Po jednych z najciekawszych w tym sezonie kwalifikacjach do sobotniego wyścigu na torze Belle Isle Park, z pole position wystartuje Juan Pablo Montoya współdzieląc miejsce z Danem Cameronem w prototypie Acura zespołu Team Penske #6. W klasie GTD najlepszy był Robby Foley w BMW zespołu Turner Motorsport, które jednak zostało później wykluczone z wyników kwalifikacji.

Do rywalizacji na początku przystąpiły samochody GT Daytona. Na samym początku sesji, defekt auta miał zespół Starworks Motorsport #8, który ostatecznie nie został sklasyfikowany w kwalifikacjach i duet Chase-Dalziel wyjadą na wyścig Detroit Grand Prix z ostatniego miejsca. Po wypadku w wolnych treningach, zespół Compass Racing #76 odbudował swojego McLarena i doświadczony kierowca Matt Plumb uzyskał przyzwoity ósmy rezultat. Najszybszy był Robby Foley z zespołu Turner, który wykręcił 1:29,704. Jego BMW, które w wyścigu będzie współdzielić z Billem Auberlenem, nie zaliczyło jednak badania technicznego, przez co załoga #96 została przesunięta na koniec stawki.

Pole position wywalczył zatem Zacharie Robichon, który po wyścigu na torze Mid-Ohio przeszedł z zespołu PFAFF Motorsport #9 do innego zespołu wystawiającego Porsche 911 GT3 R. Kanadyjski kierowca w ekipie Park Place Motorsport #73 miał wynik 1:29,735, a więc o 0,031 sekundy wolniejszy niż Foley. Tuż za nim uplasowała się Dunka Christina Nielsen w Meyer Shank Racing #57 (1:30,126), oraz lider klasyfikacji generalnej w GT Daytona, Trent Hindman uzyskując wynik 1:30,242. Zeszłoroczny zwycięzca kwalifikacji Paul Miller Motorsport #48 z Ryanem Hardwickiem uplasowali się na 6. miejscu z wynikiem 1:30,763, zaś lider Sprint Cup Championship AIM Vasser Sullivan #14, zajął 4. lokatę.

W kategorii DPi swoje drugie pole position wywalczył Juan Pablo Montoya w prototypie Acura Team Penske #6. Rezultatem 1:19,373 pobił zeszłorocznych zdobywców pierwszego pola o 2,9 sekundy.

„Wygranie wyścigu zajęło nam półtora roku… to była trudna droga i teraz jesteśmy na dobrej pozycji. Musimy to wykorzystać” – mówił po kwalifikacjach były kierowca Formuły 1.

Z pierwszego rzędu wystartuje także druga Acura. Hélio Castroneves był najgroźniejszym konkurentem kolegi z zespołu Team Penske, jednak to auto z numerem 6 okazało się szybsze o 0,207 sekundy, od prototypu prowadzonego przez doświadczonego Brazylijczyka. Trzecie miejsce na ostatnim okrążeniu pomiarowym wskoczyła Mazda Team Joest #55 prowadzona przez Jonathana Bomarito. Strata jednak Amerykanina była już znaczna, pomimo iż był jednym z czterech kierowców, którzy uzyskali wynik poniżej 1:20,0.

Najwyżej sklasyfikowany prototyp marki Cadillac jest zespołu Action Express Racing #31, który rok temu triumfował w wyścigu. Pipo Derani był czwartym kierowcą, który uzyskał wynik nieco poniżej 1:20. Piąte miejsce przypadło drugiemu samochodowi Action Express Racing, zaś na szóstym miejscu uplasował się Renger van der Zande w Wayne Taylor Racing #10. Stawkę 11 prototypów zamyka Core autosport #54, który stracił do lidera 5,258 sekund.

Wyścig odbędzie się w sobotę, o godzinie 18:30 czasu środkowoeuropejskiego i potrwa godzinę oraz 40 minut. W tym samym czasie ogłaszane są deszcze nad miastem Detroit.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race