Ściganie pod palmami – zapowiedź Long Beach

Długa, nie do końca prosta start/meta, zdradliwy zakręt w lewo, potem koło fontanny, ciasna kombinacja lewo-prawo, krótkie trzy proste, kombinacja prawo, lewo i nawrót przypominający ten z Monaco. Tak wygląda piękna pętla kółka na torze Long Beach Street Circuit.

7-8 na amerykańskim odpowiedniku Monako odbędzie się weekend IMSA Championship. Czym się różni od reszty wyścigów w kalendarzu? Chociażby tym, że jest to wyścig uliczny, dodatkowo jest on stosunkowo krótki, bo trwa 100 minut. Jedyna porównywalna runda odbywa się w Belle Isle Park w Detroit. Co sprawia, że Long Beach jest tak interesujące? Ciekawa lista zgłoszeń do wyścigu.

Tradycyjnie mamy Prototypy. Wśród nich: najlepsi jak dotychczas w tym sezonie bracia Taylorowie w zespole, dwukrotnie drugi w wyścigach długodystansowych zespół Mustang Sampling #5, czy nieźle spisująca się ORECA zespołu JDC-Miller #85. Na torach Daytona i Sebring dominowały auta spod znaku Cadillaka. Kto wie czy tutaj nie czasem będzie jakaś zmiana?

W klasie GTLM po ostatnim sukcesie są na pewno uskrzydleni i zmobilizowani w Corvette Racing. Szczególne powody do radości mają Jan Magnussen i Antonio García, którzy na torze Sebring zwyciężyli przed zespołem Ford Chip Ganassi Racing. Ci na pewno nie złożyli jednak broni i będą pretendentami do zwycięstwa w wyścigu. To samo odnosi się do Porsche GT Racing, gdzie po mniej udanych występach na torze Sebring, chcą się zrewanżować w Long Beach. Uzyskana 3. lokata na podium przez Ferrari zespołu Risi Competizione pozwala snuć przypuszczenia na kolejne dobre wyniki. Jedynie BMW Team RLL nie może się „wstrzelić” z formą. Problemem zespołu jest przeciętny samochód M6 GTLM, z kolei mocną stroną są kierowcy.

W klasie GT Daytona jest najwięcej niewiadomych. Ciężko określić, który samochód jest najszybszy. Podczas Rolex 24 świetny występ pomimo zawirowań na torze zaliczyło Porsche 911 zespołu Alegra Motorsports, z kolei zwycięzcą 12 godzinnego klasyku na torze Sebring był Mercedes SLS AMG teamu Riley Motosport. Był to drugi start dla tego auta w tych mistrzostwach. Wciąż na dobry rezultat wyczekuje zespół 3GT Racing, który debiutuje z Lexusem RCF. Na swoje pierwsze zwycięstwo i podium liczy zespół Michaela Sharka z jego Acurą NSX. Mniejsze sukcesy jak do tej pory przypadają mistrzom tej klasy ze Scuderia Corsa, jeżdżącymi Ferrari 488 GT3.


Scott Pruett podczas wyścigu IndyCar w Long Beach w 1995 roku.
© Ford

W szczególności jeden kierowca Long Beach wspomina jako najważniejszy w swojej karierze – Scott Pruett. 29 lat temu zaczynał jako nastolatek, który spotkał swojego idola Nikiego Laudę. To tutaj przeżył przerażający wypadek w 1992 roku podczas treningów CART IndyCar i wyszedł z niego bez szwanku. Dzisiaj ma 57 lat, 60 zwycięstw w karierze sportowej i 11 tytułów mistrzowskich. W 2014 roku Pruett zwycięzył w IMSA jako kierowca Forda Ecoboost #1, w 2016 został on przeniesiony na inne stanowisko jako gość-kierowca samochodu bezpieczeństwa. W tym roku będzie on walczył wraz z Sagem Karamem o najwyższe cele w kategorii GTD w Lexusie o numerze 14.

W Long Beach brakuje jednej klasy wyścigowej Prototype Challenge, które swój jedyny występ tutaj zaliczyły w ubiegłym roku. Jako, że nie zostawiły wtedy po sobie dobrego wrażenia i jest to ostatni sezon tej klasy, szansę dano zdecydowanie bardziej licznej GTD.

Będzie to zaledwie drugi raz, kiedy w Long Beach będzie rywalizować klasa Pro-Am. Do 2014 roku wyścig ten był bowiem zarezerwowany dla prototypów i GTLM.

Z uwagi na to, że IMSA Championship będzie dzielić weekend z IndyCar oraz World Challenge, wyścig odbędzie się w sobotę, o godzinie 16 czasu lokalnego (3 rano w niedzielę czasu polskiego). Już za tydzień się mamy Bubba Burger Sports Car Grand Prix at Long Beach. Wyścig zaczyna się o 16 czasu lokalnego (w Polsce zacznie się o godzinie 3 nad ranem).

Nr Kierowcy Klasa Zespół Samochód 
2
Scott Sharp
Ryan Dalziel
P Tequila Patrón ESM Nissan Onroak DPi
5
João Barbosa
Christian Fittipaldi
P Mustang Sampling Racing Cadillac DPi-V.R
10
Ricky Taylor
Jordan Taylor
P Wayne Taylor Racing Cadillac DPi-V.R
22
Ed Brown
Johannes van Overbeek
P Tequila Patrón ESM Nissan Onroak DPi
31
Dane Cameron
Eric Curran
P Whelen Engineering Racing Cadillac DPi-V.R
52
Tom Kimber-Smith
Will Owen
P PR1/Mathiasen Motorsports Ligier JS P217-Gibson
55
Tristan Nuñez
Jonathan Bomarito
P Mazda Motorsports Mazda RT24-P
70
Tom Long
Joël Miller
P Mazda Motorsports Mazda RT24-P
85
Misha Goikhberg
Stephen Simpson
P JDC-Miller Motorsports Oreca 07-Gibson
90
Marc Goossens
Renger van der Zande
P VisitFlorida Racing Riley Mk. 30-Gibson
3
Antonio García
Jan Magnussen
GTLM Corvette Racing Corvette C7.R
4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GTLM Corvette Racing Corvette C7.R
24
John Edwards
Martin Tomczyk
GTLM BMW Team RLL BMW M6 GTLM
25
Bill Auberlen
Alexander Sims
GTLM BMW Team RLL BMW M6 GTLM
62
Giancarlo Fisichella
Toni Vilander
GTLM Risi Competizione Ferrari 488 GTE
66
Dirk Müller
Joey Hand
GTLM Ford Chip Ganassi Racing Ford GT '17
67
Ryan Briscoe
Richard Westbrook
GTLM Ford Chip Ganassi Racing Ford GT '17
911
Patrick Pilet
Dirk Werner
GTLM Porsche GT Team Porsche 911 RSR
912
Kévin Estre
Laurens Vanthoor
GTLM Porsche GT Team Porsche 911 RSR
14
Scott Pruett
Sage Karam
GTD 3GT Racing Lexus RCF GT3
15
Robert Alon
Jack Hawksworth
GTD 3GT Racing Lexus RCF GT3
16
Corey Lewis
Jeroen Mul
GTD Change Racing Lamborghini Hurácan GT3
28
Daniel Morad
Michael Christensen
GTD Alegra Motorsports Porsche 911 GT3 R
33
Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
GTD Riley Motorsports-Team AMG Mercedes-AMG GT3
48
Bryan Sellers
Madison Snow
GTD Paul Miller Racing Lamborghini Hurácan GT3
50
Cooper MacNeil
Gunnar Jeannette
GTD Riley Motorsports-WeatherTech Racing Mercedes-AMG GT3
54
Jonathan Bennett
Colin Braun
GTD CORE autosport Porsche 911 GT3 R
57
Lawson Aschenbach
Andrew Davis
GTD Stevenson Motorsports Audi R8 LMS GT3
63
Christina Nielsen
Alessandro Balzan
GTD Scuderia Corsa Ferrari 488 GT3
73
Patrick Lindsey
Jörg Bergmeister
GTD Park Place Motorsports Porsche 911 GT3 R
75
Tristan Vautier
Boris Said
GTD SunEnergy1 Racing Mercedes-AMG GT3
86
Jeff Segal
Oswaldo Negri Jr
GTD Michael Shank Racing w/Curb-Agajanian Acura NSX GT3
93
Andy Lally
Katherine Legge
GTD Michael Shank Racing Acura NSX GT3
96
Bret Curtis
Jens Klingmann
GTD Turner Motorsport BMW M6 GT3
991
Wolf Henzler
Jan Heylen
GTD TRG Porsche 911 GT3 R

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze