Siedem załóg zapisanych jest do walki w niedzielnym wyścigu Azjatyckiej Serii Le Mans w japońskim Fuji. W tym roku, nieobecne są tam pojazdy tamtejszej serii Super GT.
No i niestety – stało się to, czego preludium mieliśmy na torze Inje Speedium w Korei. Po raz drugi, do walki w tegorocznej serii AsLMS przystąpi jednocyfrowa liczba załóg – tym razem możemy się chociaż cieszyć, iż organizatorzy nie łudzą już nas przed startem większą ilością spodziewanych pojazdów. W stawce zobaczymy kilka zmian w stosunku do rundy w Korei, jeden nowy zespół i jeden nowy samochód – nie zobaczymy natomiast aut japońskiej serii GT300, która w ubiegłym roku znacząco poszerzyła ówczesną listę startową. Ta w ten weekend będzie miała własny wyścig, 1000-kilometrowe starcie na torze Suzuka – a wielu innych kierowców i załogi wybrało prawdopodobnie kolejną alternatywę, 12-godzinną rywalizację GT na malezyjskim torze Sepang.
W czołowej kategorii LMP2 znów zobaczymy Morgana ekipy OAK oraz Orecę od Eurasii – w obu przypadkach doszło jednak do niewielkich zmian w załogach. W zespole francuskim zobaczymy trzeciego kierowcę, znaną lokalną zawodniczkę Keiko Iharę – obok Richarda Bradleya i Johna Hartshorne'a, kierowcą Eurasia Motorsport z Azji będzie natomiast nie Koreańczyk Tacksung Kim, ale startujący w rodzimym Formula Masters 30-letni Chińczyk "Kevin" Pu Jun Jin.
Większe zmiany zajdą wśród prototypów CN – wbrew zapowiedziom, w Japonii nie pojawi się zespół ATL Wolf Asia. Obok Craft-Bamboo Racing, w którym Franka Yu zastąpi weteran wyścigów z Hong Kongu, Samson Chan, do walki stanie tu malezyjski Team Avelon Formula – a w nim Nowozelandczyk James Mitchell oraz Singapurczyk Denis Lian.
Kategoria GT tym razem już od początku będzie się składała tylko z trzech pojazdów ekipy AAI-Rstrada – tu jednak również dojdzie do zmian, nawet wśród pojazdów. Cała załoga zwycięskiego w Korei BMW nr 92 przesiądzie się do Nissana GT-R GT3 – na liście pozostanie więc tylko Z4 GT3 nr 91, a w nim Jun Sun Chen, Tatsuya Tanigawa oraz były mistrz niemieckiej i japońskiej Formuły 3, Holender Carlo van Dam w miejsce Olliego Millroya. Bez zmian pozostanie tylko załoga nr 90, która znów wystartuje w Mercedesie SLS AMG.
Rundę w Japonii rozpoczną piątkowe treningi w godzinach 3:20 i 7:20 czasu polskiego – w sobotę odbędą się tylko kwalifikacje o godzinie 3:00. 3-godzinny wyścig rozpocznie się w niedzielę o godzinie 7:30.
Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Samochód | |||
1 | David Cheng Ho-Pin Tung Keiko Ihara |
LMP2 | OAK Racing Team Asia | Morgan OAK Judd | |||
27 | Richard Bradley John Hartshorne Pu Jun Jin |
LMP2 | Eurasia Motorsport | Oreca 03 Nissan | |||
21 | Denis Lian James Mitchell - |
CN | Team Avelon Formula | Wolf GB08 Honda | |||
77 | Mathias Beche Wing Kin (Kevin) Tse Samson Chan |
CN | Craft Bamboo Racing | Wolf GB08 Honda | |||
90 | Yu Lam Takamitsu Matsui Takeshi Tsuchiya |
GT | AAI Motorsports | Mercedes-Benz SLS AMG GT3 | |||
91 | Jun San Chen Carlo Van Dam Tatsuya Tanigawa |
GT | AAI Motorsports | BMW Z4 GT3 | |||
92 | Morris Chen Marco Seefried Yasushi Kikuchi |
GT | AAI Motorsports | Nissan GT-R Nismo GT3 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.