W sobotę odbyły się sesje treningowe dla wszystkich klas oraz sesja kwalifikacyjna dla kategorii GT Daytona. Kwalifikacje miały wyłonić miejsce pit-stopu oraz garaże podczas wyścigu 24h Daytona.

Najlepszy czas uzyskał Jonathan Bomarito w Mazdzie #55. To kolejny rezultat japońskiego producenta świadczący o tym, że w tym roku Japońska marka będzie chciała wygrywać wyścigi. Dodatkowo samochód RT24-P DPi uzyskał wynik 1:34,533 sekundy co oznacza, że ponownie pobito rekord toru z zeszłego roku podczas kwalifikacji do wyścigu 24h Daytona (wynik Rengera van der Zande w Cadillacu DPi-V.R to 1:36.083). Poza tym interesującym faktem jest to, że 36-letni Amerykański kierowca Mazdy uzyskał najlepszy czas podczas sesji nocnej i był on zaledwie o 0.001 szybszy od drugiego rezultatu tego dnia osiągniętego przez Holendra Rengara van der Zande w Cadillacu #10 (jego wynik to 1:34,534).

W kategorii LMP2 swój najlepszy wynik uzyskał Nicolas Lapierre z czasem 1:36.553. 34-letni francuski zwycięzca wyścigu Le Mans 24h z roku 2015 osiągnął swój rezultat w zespole DragonSpeed Oreca #81. Z kolei w klasie GTLM w sobotę najszybszy był Richard Westbrook w Ford Chip Ganassi Racing #67 wystawiający Forda GT GTE. Brytyjczyk z Chelmsford przejechał swoje najlepsze okrążenie w czasie 1:43.148. W kategorii GTD najlepiej spisał się zespół Meyer Shank Racing #86, którzy oddają do rąk swoich kierowców Acura NSX GT3 Evo. Najlepszy wynik w Amerykańskiej ekipie uzyskał Trend Hindman z rezultatem 1:45.533. Kategoria LMP2, GT Le Mans oraz GT Daytona swoje najlepsze czasy sobotnie uzyskali podczas sesji popołudniowej.

W pełni kobieca załoga Meyer Shank Racing #57 wygrała pierwsze kwalifikacje weekendu Roar Before The 24. Z tego powodu Brazylijka Bia Figureido, Dunka Christina Nielsen, Brytyjka Katherine Legge oraz Szwajcarka Simona De Silvestro będą miały najkorzystniejsze ulokowanie pit-stopu oraz garażu podczas 24-godzinnego klasyka. 33-letnia Brazylijka Bia Figureido, która w Stanach Zjednoczonych Ameryki jest bardziej rozpoznawalna pod pseudonimem Ana Beatriz uzyskała czas 1:45,537. Co prawda samochód #57 zajmował 2. pozycję, jednak dyskwalifikację uzyskał Dominik Baumann, który był na czele wyników jadąc Mercedesem-AMG GT3 zespołu P1 Motorsports #71. Powodem wykluczenia i anulowania wyniku Baumanna jest fakt, iż Austriak jest kierowcą kategorii złotej wg. rankingu FIA. Regulamin IMSA mówi, że najlepszy wynik w sesji kwalifikacyjnej we wszystkich samochodach GTD oraz w prototypach LMP2 musi uzyskać kierowca kategorii brązowej lub srebrnej. Przystępujący do obrony tytułu zespół Paul Miller Racing #48 nie wyjechał na 15-minutową sesję kwalifikacyjną i został sklasyfikowany na 22. miejscu. Za nimi uplasowali się tylko zdyskwalifikowany zespół P1 Motorsports #71 i Turner Motorsport #96.

Źródło: imsa.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race