Core autosport kończy program DPi

Ekipa Core autosport pod koniec 2019 roku planuje zakończenie programu Daytona Prototype international. Kierowca i jednocześnie właściciel zespołu Jonathan Bennett planuje wycofać się z pełnoetatowych obowiązków kierowcy, dowiedział się Racer.

W wyniku tego Colin Braun oraz francuz Romain Dumas na sezon 2020 mogą szukać nowych możliwości. Dokładnie miesiąc temu Jon Bennett początkowo miał planować kontynuację w serii IMSA w najszybszej kategorii w roku 2020. Decyzja nadeszła po obecnym, mieszanym sezonie. Dwójka Bennett i Braun nie zdobyli w tym roku podium, pomimo iż wykazywali się lepszym tempem w drugiej części sezonu w szczególności na uwagę zwraca fakt pierwszego pola startowego zdobytego przez Colina Brauna podczas weekendu na Canadian Tire Motorsport Park.

Wedle źródeł, mówi się że ekipa z Rock Hill w stanie Karolina Południowa ma mieć zawieszony program Daytona Prototype international, z kolei właściciel i zarazem kierowca Jonathan Bennett ma zakończyć karierę wyścigową po październikowym finale IMSA podczas Motul Petit Le Mans.

Core zakupił kupił samochody od nieistniejącego już zespołu Extreme Speed Motorsport, który wystawiał dwa Nissany DPi w poprzednich dwóch sezonach. Zespół tym samym zmienił plany w ostatniej chwili, nie kontynuując bardzo udany projekt z Oreca 07 Gibson w nowo wydzielonej kategorii LMP2 na sezon 2019. Zapytany w piątek Bennett powiedział, że: „nasze plany na przyszły rok nie zostały jeszcze sfinalizowane”.

Jeśli ekipa z Rock Hill nie utrzyma się w najwyższej klasie, to w DPi zostaną trzej producenci samochodów – Acura, Mazda i Cadillac. Na początku tego miesiąca ujawniono, że Ford wykluczył wejście do kategorii DPi na przyszły sezon.

Zmiany w kategorii DPi zespołu Core autosport nie będą miały większego wpływu na długoterminowe partnerstwo z Porsche w klasie GT Le Mans.

Core autosport wraz z Jonathanem Bennettem i Colinem Braunem odnosili sukcesy w sezonach 2014 i 2015, kiedy to byli mistrzami kategorii Prototype Challenge, w roku 2016 ukończyli zmagania na 7 miejscu. W roku 2017 przeszli oni do kategorii GT Daytona, aby rok później jechać w klasie prototypów, kończąc zmagania na drugim miejscu zaledwie tracąc trzy punkty do aktualnych mistrzów IMSA, zespołu Action Express Racing #31. Aktualnie ekipa z jedynym Nissanem DPi jest na 10 miejscu i traci 56 punktów do liderów klasyfikacji.

Źródło: racer.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze