Cztery prototypy Inter Europol Competition w Azjatyckiej Serii Le Mans

Inter Europol Competition z wielką przyjemnością informuje, że w Azjatyckiej Serii Le Mans w lutym przyszłego roku wystawi aż cztery samochody* – jeden prototyp Oreca 07 klasy LMP2 i trzy pojazdy Ligier JS P320 w kategorii LMP3. To największy jak do tej pory program wyścigowy polskiego zespołu, w barwach którego wystąpi dwunastu kierowców w czterech wyścigach w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. 

Szef polskiego zespołu z bazą w Małopolu pod Warszawą Kuba Śmiechowski nie kryje swojego zadowolenia z nadchodzących startów: „Czeka nas wielkie wyzwanie i ogromny wysiłek, ale bardzo cieszę się z tego, że udało nam się wystawić tak liczny i silny skład. W zeszłym roku jechaliśmy w tej serii tylko jednym samochodem. To pokazuje, że rynek docenia nasz zespół, który cieszy się dużym zainteresowaniem, pomimo rosnącej stawki i konkurencji. Cztery wyścigi w ciągu zaledwie dwóch weekendów to bardzo intensywny format zawodów, co samo w sobie już kolejnym wyzwaniem”.

„Cieszymy się, że wystartujemy aż czterema samochodami w Azjatyckiej Serii Le Mans i nie możemy się już doczekać tej przygody na Bliskim Wschodzie na początku roku” – powiedział menedżer zespołu Sascha Fassbender. „Mamy bardzo konkurencyjny skład kierowców, a naszym celem jest twarda walka o zwycięstwa w wyścigach i tytuły, zarówno w kategorii LMP2, jak i LMP3. Doceniamy konkurencję i czekamy na rywalizację w tej serii, która jest idealnym przygotowaniem do naszych programów w sezonie 2023”.

Czas teraz zaprezentować krótko kierowców polskiego zespołu w serii, która rozpocznie wyjątkowo pracowity sezon 2023.

Charles Crews to kierowca, którego nie trzeba przedstawiać. Ma na swoim koncie wiele znakomitych występów z polskim zespołem w prototypie Ligier LMP3 w tym roku w Europejskiej Serii Le Mans. Po pechowej utracie tytułu mistrzowskiego w finale sezonu w Portimão, Amerykanin awansował wraz ze swoimi rodakami Nolanem Siegelem i Christianem Bogle'em do kategorii LMP2 w Oreca 07 #43.

Pochodzący z Kalifornii Nolan ma zaledwie 18 lat i ostatnio rywalizował w prototypie LMP3 w amerykańskiej serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship, zdobywając podium w słynnym wyścigu Petit Le Mans. Christian, podobnie jak Nolan kierowca kategorii srebrnej, ma 21 lat i w tym roku ścigał się zarówno w Michelin Le Mans Cup, jak i Indy Lights. Dla całej trójki będzie to debiut w klasie LMP2.

Prototyp LMP3 z numerem 53 poprowadzą Miguel Cristóvão z Portugalii, Brytyjczyk Kai Askey i Amerykanin Wyatt Brichacek. Ten pierwszy ma doświadczenie w Europejskiej Serii Le Mans, podczas gdy Kai jeździł do niedawna w serii Michelin le Mans Cup. Ten ostatni przychodzi z amerykańskiej serii dla samochodów jednomiejscowych US Indy Pro.

James Dayson powraca do polskiego zespołu w samochodzie Ligier z numerem 63 klasy LMP3 po tegorocznych startach w Europejskiej Serii Le Mans. Kanadyjczyk – który już nie może doczekać się lutego 2023 – dołączy do dwóch braci Ali – Adama i Daniela, którzy w tym roku przeprowadzili testy z zespołem na torach Monza i Vallelunga. Kanadyjska załoga zanotuje swój długo wyczekiwany debiut w rywalizacji prototypów w zespole w Dubaju.

Trzecim prototypem Ligier LMP3 pojadą z numerem 73 James Winslow, John Corbett i Aleksandr Buchancow. James wnosi do zespołu ogromny zasób doświadczenia, dzięki licznym tytułom w LMP3, w tym tytułowi Sprint Cup Azjatyckiej Serii Le Mans w 2016 roku. Startował w zespole Inter Europol Competition w debiucie polskiej ekipy w wyścigu 24h Le Mans w 2019 roku. W tym roku jeździł w zespole DKR w Michelin Le Mans Cup i ma na swoim koncie pierwsze zwycięstwo w wyścigu w Azjatyckiej Serii Le Mans.

John ścigał się u boku Jamesa wielokrotnie w swojej karierze i regularnie startuje w Azjatyckiej Serii Le Mans, od 2020 roku, kiedy zajął czwarte miejsce w zespole Inter Europol Competition. Alex jest również dobrze znany polskiemu zespołowi, w którym ścigał się w rundzie azjatyckiej serii w Dubaju, zdobywając dwukrotnie piąte miejsca na początku tego roku.

W takim składzie zespół Inter Europol Competition wystartuje w przyszłorocznej edycji Azjatyckiej Serii Le Mans, składającej się z dwóch rund na Dubai Autodrome (11-12 lutego) i dwóch kolejnych czterogodzinnych wyścigów na torze Yas Marina w Abu Zabi w kolejny weekend, które będzie można oglądać na żywo w serwisie YouTube.

* – do zatwierdzenia przez komisję selekcyjną organizatora serii.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze