W ten weekend rusza drugi sezon odmienionej Azjatyckiej Serii Le Mans. Na koreańskim torze Inje pojawią się pojazdy LMP2 i GT3, a także małe prototypy CN.
Mieszane uczucia co do istnienia serii AsLMS powoli odchodzą do przeszłości. Zainteresowanie wyścigami długodystansowymi w Azji rośnie – i to zarówno pośród tamtejszych ekip, jak i tych z Europy i USA, które widzą tam szansę na rozwijanie młodych talentów i testowanie swoich nowych pojazdów. Z takiego założenia wyszła zresztą cała organizacja FIA, właśnie w AsLMS otwierając kategorię CN przygotowującą do powstania nowej specyfikacji prototypów LMP3 – choć nie łudźmy się, że jest to także sposób na zwiększenie ilości prototypów wyścigowych i w ogóle pojazdów w tamtejszej rywalizacji. Razem z trzema zapisanymi do walki prototypami LMP2, ich liczba przewidziana do wyścigu w Korei wynosi obecnie 8 – a razem z samochodami GT, do rywalizacji na Inje Speedium stanąć ma w ten weekend 15 załóg.
Kategoria LMP2 to wciąż rozwiązanie drogie, dostępne dla tych bogatszych ekip – wiele z nich zresztą nadal czeka na rozwinięcie się AsLMS, aby ewentualne, odnoszone w niej sukcesy, rzeczywiście były warte zachodu. Z tego względu, na Inje Speedium zobaczymy znów tylko trzy takie prototypy – na czele z ubiegłorocznym triumfatorem serii, odnogą francuskiego zespołu OAK Racing. Załoga David Cheng, Ho-Pin Tung oraz jeszcze jeden zaplanowany tu kierowca, startować będą wciąż w Morganie LMP2 – czy w tym sezonie pojawi się tu nowy Ligier JS P2, czas pokaże.
Znanym z ubiegłego sezonu konkurentem dla OAK Racing Team Asia będzie ekipa Craft Racing, w tym roku wspomagana również przez zespół Bamboo. W ich przypadku, start w Morganie LMP2 oznacza przesiadkę z ubiegłorocznego Oreca 03 – ten jednak nie zniknie z rywalizacji, gdyż jako osobny zespół, do walki staną w nim twórcy Craft Racing, Eurasia Motorsport. Tu zobaczymy Richarda Bradleya, Johna Hartshorna oraz startującego w wyścigach GT Koreańczyka Tack Sung Kima – załoga Craft Bamboo nie jest jeszcze znana.
Nowością w stawce AsLMS jest sześć prototypów CN, wszystkie wyposażone w taki sam, 2-litrowy silnik Hondy. Konstrukcje są już jednak różne – najwięcej pojawi się tu włoskich prototypów Tatuus, w których do walki staną ekipy Eurasia, tajwańska PTRS oraz włoski MRS Corse. W tej kategorii zobaczymy również drugą załogę Craft-Bamboo, gdzie w Ligierze JS53 startować będą m.in. Samson Chan i Frank Yu – jak również, niejako fabryczny zespół ATL Wolf Asia. Włoski warsztat Wolf jest jednym z tych, który na sezon 2015 przygotowuje prototyp nowej specyfikacji LMP3 – a jego związek z kanadyjskim Atlantic Racing Team to część planu mającego za zadanie wprowadzić owe pojazdy do walki już w pierwszym sezonie istnienia LMP3.
Listę startową wyścigu w Korei zamyka sześć pojazdów kategorii GT – która, choć łączy specyfikacje GT3, GTE oraz japońską GT300, w praktyce składa się niemal w całości z pojazdów tej pierwszej. Jedynie zespół Team Taisan wystawi Porsche 996 GT3-RS przygotowane do walki w japońskiej Super GT – czołowym pojazdem tej ekipy będzie jednak nowy Nissan GT-R Nismo GT3, który pojawia się w miejsce Ferrari specyfikacji GTE używanego przez ten zespół w ubiegłym sezonie. Konkurencję dla Japończyków stanowić będzie przede wszystkim tajwański zespół AAI Motorsports, który obecnie wystartuje w dwóch BMW Z4 GT3, a dodatkowo wystawi również Mercedesa SLS AMG w składzie z Marco Seefriedem – Ferrari specyfikacji GT3 zobaczymy natomiast z logo chińskiego, pół-fabrycznego zespołu Ferrari China Team.
W przypadku Korei Południowej, przesunięcie czasowe wyniesie nam 7 godzin – wskutek czego, dwie czwartkowe sesje testowe odbędą się w godzinach 4:30 – 6:30 oraz 8:00 – 10:00 czasu polskiego. Oficjalne treningi przewidziane są na piątek, ze startem o godzinie 5:25 i 10:00 – a także na sobotę o godzinie 4:10. Tego samego dnia odbędą się również kwalifikacje, które rozpoczną się o 8:00 – a dokładnie 24 godziny później, samochody wystartują do 3-godzinnego wyścigu.
Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Samochód | |||
1 | David Cheng Ho-Pin Tung TBA |
LMP2 | OAK Racing Team Asia | Morgan OAK Judd | |||
7 | TBA TBA TBA |
LMP2 | Craft Bamboo Racing | Morgan OAK Judd | |||
27 | Richard Bradley John Hartshorne Tack Sung Kim |
LMP2 | Eurasia Motorsport | Oreca 03 Nissan | |||
2 | TBA TBA TBA |
CN | ATL Wolf Asia | Wolf GB08 Honda | |||
8 | TBA TBA TBA |
CN | MSR Corse | Tatuus PY012 Honda | |||
28 | TBA TBA TBA |
CN | Eurasia Motorsport | Tatuus PY012 Honda | |||
33 | TBA TBA TBA |
CN | PTRS | Tatuus PY012 Honda | |||
45 | Dominik Ang Gilbert Ang - |
CN | ATL Wolf Asia | Wolf GB08 Honda | |||
77 | Mathias Beche Wing Kin (Kevin) Tse Siu Fung (Frank) Yu |
CN | Craft Bamboo Racing | Ligier JS53 Honda | |||
18 | Zou Si Rui Xu Wei - |
GT | Ferrari China Team | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
26 | TBA TBA TBA |
GT | Taisan Ken Endless | Porsche 911 GT3-RS (996) | |||
70 | TBA TBA TBA |
GT | Taisan Ken Endless | Nissan GT-R Nismo GT3 | |||
90 | Yu Lam Takamitsu Matsui Takeshi Tsuchiya |
GT | AAI Motorsports | Mercedes-Benz SLS AMG GT3 | |||
91 | Jun San Chen Ollie Millroy Tatsuya Tanigawa |
GT | AAI Motorsports | BMW Z4 GT3 | |||
92 | Morris Chen Marco Seefried Yasushi Kikuchi |
GT | AAI Motorsports | BMW Z4 GT3 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.