Bez Larbre i jednej z załóg Greaves, w ten weekend odbędzie się druga runda tegorocznego sezonu ELMS. Na włoskim torze Imola, do walki stanąć ma 38 pojazdów.
O ile Greaves wystawił na Silverstone dwa pojazdy ze względu na domowy dla tej ekipy wyścig – Larbre Competition postanowiła skupić się na Imoli na wyścigach Francuskiego Pucharu Porsche, w których również startuje ekipa z Val de Vienne. Z tego powodu, zapowiadana liczba załóg obecna we Włoszech stopniała z 40 do 38 – niemniej jednak, w stawce wciąż widnieje prawie 10 prototypów LMP2 – a także znów cała masa pojazdów GT, niemal po równo rozłożona między kategorie GTE i GTC. Nas znów szczególnie interesować będzie ta pierwsza – po średnio udanym występie w Wielkiej Brytanii, na torze imienia Enzo i Dino Ferrariego, w pojeździe z ich nazwiskiem w nazwie walczył będzie m.in. Michał Broniszewski.
Bez Larbre i jednego z pojazdów Greaves, kategoria LMP2 skurczyła się nam do 9 pojazdów. Teoretycznym liderem w stawce jest załoga Thiriet TDS Racing – teoretycznym, gdyż w Silversone, o pozycjach na czele zdecydowało w praktyce ostatnie pół godziny – a o samym zwycięstwie ostatnie 5 minut. Punkty stracone w samej końcówce wyścigu będzie się starał odzyskać zespół Race Performance – a stracone wskutek feralnego dublowania jednego z pojazdów GT brytyjski Jota Sport, który w Silverstone jako jeden z niewielu, nie dojechał do mety.
O 1 w stosunku do listy startowej Silverstone zwiększy nam się natomiast ilość pojazdów GTE – gościnnie na Imoli wystartuje trzecie Ferrari tamtejszego AF Corse. Nie jest niczym dziwnym, że to właśnie ten zespół zaliczany jest tu do faworytów – tym bardziej, że Matt Griffin i Duncan Cameron to również zwycięzcy pierwszego tegorocznego starcia ELMS. Na Imoli, ich partnerem będzie jednak nie Michele Rugolo, a Mirko Venturi – a prócz Piergiuseppe Perazziniego, Marco Ciociego i Michale Lyonsa, w Ferrari od AF Corse zobaczymy również Lorenzo Caségo, Raffaele Gianmarię oraz Petera Manna.
Także i główni konkurenci AF Corse startować będą w Ferrari – wyjątkiem może być jednak francuska ekipa IMSA Performance, która swoim Porsche nie pozwoliła marce z Maranello zająć na Silverstone całego podium. Pokonać Ferrari na ich własnym terenie starać się więc będą przede wszystkim Raymond Narac, Nicolas Armindo i David Hallyday – a dla Ferrari walczyć będą ekipy m.in. SMP Racing, AT Racing, JMW Motorsports czy Kessel Racing. W tej ostatniej, ponownie zobaczymy Michała Broniszewskiego – jego załoga nr 80 będzie jedyną w tej kategorii liczącą tylko dwóch kierowców, gdyż do drugiej (nr 81) dołączy znany nigeryjski biznesmen i promotor motorsportu, Kola Aluko.
Na Imola, AF Corse powiększy swoją ekipę również w kategorii GTC – tu dołączając już czwarte Ferrari i Francesco Castellacciego wraz z Thomasem Flohrem. Co więcej – swoje trzecie Ferrari dostawi tu ekipa SMP – za to zniknie nam jedyne Audi w stawce, zespół Sébastiena Loeba (podobnie jak Larbre) skupiając się na wyścigach Pucharu Porsche.
Celem o podłożu nie tylko sportowym, dla rosyjskiego zespołu SMP będzie z pewnością odwrócenie tego, co stało się w Silverstone – a mianowicie pokonanie ukraińskiej ekipy o prostej nazwie Team Ukraine. Niespodziewany jej sukces w Wielkiej Brytanii stawia przed nią spore oczekiwania na Imola – czy z pomocą Alessandro Pier Guidiego, Andrijowi Kruglykowi i Sergijowi Czukanowowi uda się owy sukces powtórzyć? Z pewnością nie będzie to łatwe – szczególnie, że po słabym występie na Silverstone, pokazać klasę w tej kategorii będzie chciał zespół AF Corse – a pokonać Ferrari na jego własnym terenie będzie chciało pięć załóg startujących w pojazdach innej marki.
Impreza na torze Imola rozłożona jest na dwa dni: w sobotę, 17 maja zobaczymy dwa treningi o godzinach 10:15 i 15:45 – dzień później, o 9:45 odbędą się kwalifikacje, a o 14:00 pojazdy ruszą do 4-godzinnej walki o punkty.
Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Samochód | |||
24 | Vincent Capillaire Jan Charouz |
LMP2 | Sébastien Loeb Racing | Oreca 03 Nissan | |||
29 | Julien Schell Nicolas Leutwiler Jonathan Coleman |
LMP2 | Pegasus Racing | Morgan OAK Nissan | |||
34 | Michel Frey Franck Mailleux |
LMP2 | Race Performance | Oreca 03 Judd | |||
36 |
Nelson Panciatici |
LMP2 | Signatech Alpine | Alpine A450 Nissan | |||
38 | Simon Dolan Harry Tincknell Filipe Albuquerque |
LMP2 | Jota Sport | Zytek Z11SN Nissan | |||
41 | Tom Kimber-Smith Chris Dyson Matthew McMurry |
LMP2 | Greaves Motorsport | Zytek Z11SN Nissan | |||
43 | Christian Klien Gary Hirsch Romain Brandela |
LMP2 | NewBlood by Morand Racing | Morgan OAK Judd | |||
46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
LMP2 | Thiriet by TDS Racing | Morgan OAK Nissan | |||
48 | Rodolfo Gonzalez Nathanaël Berthon Karun Chandhok |
LMP2 | Murphy Prototypes | Oreca 03 Nissan | |||
54 | Piergiuseppe Perazzini Marco Cioci Michael Lyons |
LMGTE | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | |||
55 | Duncan Cameron Matt Griffin Mirko Venturi |
LMGTE | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | |||
56 | Alaksandr Talkanitsa Jr Alaksandr Talkanitsa Sr Pierre Kaffer* |
LMGTE | AT Racing | Ferrari 458 Italia GTC | |||
58 | Fabien Barthez Anthony Pons Soheil Ayari |
LMGTE | Team Sofrev-ASP | Ferrari 458 Italia GTC | |||
65 | Lorenzo Casé Raffaele Gianmaria Peter Mann |
LMGTE | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | |||
66 | Daniel McKenzie George Richardson Daniel Zampieri |
LMGTE | JMW Motorsport | Ferrari 458 Italia GTC | |||
67 | Erik Maris Jean-Marc Merlin Eric Helary |
LMGTE | IMSA Performance Matmut | Porsche 911 GT3 RSR | |||
72 | Andrea Bertolini Wiktor Szajtar Siergiej Żłobin |
LMGTE | SMP Racing | Ferrari 458 Italia GTC | |||
76 | Raymond Narac Nicolas Armindo David Hallyday |
LMGTE | IMSA Performance Matmut | Porsche 911 GT3 RSR | |||
80 | Michał Broniszewski Giacomo Piccini |
LMGTE | Kessel Racing | Ferrari 458 Italia GTC | |||
81 | Kolawole Aluko Thomas Kemenater Matteo Cressoni |
LMGTE | Kessel Racing | Ferrari 458 Italia GTC | |||
82 | François Perrodo Sébastien Crubilé Emmanuel Collard |
LMGTE | Crubile Sport | Porsche 911 GT3 RSR | |||
85 | Roald Goethe Stuart Hall Daniel Brown |
LMGTE | Gulf Racing UK | Aston Martin V8 Vantage GTE | |||
86 | Michael Wainwright Adam Carroll Ben Barker |
LMGTE | Gulf Racing UK | Porsche 911 GT3 RSR | |||
57 |
|
Borys Rotenberg |
GTC | SMP Racing | Ferrari 458 Italia GT3 | ||
59 | Christophe Bourret Pascal Gibon Jean-Philippe Belloc |
GTC | Team Sofrev-ASP | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
60 |
Johnny Laursen Mikkel Mac Jensen Andrea Piccini |
GTC | Formula Racing | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
62 | Yannick Mallegol Jean-Marc Bachelier Howard Blank |
GTC | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
63 | Mads Radsmussen Dennis Lind |
GTC | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
71 | Aleksiej Basow Kirył Ładygin Luca Persiani |
GTC | SMP Racing | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
73 | Stéphane Ortelli Anton Ładygin David Markozow |
GTC | SMP Racing | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
75 | Paul Van Splunteren Gilles Vannelet Maxime Soulet |
GTC | ProSpeed Competition | Porsche 911 GT3 R | |||
78 | Leonid Machitski Timur Sardanow Jonathan Cocker |
GTC | Team Russia by Barwell | BMW Z4 GT3 | |||
93 | Franck Perera Lucas Laserre Eric Dermont |
GTC | Pro GT by Almeras | Porsche 911 GT3 R | |||
94 | Francesco Castellacci Thomas Flohr |
GTC | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
95 | Adrien De Leener Cédric Sbirrazzuoli |
GTC | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
96 | Andrij Kruglyk Sergij Czukanow Alessandro Pier Guidi |
GTC | Team Ukraine | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
98 | Kevin Korjus Grégoire Demoustiér Yann Goudy |
GTC | ART Grand Prix | McLaren MP4-12C GT3 | |||
99 | Ricardo Gonzalez Karim Ajlani Alex Brundle |
GTC | ART Grand Prix | McLaren MP4-12C GT3 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.