Długa, nie do końca prosta start/meta, zdradliwy zakręt w lewo, potem koło fontanny, ciasna kombinacja lewo-prawo, krótkie trzy proste, kombinacja prawo, lewo i nawrót przypominający ten z Monaco. Tak wygląda piękna pętla kółka na torze Long Beach Street Circuit.
7-8 na amerykańskim odpowiedniku Monako odbędzie się weekend IMSA Championship. Czym się różni od reszty wyścigów w kalendarzu? Chociażby tym, że jest to wyścig uliczny, dodatkowo jest on stosunkowo krótki, bo trwa 100 minut. Jedyna porównywalna runda odbywa się w Belle Isle Park w Detroit. Co sprawia, że Long Beach jest tak interesujące? Ciekawa lista zgłoszeń do wyścigu.
Tradycyjnie mamy Prototypy. Wśród nich: najlepsi jak dotychczas w tym sezonie bracia Taylorowie w zespole, dwukrotnie drugi w wyścigach długodystansowych zespół Mustang Sampling #5, czy nieźle spisująca się ORECA zespołu JDC-Miller #85. Na torach Daytona i Sebring dominowały auta spod znaku Cadillaka. Kto wie czy tutaj nie czasem będzie jakaś zmiana?
W klasie GTLM po ostatnim sukcesie są na pewno uskrzydleni i zmobilizowani w Corvette Racing. Szczególne powody do radości mają Jan Magnussen i Antonio García, którzy na torze Sebring zwyciężyli przed zespołem Ford Chip Ganassi Racing. Ci na pewno nie złożyli jednak broni i będą pretendentami do zwycięstwa w wyścigu. To samo odnosi się do Porsche GT Racing, gdzie po mniej udanych występach na torze Sebring, chcą się zrewanżować w Long Beach. Uzyskana 3. lokata na podium przez Ferrari zespołu Risi Competizione pozwala snuć przypuszczenia na kolejne dobre wyniki. Jedynie BMW Team RLL nie może się „wstrzelić” z formą. Problemem zespołu jest przeciętny samochód M6 GTLM, z kolei mocną stroną są kierowcy.
W klasie GT Daytona jest najwięcej niewiadomych. Ciężko określić, który samochód jest najszybszy. Podczas Rolex 24 świetny występ pomimo zawirowań na torze zaliczyło Porsche 911 zespołu Alegra Motorsports, z kolei zwycięzcą 12 godzinnego klasyku na torze Sebring był Mercedes SLS AMG teamu Riley Motosport. Był to drugi start dla tego auta w tych mistrzostwach. Wciąż na dobry rezultat wyczekuje zespół 3GT Racing, który debiutuje z Lexusem RCF. Na swoje pierwsze zwycięstwo i podium liczy zespół Michaela Sharka z jego Acurą NSX. Mniejsze sukcesy jak do tej pory przypadają mistrzom tej klasy ze Scuderia Corsa, jeżdżącymi Ferrari 488 GT3.
Scott Pruett podczas wyścigu IndyCar w Long Beach w 1995 roku.
© Ford
W szczególności jeden kierowca Long Beach wspomina jako najważniejszy w swojej karierze – Scott Pruett. 29 lat temu zaczynał jako nastolatek, który spotkał swojego idola Nikiego Laudę. To tutaj przeżył przerażający wypadek w 1992 roku podczas treningów CART IndyCar i wyszedł z niego bez szwanku. Dzisiaj ma 57 lat, 60 zwycięstw w karierze sportowej i 11 tytułów mistrzowskich. W 2014 roku Pruett zwycięzył w IMSA jako kierowca Forda Ecoboost #1, w 2016 został on przeniesiony na inne stanowisko jako gość-kierowca samochodu bezpieczeństwa. W tym roku będzie on walczył wraz z Sagem Karamem o najwyższe cele w kategorii GTD w Lexusie o numerze 14.
W Long Beach brakuje jednej klasy wyścigowej Prototype Challenge, które swój jedyny występ tutaj zaliczyły w ubiegłym roku. Jako, że nie zostawiły wtedy po sobie dobrego wrażenia i jest to ostatni sezon tej klasy, szansę dano zdecydowanie bardziej licznej GTD.
Będzie to zaledwie drugi raz, kiedy w Long Beach będzie rywalizować klasa Pro-Am. Do 2014 roku wyścig ten był bowiem zarezerwowany dla prototypów i GTLM.
Z uwagi na to, że IMSA Championship będzie dzielić weekend z IndyCar oraz World Challenge, wyścig odbędzie się w sobotę, o godzinie 16 czasu lokalnego (3 rano w niedzielę czasu polskiego). Już za tydzień się mamy Bubba Burger Sports Car Grand Prix at Long Beach. Wyścig zaczyna się o 16 czasu lokalnego (w Polsce zacznie się o godzinie 3 nad ranem).
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | ||
2 | Scott Sharp Ryan Dalziel |
P | Tequila Patrón ESM | Nissan Onroak DPi | ||
5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
P | Mustang Sampling Racing | Cadillac DPi-V.R | ||
10 | Ricky Taylor Jordan Taylor |
P | Wayne Taylor Racing | Cadillac DPi-V.R | ||
22 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
P | Tequila Patrón ESM | Nissan Onroak DPi | ||
31 | Dane Cameron Eric Curran |
P | Whelen Engineering Racing | Cadillac DPi-V.R | ||
52 | Tom Kimber-Smith Will Owen |
P | PR1/Mathiasen Motorsports | Ligier JS P217-Gibson | ||
55 | Tristan Nuñez Jonathan Bomarito |
P | Mazda Motorsports | Mazda RT24-P | ||
70 | Tom Long Joël Miller |
P | Mazda Motorsports | Mazda RT24-P | ||
85 | Misha Goikhberg Stephen Simpson |
P | JDC-Miller Motorsports | Oreca 07-Gibson | ||
90 | Marc Goossens Renger van der Zande |
P | VisitFlorida Racing | Riley Mk. 30-Gibson | ||
3 | Antonio García Jan Magnussen |
GTLM | Corvette Racing | Corvette C7.R | ||
4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GTLM | Corvette Racing | Corvette C7.R | ||
24 | John Edwards Martin Tomczyk |
GTLM | BMW Team RLL | BMW M6 GTLM | ||
25 | Bill Auberlen Alexander Sims |
GTLM | BMW Team RLL | BMW M6 GTLM | ||
62 | Giancarlo Fisichella Toni Vilander |
GTLM | Risi Competizione | Ferrari 488 GTE | ||
66 | Dirk Müller Joey Hand |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | Ford GT '17 | ||
67 | Ryan Briscoe Richard Westbrook |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | Ford GT '17 | ||
911 | Patrick Pilet Dirk Werner |
GTLM | Porsche GT Team | Porsche 911 RSR | ||
912 | Kévin Estre Laurens Vanthoor |
GTLM | Porsche GT Team | Porsche 911 RSR | ||
14 | Scott Pruett Sage Karam |
GTD | 3GT Racing | Lexus RCF GT3 | ||
15 | Robert Alon Jack Hawksworth |
GTD | 3GT Racing | Lexus RCF GT3 | ||
16 | Corey Lewis Jeroen Mul |
GTD | Change Racing | Lamborghini Hurácan GT3 | ||
28 | Daniel Morad Michael Christensen |
GTD | Alegra Motorsports | Porsche 911 GT3 R | ||
33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen |
GTD | Riley Motorsports-Team AMG | Mercedes-AMG GT3 | ||
48 | Bryan Sellers Madison Snow |
GTD | Paul Miller Racing | Lamborghini Hurácan GT3 | ||
50 | Cooper MacNeil Gunnar Jeannette |
GTD | Riley Motorsports-WeatherTech Racing | Mercedes-AMG GT3 | ||
54 | Jonathan Bennett Colin Braun |
GTD | CORE autosport | Porsche 911 GT3 R | ||
57 | Lawson Aschenbach Andrew Davis |
GTD | Stevenson Motorsports | Audi R8 LMS GT3 | ||
63 | Christina Nielsen Alessandro Balzan |
GTD | Scuderia Corsa | Ferrari 488 GT3 | ||
73 | Patrick Lindsey Jörg Bergmeister |
GTD | Park Place Motorsports | Porsche 911 GT3 R | ||
75 | Tristan Vautier Boris Said |
GTD | SunEnergy1 Racing | Mercedes-AMG GT3 | ||
86 | Jeff Segal Oswaldo Negri Jr |
GTD | Michael Shank Racing w/Curb-Agajanian | Acura NSX GT3 | ||
93 | Andy Lally Katherine Legge |
GTD | Michael Shank Racing | Acura NSX GT3 | ||
96 | Bret Curtis Jens Klingmann |
GTD | Turner Motorsport | BMW M6 GT3 | ||
991 | Wolf Henzler Jan Heylen |
GTD | TRG | Porsche 911 GT3 R |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.