ich załogi Michael Valiante/Richard Westbrook, u której przedłużyła się zmiana kierowców. Po rozpoczęciu ostatniej godziny wyścigu, z powodu problemów z wydechem wycofać musiała się załoga Extreme Speed Motorsports #1, która walczyła o miejsca na podium, co przy prolemach siostrzanej załogi ESM pozostawiło w stawce tylko jeden liczący się prototyp P2 w barwach Oak Racing.
Trzy kwadranse przed końcem wyścigu zespół Wayne'a Taylora rozpoczął ostatnią serię zjazdów do boksów, szybko na zjazd zdecydowali się także liderzy z Oak Racing, by nie stracić pozycji przez możliwą neutralizację, do której w trakcie wyścigu nie doszło ani razu. Jordan Taylor szybko znalazł się pod presją ze strony Richarda Westbrooka ze Spirit of Daytona i na pół godziny przed końcem rozpoczęła się zacięta walka o drugie miejsce, z której zwycięsko wyszedł Westbrook, po czym zaczął zbliżać się do prowadzącego Pla, który miał w tym momencie 17 sekund przewagi. W tym samym czasie w klasie GTLM Oliver Gavin, Wolf Henzler i Andy Priaulx rozpoczęli walkę o szóste miejsce w klasie, z punktu widzenia trzykrotnego mistrza WTCC kluczowe dla utrzymania drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej. Dublowanie przez liderów w klasie dało okazję Anglikowi, by wyprzedzić kierowcę Porsche, wcześniej kilkukrotnie próbującego atakować Gavina. Priaulx szybko przeszedł do ataku na swojego rodaka, wypychając go z ostatniego zakrętu, co pozwoliło także przejechać Henzlerowi.
Na czele wyścigu, Westbrook zbliżał się do Pla, ale jego pościg zatrzymał się w momencie, kiedy różnica na czele zmalała do 8 sekund. Francuz odzyskał kontrolę nad wyścigiem i dowiózł do mety pierwsze zwycięstwo dla zespołu Oak Racing, który całkowicie zdominował rywalizację w Kanadzie. Antonio García po raz czwarty w tym sezonie stanął na najwyższym stopniu podium klasy GTLM wspólnie z Janem Magnussenem. Na ostatnich okrążeniach toczyła się zacięta walka o zwycięstwo w klasie GTD. Kévin Estre został wypchnięty z trzeciego zakrętu przez dublującego go Michaela Christensena w fabrycznym Porsche, co otworzyło drzwi Jeroenowi Bleekemolenowi, co Holender skutecznie wykorzystał, by objąć prowadzenie i wywalczyć pierwsze zwycięstwo dla Vipera GT3-R.
Kolejna runda United SportsCar Championship za dwa tygodnie na torze Indianapolis.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.