Guy Smith był najszybszy w pierwszej sesji treningowej na torze Virginia. Brytyjczyk z załogi Dyson Racing pokonał Klausa Grafa z Muscle Milk – najszybszy w GT był Matteo Malucelli.
Nie jest to może zbyt wiążące – ale i tak, w tym sezonie nie zdarza się zbyt często, by to Lola nr 16 znalazła się w którejś z sesji wyżej od HPD zespołu Pickett Racing. Stało się tak w pierwszym, piątkowym treningu – Guy Smith okazał się być lepszy od Niemców z załogi nr 6 – i to aż o ponad sekundę. Przy braku powodów (np. pogody), dla których Klaus Graf i Lucas Luhr mieli rezygnować z treningu, jest to więc sprawa nieco dziwna – choć w praktyce wiemy, że wyścig ma zasady inne, niż sesje czasowe.
W P1 wyniki więc znamy – z czasem bliskim 1:37, Guy Smith o 1.2 sekundy pokonał Klausa Grafa. Prawie 7 sekund wolniejsza była natomiast Katherine Legge, po raz kolejny testująca zamkniętą wersję Deltawing – ten, w tabeli wyników znalazł się tym razem między prototypami kategorii PC.
Nieco wyżej były prawie wszystkie pojazdy z kategorii P2 – prawie, bo słabo wypadli Scott Sharp i Anthony Lazzaro, z najlepszym przegrywając tu o 4 sekundy. Na czele znalazł się natomiast Ryan Briscoe – a o 0.1 sekundy, prowadzących w klasyfikacji Marino Franchittiego i (najszybszego tu) Guya Cosmo pokonał Johannes van Overbeek z prototypu nr 02 od Extreme Speed. I jeszcze jedna uwaga – partnerem Cosmo i Franchittiego w Virginii będzie nie Scott Tucker – ale weteran wyścigów, także tych długodystansowych, Szwed Stefan Johansson.
W kategorii PC, pierwszy trening sugeruje, że Mike Guasch nie będzie mógł cieszyć się już w Virginii z mistrzostwa serii – choć jego zmiennik Dane Cameron był najszybszy (i to z przewagą ponad sekundy), kolejne dwie pozycje zajęły załogi czołowych oponentów Guascha, Jonathana Bennetta i Tristana Nuneza. W pierwszym przypadku był to Tom Kimber-Smith – w drugim, najlepszy wynik załogi nr 18 uzyskał sam Nunez.
Dość wyraźnie szybszy od konkurentów był także czołowy kierowca kategorii GT – Matteo Malucelli czasem 1:46.501, o 0.6 pokonał Olivera Gavina z Corvette nr 4. Różnica ta jest tym wyraźniejsza, że w kolejnych 0.3 sekundy zmieściło się aż sześciu przeciwników – przy czym szybszy od Billa Auberlena z BMW nr 55 oraz Jonathana Bomarito i Marca Goossensa z Viperów był Marco Holzer w Porsche nr 48 ekipy Paul Miller Racing. Siódmy był Anthony Garcia z Corvette nr 3 – a Joey Hand z BMW nr 56 tracił do lidera już ponad 1.6 sekundy.
W GTC, nienajlepiej wypadł za to Kuba Giermaziak, który w Porsche nr 31 od NGT zajął ostatnie miejsce w stawce – na czele znaleźli się natomiast kierowcy z załóg liderów kategorii, walczący o mistrzostwo Jeroen Bleekemolen z Alex Job Racing i Spencer Pumpelly z Flying Lizards Motorsport. Różnica między nimi wyniosła tu 0.3 sekundy – o kolejne 0.2 gorszy był zmiennik trzeciego pretendenta do mistrzostwa, Sean Edwards, który już jednak nie będzie się z pucharu cieszył razem z Henrique Cisnerosem.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 16 | ![]() ![]() |
Johnny Mowlem Guy Smith |
1 | P1 | ![]() |
Dyson Racing Team | ![]() |
1:37.034 | |
2 | 6 | ![]() ![]() |
Klaus Graf Lucas Luhr |
2 | P1 | ![]() |
Muscle Milk Pickett Racing |
![]() |
1:38.198 | +1.164 |
3 | 551 | ![]() ![]() |
Scott Tucker Ryan Briscoe |
1 | P2 | ![]() |
Level 5 Motorsport | ![]() |
1:40.348 | +3.314 |
4 | 02 | ![]() ![]() |
Ed Brown Johannes van Overbeek |
2 | P2 | ![]() |
Extreme Speed Motorsport |
![]() |
1:41.472 | +4.438 |
5 | 552 | ![]() ![]() ![]() |
Marino Franchitti Guy Cosmo Stefan Johansson |
3 | P2 | ![]() |
Level 5 Motorsport | ![]() |
1:41.591 | +4.557 |
6 | 52 | ![]() ![]() |
Mike Guasch David Cheng |
1 | PC | ![]() |
PR1 Mathiasen Motorsports |
![]() |
1:42.360 | +5.326 |
7 | 05 | ![]() ![]() |
Jonathan Bennett Tom Kimber-Smith |
2 | PC | ![]() |
CORE Autosport | ![]() |
1:43.575 | +6.541 |
8 | 18 | ![]() ![]() |
Tristan Nunez Ryan Booth |
3 | PC | ![]() |
Performance Tech Motorsports |
![]() |
1:43.690 | +6.656 |
9 | 0 | ![]() ![]() |
Andy Meyrick Katherine Legge |
3 | P1 | ![]() |
Deltawing Racing Cars | ![]() |
1:43.786 | +6.752 |
10 | 8 | ![]() ![]() |
Kyle Marcelli Chris Cumming |
4 | PC | ![]() |
BAR1 Motorsports | ![]() |
1:44.175 | +7.141 |
... | ... | ... | ||||||||
13 | 62 | ![]() ![]() |
Olivier Beretta Matteo Malucelli |
1 | GT | ![]() |
Risi Competizione | ![]() |
1:46.501 | +9.467 |
... | ... | ... | ||||||||
15 | 4 | ![]() ![]() |
Oliver Gavin Tommy Milner |
2 | GT | ![]() |
Corvette Racing | ![]() |
1:47.085 | +10.051 |
16 | 48 | ![]() ![]() |
Bryce Miller Marco Holzer |
3 | GT | ![]() |
Paul Miller Racing | ![]() |
1:47.246 | +10.212 |
... | ... | ... | ||||||||
25 | 22 | ![]() ![]() |
Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen |
1 | GTC | ![]() |
Alex Job Racing | ![]() |
1:52.507 | +15.473 |
26 | 45 | ![]() ![]() |
Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly |
2 | GTC | ![]() |
Flying Lizard Motorsport | ![]() |
1:52.854 | +15.820 |
27 | 30 | ![]() ![]() |
Henrique Cisneros Sean Edwards |
3 | GTC | ![]() |
NGT Motorsports | ![]() |
1:53.036 | +16.002 |
... | ... | ... | ||||||||
32 | 31 | ![]() ![]() |
Eduardo Cisneros Kuba Giermaziak |
8 | GTC | ![]() |
NGT Motorsports | ![]() |
1:53.969 | +16.935 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.