Chip Ganassi Racing wygrał Sebring 12 Hours

Załoga Chip Ganassi Racing nr 01,w zaskakujących okolicznościach wygrała wyścig Sebring 12 Hours. W tegorocznej batalii, niemal połowę czasu zajęły neutralizacje.

Neutralizacja – to słowo padało dziś wyjątkowo często. Pierwsza połowa wyścigu była prawdziwym wysypem kraks, a nawet poważniejszych wypadków – ale i druga nie pozwoliła nam zapomnieć, jak wygląda samochód bezpieczeństwa. Ostatni raz zobaczyliśmy go 50 minut przed końcem wyścigu, gdy przy torze zatrzymała się Corvette DP nr 31 od Marsh Racing – co jeszcze bardziej zagotowało emocje związane z walką o zwycięstwa w poszczególnych kategoriach. Co ciekawe, kilka załóg zdążyło zjechać już na ostatni swój pit-stop – a czy przyniosło to pozytywny rezultat, dowiedzieliśmy się w ostatnich 20 minutach wyścigu. Co do neutralizacji, swoisty rekord z 1993 roku nie został pobity – wtedy trwały one łącznie 5 godzin 55 minut, dziś było to "jedynie" 5 godzin i 15 minut...

W czołowej kategorii P, wszyscy kierowcy z czołówki zjechali na pit-stop podczas neutralizacji – i pierwszy powrócił na tor Marino Franchitti w Rileyu nr 01, przed Ryanem Dalzielem z HPD nr 1 i Olivierem Pla z Morgana nr 42. Czwarty był Sébastien Bourdais w Corvette nr 5, a piąty Simon Pagenaud w HPD nr 2 – a za nimi jechali jeszcze Scott Dixon w Rileyu nr 02 i Ricky Taylor w Corvette nr 10. Kto z nich miał wygrać ten wyścig?

Po wznowieniu, Bourdais od razu zaatakował Pla – i wszedł na miejsce trzecie. Wyraźnie do przodu odskoczył jednak Franchitti – a w dodatku, przed Bourdaisem jechał jeszcze Dalziel. Francuz szybko go dogonił – lecz wyprzedzić go było już sprawą o wiele trudniejszą. W dodatku, 10 minut przed końcem wyścigu, Bourdais jakby nieco "odpuścił" – co w praktyce zapewniło załodze nr 1 drugie miejsce. Czwarty na mecie był Pla, piąty Pagenaud – a bez problemów, pierwszy do mety dojechał Marino Franchitti, dość zaskakująco zapewniając zwycięstwo załodze Chip Ganassi Racing nr 01.

W przypadku pojazdów PC, przed neutralizacją, na pit-stop zjechał Colin Braun – na torze pozostał natomiast Bruno Junqueira, który zanotował swój pit-stop później i stracił pozycję lidera. Po wznowieniu, Braun skutecznie bronił swojej pozycji – i mimo nacisku ze strony Brazylijczyka, Amerykanin wygrał tą kategorię. Trzeci do mety dojechał Sam Bird w nr 8 od Starworks, o okrążenie wyprzedzając Chrisa Millera z załogi nr 85 od JDC/Miller.

Wśród pojazdów GTLM, z czołówki wyścigu, pit-stop przed neutralizacją zanotowało tylko Porsche nr 912. Na tor powrócił w nim Jörg Bergmeister – a problem miał Oliver Gavin w Corvette nr 4, który zaliczył wtedy pechowy poślizg i stracił okrążenie do lidera. Po zjazdach innych kierowców, Bergmeister był na czele stawki, za nim jechał Jonathan Bomarito w Viperze nr 93 – a trzeci, nieoczekiwanie, był Andrea Bertolini w Ferrari nr 57 od Krohn Racing, który taktycznie opóźniał swój zjazd i najlepiej wypadł na neutralizacji. Czwarty był Joey Hand w BMW nr 55, dopiero piąty Oliver Gavin w Corvette nr 4, a szósty Wolf Henzler z Porsche nr 17. Po wznowieniu, Hand skutecznie zaatakował Bertoliniego, odbierając mu miejsce trzecie – Gavin przegrał natomiast walkę z Henzlerem. Do przodu odjechał Bergmeister, zwiększając przewagę do 7 sekund – i to wystarczyło, by fabryczne Porsche zanotowało drugie zwycięstwo w tym sezonie. Viper nr 93 dojechał do mety drugi, a podium uzupełniło BMW nr 55.

W GTD, w ostatniej godzinie wyścigu, na szóste miejsce spadł Leh Keen z Porsche nr 22 – liderem pozostawał Alex Riberas w Porsche nr 23 przed Filipe Albuquerque z Audi nr 35 i Andym Lallym z Porsche nr 44. Towsend Bell w Ferrari nr 555 jechał czwarty – jednak po pit-stopach awansował on na miejsce drugie, za Lallego. Keen wszedł na trzecie, na czwartym pojawił się Christopher Mies w Audi nr 46 – a Riberas był piąty, przed Albuquerque. Po wznowieniu, Riberas wszedł jednak na miejsce czwarte – a potem wyprzedził jeszcze Keena, wchodząc na podium tej kategorii. Prowadzenie utrzymali tu jednak Lally i Bell – i to oni pozostali na dwóch pierwszych miejscach. Dla przypomnienia – załoga Kuby Giermaziaka, NGT nr 30, odpadła w pierwszej połowie wyścigu.

UWAGA: Wyniki są nieoficjalne

P Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat
1 01

Scott Pruett
Memo Rojas
Marino Franchitti
1 P Chip Ganassi Racing 291 okr.
2 1



Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Brabham
2 P Extreme Speed
Motorsports
+4.682
3 5


João Barbosa
Christian Fittipaldi
Sébastien Bourdais
3 P Action Express Racing +8.965
4 42

Olivier Pla
Gustavo Yacaman
Alex Brundle

4 P OAK Racing +11.994
5 2

Ed Brown
Johannes van Overbeek
Simon Pagenaud
5 P Extreme Speed
Motorsports
+17.027
6 02

Scott Dixon
Tony Kanaan
Sage Karam
6 P Chip Ganassi Racing +17.837
7 10

Max Angelelli
Ricky Taylor
Jordan Taylor
7 P Wayne Taylor Racing +34.229
8 9

Brian Frisselle
Burt Frisselle
Jon Fogarty
8 P Action Express Racing +39.559
9 60

John Pew
Oswaldo Negri Jr
Justin Wilson
9 P Michael Shank Racing +40.568
10 54

Jon Bennett
Colin Braun
James Gue
1 PC CORE autosport +3 okr.
11 09


Duncan Ende
Bruno Junqueira
David Heinemeier-Hansson
2 PC RSR Racing (+2.428)
12 912

Patrick Long
Michael Christensen
Jörg Bergmeister
1 GTLM Porsche North America +5 okr.
13 93

Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
Robert Bell
2 GTLM SRT Motorsports (+5.296)
14 55

Bill Auberlen
Andy Priaulx
Joey Hand
3 GTLM BMW Team RLL (+10.440)
15 57

Tracy Krohn
Niclas Jönsson
Andrea Bertolini
4 GTLM Krohn Racing (+15.135)
16 17

Wolf Henzler
Bryan Sellers
Marco Holzer
5 GTLM Team Falken Tire +6 okr.
17 4

Oliver Gavin
Tommy Milner
Robin Liddell
6 GTLM Corvette Racing (+52.319)
18 91

Dominik Farnbacher
Marc Goossens
Ryan Hunter-Reay
7 GTLM SRT Motorsports +7 okr.
19 3

Jan Magnussen
Anthony Garcia
Ryan Briscoe
8 GTLM Corvette Racing +8 okr.
20 911

Nick Tandy
Richard Lietz
Patrick Pilet
9 GTLM Porsche North America +9 okr.
21 8


David Cheng
Renger van der Zande
Martin Fuentes
Sam Bird
3 PC Starworks Motorsport +10 okr.
22 85

Chris Miller
Stephen Simpson
Gerry Kraut
4 PC JDC
Miller Motorsports
+11 okr.
23 44


John Potter
Andy Lally
Marco Seefried
1 GTD Magnus Racing +13 okr.
24 555


Bill Sweedler
Towsend Bell
Maurizio Mediani
Jeff Segal
2 GTD AIM Autosport (+1.864)
25 23


Ian James
Mario Farnbacher
Alex Riberas
3 GTD Team Seattle
Alex Job Racing
(+2.290)
26 22


Cooper MacNeil
Leh Keen
Philipp Frommenwiler
4 GTD Alex Job Racing (+6.775)
27 35

Seth Neiman
Dion von Moltke
Filipe Albuquerque
5 GTD Flying Lizard
Motorsports
(+7.459)
28 46


Charles Putman
Charles Espenlaub
Christopher Mies
6 GTD Fall-Line Motorsports (+17.480)
29 90

Richard Westbrook
Michael Valiante
Mike Rockenfeller
10 P Spirit Of Daytona (+52.862)
30 70


Sylvain Tremblay
Tom Long
Ben Devlin

11 P SpeedSource (+1:05.765)
31 56

Dirk Müller
John Edwards
Dirk Werner
10 GTLM BMW Team RLL +14 okr.
32 94



Markus Palttala
Paul Dalla Lana
Dane Cameron
Shane Lewis
7 GTD Turner Motorsport (+11.578)
33 45


Nelson Canache Jr.
Spencer Pumpelly
Alessandro Latif
Markus Winkelhock
8 GTD Flying Lizard
Motorsports
+15 okr.
34 13



Madison Snow
Jan Heylen
Matt Plumb
Hugh Plumb
9 GTD Rum Bum
Snow Racing
+18 okr.
35 81


Damien Faulkner
Patrick Huisman
Bob Faieta
Mike Avenatti
10 GTD GB Autosport +19 okr.
36 32

Alex Welch
James Sofronas
Marc Basseng
11 GTD GMG Racing +20 okr.
37 25


Eric Lux
Tom Kimber-Smith
Mike Marsal
Sean Rayhall
5 PC 8Star Motorsports (+2.955)
38 48

Bryce Miller
Christopher Haase
Matthiew Bell
12 GTD Paul Miller Racing +21 okr.
39 51



Matt Griffin
Marco Cioci
Michele Rugolo
Jack Gerber
13 GTD Spirit of Race (+43.734)
40 49


Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Mirko Venturi
14 GTD Spirit of Race +28 okr.
41 31

Eric Curran
Boris Said
Guy Cosmo
12 P Marsh Racing +42 okr.
42 27

Patrick Dempsey
Joe Foster
Andrew Davis
15 GTD Dempsey Racing +47 okr.
43 009

Brandon Davis
Kris Wilson
Max Riddle
16 GTD TRG-AMR +49 okr.
44 73



Jim Norman
Craig Stanton
Kevin Estré
Mike Vess
17 GTD Park Place Motorsports +56 okr.
45 63


Lorenzo Casé
Kyle Marcelli
Alessandro Balzan
Jeff Westphal
18 GTD Scuderia Corsa +57 okr.
46 88


Doug Bielefeld
Chapman Ducote
Tony Drissi
Martin Plowman
6 PC BAR1 Motorsports +63 okr.
47 007


David Block
Al Carter
James Davison
19 GTD TRG-AMR +76 okr.
NSK 6


Lucas Luhr
Klaus Graf
Jann Mardenborough
- P Pickett Racing +87 okr.
NSK 50

Jim Pace
Byron DeFoor
David Hinton
- P Highway To Help +91 okr.
NSK 0

Andy Meyrick
Katherine Legge
Gabby Chaves
- P DeltaWing Racing Cars +106 okr.
NSK 19


Earl Bamber
Kyle Gimple
Ruggero Melgrati
- GTD Mühlner Motorsports
America
+137 okr.
NSK 08


Chris Cumming
Alex Taglani
Rusty Mitchell
- PC RSR Racing +166 okr. 
NSK 28

Christian Engelhardt
Rofl Ineichen
Franz Konrad
- GTD Dempsey Racing +178 okr.
NSK 87

Bruce Hamilton
Gatson Kearby
Tonis Kasemets
- PC BAR1 Motorsports +179 okr.
NSK 07

Tristan Nunez
Joel Miller
Tristan Vautier
- P SpeedSource +187 okr.
NSK 52

Mike Guash
Frankie Montecalvo
Gunnar Jeanette
- PC PR1/Mathiasen
Motorsports
+202 okr.
NSK 38


Charlie Shears
Raphael Matos
David Ostella
- PC Performance Tech
Motorsports
+203 okr.
NSK 62


Matteo Malucelli
Giancarlo Fisichella
Gianmaria Bruni
- GTLM Risi Competizione +229 okr.
NSK 30


Henrique Cisneros
Kuba Giermaziak
Christina Nielsen
- GTD NGT Motorsport +230 okr.
NSK 71


Patrick Lindsey
Connor De Phillippi
Kevin Estré
Mike Vess
- GTD Park Place Motorsports +257 okr.
NSK 78



Scott Mayer
Pierre Kaffer
Sébastian Saavedra
Alex Popow

- P Starworks Motorsport +265 okr.
NSK 33


Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
Sebastiaan Bleekemolen
- GTD Riley Motorsports +278 okr.
NST 18

Earl Bamber
Nico Verdonck
Norbert Siedler
- GTD Mühlner Motorsports
America
 
NST 7

Alex Popow
Pierre Kaffer
- PC Starworks Motorsport  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze