Startuje drugi sezon zmagań

W ten weekend rusza drugi sezon odmienionej Azjatyckiej Serii Le Mans. Na koreańskim torze Inje pojawią się pojazdy LMP2 i GT3, a także małe prototypy CN.

Mieszane uczucia co do istnienia serii AsLMS powoli odchodzą do przeszłości. Zainteresowanie wyścigami długodystansowymi w Azji rośnie – i to zarówno pośród tamtejszych ekip, jak i tych z Europy i USA, które widzą tam szansę na rozwijanie młodych talentów i testowanie swoich nowych pojazdów. Z takiego założenia wyszła zresztą cała organizacja FIA, właśnie w AsLMS otwierając kategorię CN przygotowującą do powstania nowej specyfikacji prototypów LMP3 – choć nie łudźmy się, że jest to także sposób na zwiększenie ilości prototypów wyścigowych i w ogóle pojazdów w tamtejszej rywalizacji. Razem z trzema zapisanymi do walki prototypami LMP2, ich liczba przewidziana do wyścigu w Korei wynosi obecnie 8 – a razem z samochodami GT, do rywalizacji na Inje Speedium stanąć ma w ten weekend 15 załóg.

Kategoria LMP2 to wciąż rozwiązanie drogie, dostępne dla tych bogatszych ekip – wiele z nich zresztą nadal czeka na rozwinięcie się AsLMS, aby ewentualne, odnoszone w niej sukcesy, rzeczywiście były warte zachodu. Z tego względu, na Inje Speedium zobaczymy znów tylko trzy takie prototypy – na czele z ubiegłorocznym triumfatorem serii, odnogą francuskiego zespołu OAK Racing. Załoga David Cheng, Ho-Pin Tung oraz jeszcze jeden zaplanowany tu kierowca, startować będą wciąż w Morganie LMP2 – czy w tym sezonie pojawi się tu nowy Ligier JS P2, czas pokaże.

Znanym z ubiegłego sezonu konkurentem dla OAK Racing Team Asia będzie ekipa Craft Racing, w tym roku wspomagana również przez zespół Bamboo. W ich przypadku, start w Morganie LMP2 oznacza przesiadkę z ubiegłorocznego Oreca 03 – ten jednak nie zniknie z rywalizacji, gdyż jako osobny zespół, do walki staną w nim twórcy Craft Racing, Eurasia Motorsport. Tu zobaczymy Richarda Bradleya, Johna Hartshorna oraz startującego w wyścigach GT Koreańczyka Tack Sung Kima – załoga Craft Bamboo nie jest jeszcze znana.

Nowością w stawce AsLMS jest sześć prototypów CN, wszystkie wyposażone w taki sam, 2-litrowy silnik Hondy. Konstrukcje są już jednak różne – najwięcej pojawi się tu włoskich prototypów Tatuus, w których do walki staną ekipy Eurasia, tajwańska PTRS oraz włoski MRS Corse. W tej kategorii zobaczymy również drugą załogę Craft-Bamboo, gdzie w Ligierze JS53 startować będą m.in. Samson Chan i Frank Yu – jak również, niejako fabryczny zespół ATL Wolf Asia. Włoski warsztat Wolf jest jednym z tych, który na sezon 2015 przygotowuje prototyp nowej specyfikacji LMP3 – a jego związek z kanadyjskim Atlantic Racing Team to część planu mającego za zadanie wprowadzić owe pojazdy do walki już w pierwszym sezonie istnienia LMP3.

Listę startową wyścigu w Korei zamyka sześć pojazdów kategorii GT – która, choć łączy specyfikacje GT3, GTE oraz japońską GT300, w praktyce składa się niemal w całości z pojazdów tej pierwszej. Jedynie zespół Team Taisan wystawi Porsche 996 GT3-RS przygotowane do walki w japońskiej Super GT – czołowym pojazdem tej ekipy będzie jednak nowy Nissan GT-R Nismo GT3, który pojawia się w miejsce Ferrari specyfikacji GTE używanego przez ten zespół w ubiegłym sezonie. Konkurencję dla Japończyków stanowić będzie przede wszystkim tajwański zespół AAI Motorsports, który obecnie wystartuje w dwóch BMW Z4 GT3, a dodatkowo wystawi również Mercedesa SLS AMG w składzie z Marco Seefriedem – Ferrari specyfikacji GT3 zobaczymy natomiast z logo chińskiego, pół-fabrycznego zespołu Ferrari China Team.

W przypadku Korei Południowej, przesunięcie czasowe wyniesie nam 7 godzin – wskutek czego, dwie czwartkowe sesje testowe odbędą się w godzinach 4:30 – 6:30 oraz 8:00 – 10:00 czasu polskiego. Oficjalne treningi przewidziane są na piątek, ze startem o godzinie 5:25 i 10:00 – a także na sobotę o godzinie 4:10. Tego samego dnia odbędą się również kwalifikacje, które rozpoczną się o 8:00 – a dokładnie 24 godziny później, samochody wystartują do 3-godzinnego wyścigu. 

Nr   Kierowca Klasa   Zespół   Samochód
1


David Cheng
Ho-Pin Tung
TBA
LMP2 OAK Racing Team Asia Morgan OAK Judd
7   TBA
TBA
TBA
LMP2 Craft Bamboo Racing Morgan OAK Judd
27

Richard Bradley
John Hartshorne
Tack Sung Kim
LMP2 Eurasia Motorsport Oreca 03 Nissan
2   TBA
TBA
TBA
CN ATL Wolf Asia Wolf GB08 Honda
8   TBA
TBA
TBA
CN MSR Corse Tatuus PY012 Honda
28   TBA
TBA
TBA
CN Eurasia Motorsport Tatuus PY012 Honda
33   TBA
TBA
TBA
CN PTRS Tatuus PY012 Honda
45

 
Dominik Ang
Gilbert Ang
 - 
CN ATL Wolf Asia Wolf GB08 Honda
77

Mathias Beche
Wing Kin (Kevin) Tse
Siu Fung (Frank) Yu
CN Craft Bamboo Racing Ligier JS53 Honda
18


Zou Si Rui
Xu Wei
 - 
GT Ferrari China Team Ferrari 458 Italia GT3
26   TBA
TBA
TBA
GT Taisan Ken Endless Porsche 911 GT3-RS (996)
70   TBA
TBA
TBA
GT Taisan Ken Endless Nissan GT-R Nismo GT3
90

Yu Lam
Takamitsu Matsui
Takeshi Tsuchiya
GT AAI Motorsports Mercedes-Benz SLS AMG GT3
91

Jun San Chen
Ollie Millroy
Tatsuya Tanigawa
GT AAI Motorsports BMW Z4 GT3
92

Morris Chen
Marco Seefried
Yasushi Kikuchi
GT AAI Motorsports BMW Z4 GT3

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze