Sébastien Bourdais był najszybszy w pierwszym dniu testów na torze Sebring. Najszybsze wśród pojazdów GT były dwa fabryczne Porsche, na czele z czasem Jörga Bergmeistera.
O ile testy przygotowawcze do wyścigu Daytona przynosiły sędziom dane, na podstawie których dobierano im ograniczenia i balasty – w przypadku testu na Sebring, tu sędziowie dobrali owe limity na podstawie wyścigu na Daytona – a w Sebring będą się im tylko przyglądać, sprawdzając skuteczność zmian i zrównoważenie rywalizacji przede wszystkim w czołowej kategorii P. Jak na razie, sprawa wygląda dość optymistycznie – o ile wciąż na czele widnieje tu prototyp Daytona, prototypy Le Mans są jednak równie szybkie – a nie raz wygrywają nawet poszczególne sesje. Najlepiej sprawuje się tu Morgan LMP2 od OAK Racing – ale i czasy innych nie odstają zbytnio od czołówki.
Właśnie od najlepszego wyniku Morgana LMP2 od OAK rozpoczął się pierwszy dzień testów – rano, Gustavo Yacaman, o prawie 0.8 sekundy pokonując załogę Wayne Taylor Racing oraz inny prototyp LMP, Oreca 03 nr 6 od Muscle Milk Pickett Racing. Wtedy jednak, Corvette od Action Express miała problemy ze skrzynią biegów – w sesji drugiej, Sébastien Bourdais nie dał już załodze z Francji szans, przebijając czas Yacamana o 0.7 sekundy. Trzeci wynik należał tym razem do Spirit od Daytona – a ekipa Wayne'a Taylora była czwarta. W pozostałych dwóch testach, pierwsze miejsca należały także do Action Express i OAK – ogólnie warto jednak zauważyć, że o ile Corvette DP była pierwszego dnia o 0.7 sekundy szybsza od OAK, to kolejne 0.7 sekundy dzieliło już OAK i dziewiąty pojazd w stawce. Dość słabo spisał się prototyp Starworks z nowym silnikiem Hondy, przegrywając z trzema prototypami PC.
W kategorii PC, w trzech z czterech sesji piątkowych, najlepsza była załoga 8Star Motorsports – a konkretnie Tom Kimber-Smith, który w sesji pierwszej zaliczył wynik ostatecznie o sekundę lepszy od kolejnego pojazdu w stawce. W piątek, na torze pojawiły się jeszcze dwa prototypy od BAR1 Motorsports, a także pojedyncza załoga Starworks Motorsport.
Wśród pojazdów GTLM, dwa najlepsze czasy uzyskały załogi Porsche North America, jako jedyne schodząc poniżej granicy 2 minut. Oba wyniki padły w ostatnim, wieczornym treningu – Porsche bardzo dobrze sprawowało się jednak we wszystkich piątkowych sesjach, tylko dwukrotnie oddając drugie miejsce innym ekipom. O ponad 0.6 gorsza od drugiego Porsche, a o ponad sekundę od czasu Jörga Bergmeistera była załoga jedynego w testach Vipera nr 93 – a kolejne 0.1 sekundy traciła Corvette nr 3. W stawce pojawiło się także prywatne Porsche 911 RSR zespołu Team Falken Tire – to wygrało jednak tylko z ostatnią Corvette nr 4.
Dwa Porsche znalazły się na czele także kategorii GTD – tu, różnice były jednak już o wiele mniejsze. Najlepszy czas należał do załogi Park Place Motorsports nr 73, która w sesji trzeciej uzyskała wynik 2:04.3 – o 0.06 gorsze w sesji czwartej było natomiast 911 GT America nr 22 od Alex Job Racing. Najbardziej zaskakującym jest tu fakt, że trzy kolejne najlepsze wyniki uzyskały pojazdy BMW, Ferrari i Aston Martin – a dopiero potem widniały pozostałe Porsche oraz pięć Audi, z faworyzowanym R8 LMS nr 45 od Flying Lizards Motorsport na miejscu dwunastym.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | S | ||||
1 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
1 | P | Action Express Racing | 1:52.480 | |||||
2 | 42 |
Olivier Pla |
2 | P | OAK Racing | 1:53.204 | +0.724 | ||||
3 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante |
3 | P | Spirit Of Daytona | 1:53.399 | +0.919 | ||||
4 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas Scott Dixon |
4 | P | Chip Ganassi Racing | 1:53.452 | +0.972 | ||||
5 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel |
5 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:53.459 | +0.979 | |||
6 | 6 | Lucas Luhr Klaus Graf |
6 | P | Pickett Racing | 1:53.587 | +1.107 | ||||
7 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
7 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:53.637 | +1.157 | ||||
8 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr Justin Wilson |
8 | P | Michael Shank Racing | 1:53.880 | +1.400 | ||||
9 | 10 | Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
9 | P | Wayne Taylor Racing | 1:53.974 | +1.494 | ||||
10 | 31 | Eric Curran Boris Said Max Papis |
10 | P | Marsh Racing | 1:54.734 | +2.254 | ||||
11 | 25 | Enzo Potolicchio Tom Kimber-Smith |
1 | PC | 8Star Motorsports | 1:55.940 | +3.460 | ||||
12 | 88 | Doug Bielefeld | 2 | PC | BAR1 Motorsports | 1:56.942 | +4.462 | ||||
13 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande |
3 | PC | Starworks Motorsport | 1:57.557 | +5.077 | ||||
14 | 78 |
Scott Mayer |
11 | P | Starworks Motorsport | 1:57.910 | +5.430 | ||||
15 | 87 | Sean Rayhall Gaston Kearby Moses Smith |
4 | PC | BAR1 Motorsports | 1:59.009 | +6.529 | ||||
16 | 911 | Nick Tandy Richard Lietz Patrick Pilet |
1 | GTLM | Porsche North America | 1:59.395 | +6.915 | ||||
17 | 912 | Patrick Long Michael Christensen Jörg Bergmeister |
2 | GTLM | Porsche North America | 1:59.867 | +7.387 | ||||
18 | 93 | Jonathan Bomarito Jeroen Bleekemolen Marc Goossens |
3 | GTLM | SRT Motorsports | 2:00.496 | +8.016 | ||||
19 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia |
4 | GTLM | Corvette Racing | 2:00.580 | +8.100 | ||||
20 | 57 | Niclas Jönsson Matteo Malucelli |
5 | GTLM | Krohn Racing | 2:00.731 | +8.251 | ||||
21 | 56 | Andy Priaulx Dirk Werner |
6 | GTLM | BMW Team RLL | 2:00.745 | +8.265 | ||||
22 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers Marco Holzer |
7 | GTLM | Team Falken Tire | 2:00.834 | +8.354 | ||||
23 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
8 | GTLM | Corvette Racing | 2:01.000 | +8.520 | ||||
24 | 70 |
Sylvain Tremblay |
12 | P | SpeedSource | 2:01.311 | +8.831 | ||||
25 | 73 | Patrick Lindsey Kevin Estre Connor De Phillippi |
1 | GTD | Park Place Motorsports | 2:04.289 | +11.809 | ||||
26 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Philipp Frommenwiler |
2 | GTD | Alex Job Racing | 2:04.359 | +11.879 | ||||
27 | 94 | Markus Palttala Paul Dalla Lana Dane Cameron |
3 | GTD | Turner Motorsport | 2:04.487 | +12.007 | ||||
28 | 51 | Matt Griffin Jack Gerber |
4 | GTD | Spirit of Race | 2:04.529 | +12.049 | ||||
29 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen Marc Goossens |
5 | GTD | Riley Motorsports | 2:04.915 | +12.435 | ||||
30 | 007 | David Block Al Carter James Davison |
6 | GTD | TRG-AMR | 2:05.153 | +12.673 | ||||
31 | 44 | John Potter Andy Lally Marco Seefried |
7 | GTD | Magnus Racing | 2:05.367 | +12.887 | ||||
32 | 23 | Ian James Mario Farnbacher Alex Riberas |
8 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing |
2:05.470 | +12.990 | ||||
33 | 13 | Madison Snow Jan Heylen Matt Plumb |
9 | GTD | Rum Bum Snow Racing |
2:05.482 | +13.002 | ||||
34 | 28 | Rolf Ineichen Christian Engelhardt Franz Konrad |
10 | GTD | Dempsey Racing | 2:05.491 | +13.011 | ||||
35 | 71 | Jim Norman Norbert Siedler Craig Stanton |
11 | GTD | Park Place Motorsports | 2:05.527 | +13.047 | ||||
36 | 45 | Spencer Pumpelly | 12 | GTD | Flying Lizard Motorsports | 2:05.719 | +13.239 | ||||
37 | 46 | Charles Putman Charles Espenlaub Christopher Mies |
13 | GTD | Fall-Line Motorsports | 2:05.731 | +13.251 | ||||
38 | 32 | Alex Welch James Sofronas Marc Basseng |
14 | GTD | GMG Racing | 2:05.752 | +13.272 | ||||
39 | 19 | Nico Verdonck | 15 | GTD | Mühlner Motorsports | 2:05.989 | +13.509 | ||||
40 | 27 | Joe Foster Andrew Davis |
16 | GTD | Dempsey Racing | 2:06.017 | +13.537 | ||||
41 | 48 | Bryce Miller Christopher Haase Matthiew Bell |
17 | GTD | Paul Miller Racing | 2:06.525 | +14.045 | ||||
42 | 35 | Seth Neiman Dion von Moltke |
18 | GTD | Flying Lizard Motorsports | 2:06.604 | +14.124 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.