Gabriele Tarquini przebił się z 14. miejsca na czoło stawki podczas pierwszego wyścigu TCR International Series w chińskim Zhejiang. Było to pierwsze zwycięstwo dla nowego modelu Hyundai i30 N TCR.
Doświadczony Włoch nie był uprawniony do zdobywania punktów, lecz nie powstrzymało go to przed zademonstrowaniem pokazu wyprzedzania. Punkty za zwycięstwo zdobył drugi na mecie Jean-Karl Vernay, który przesunął się w ten sposób na prowadzenie klasyfikacji.
Prowadzenie po starcie z trzeciej pozycji objął Pepe Oriola, który wyprzedził obu kierowców Volkswagena. Vernay zadomowił się na drugiej pozycji, a zdobywca pole position Rob Huff spadł dopiero na piątą lokatę.
Nieco dalej, debiutujący w serii Denis Dupont został uderzony przez Alaina Menu i spotkał się z barierą. Szwajcar próbował wyprzedzić Belga oraz Auréliena Panisa, lecz jego postępy zatrzymała kara przejazdu przez boksy za ten incydent.
Honor Hyundaia spoczął więc w rękach Tarquiniego, który już na pierwszym okrążeniu przebił się na szóste miejsce, a na czwartym kółku zyskał kolejne dwie lokaty kosztem Huffa i Frédérica Vervischa.
Tarquini wyprzedził następnie Gianniego Morbidelliego w walce o najniższy stopień podium, a na szóstym okrążeniu dogonił i objechał Vernaya. Od zwycięstwa dzielił go jedynie Oriola, z którym uporał się w pierwszym zakręcie 11. okrążenia.
Oriola wkrótce został również dościgniony przez kierowców Volkswagena – Vernaya i Huffa, który zdążył odrobić większość strat z początku wyścigu. Vernay przypuścił agresywny atak na Hiszpana, który po otrzymaniu uderzenia musiał odzyskać kontrolę nad autem i stracił pozycję także na rzecz Huffa, a w kolejnym zakręcie podobnym manewrem popisał się Morbidelli, spychając kierowcę SEAT-a na piątą lokatę.
Pomimo odbycia kary drive through, Menu zakończył wyścig na 12. pozycji, z 20-sekundową stratą do zwycięzcy.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 30 | ![]() |
Gabriele Tarquini | ![]() |
BRC Racing Team | ![]() |
19 okr. |
2 | 2 | ![]() |
Jean-Karl Vernay | ![]() |
Leopard Racing Team WRT | ![]() |
+ 1,626 |
3 | 3 | ![]() |
Rob Huff | ![]() |
Leopard Racing Team WRT | ![]() |
+ 1,970 |
4 | 10 | ![]() |
Gianni Morbidelli | ![]() |
WestCoast Racing | ![]() |
+ 3,016 |
5 | 74 | ![]() |
Pepe Oriola | ![]() |
Lukoil Craft-Bamboo Racing | ![]() |
+ 7,035 |
6 | 6 | ![]() |
Frédéric Vervisch | ![]() |
Comtoyou Racing | ![]() |
+ 11,787 |
7 | 5 | ![]() |
Roberto Colciago | ![]() |
M1RA | ![]() |
+ 15,380 |
8 | 16 | ![]() |
Davit Kajaia | ![]() |
GE-Force | ![]() |
+ 16,972 |
9 | 54 | ![]() |
James Nash | ![]() |
Lukoil Craft-Bamboo Racing | ![]() |
+ 19,028 |
10 | 28 | ![]() |
Aurélien Panis | ![]() |
Boutsen Ginion | ![]() |
+ 19,679 |
11 | 9 | ![]() |
Attila Tassi | ![]() |
M1RA | ![]() |
+ 20,201 |
12 | 33 | ![]() |
Alain Menu | ![]() |
BRC Racing Team | ![]() |
+ 20,983 |
13 | 1 | ![]() |
Stefano Comini | ![]() |
Comtoyou Racing | ![]() |
+ 29,285 |
14 | 81 | ![]() |
Zhendong Zhang | ![]() |
ZZZ Team | ![]() |
+ 42,452 |
15 | 99 | ![]() |
Rafael Galiana | ![]() |
WestCoast Racing | ![]() |
+ 50,245 |
16 | 71 | ![]() |
Tengyi Jiang | ![]() |
ZZZ Team | ![]() |
+ 1:01,357 |
17 | 18 | ![]() |
Duncan Ende | ![]() |
Icarus Motorsports | ![]() |
+ 1:01,735 |
NSK | 70 | ![]() |
Mat'o Homola | ![]() |
DG Sport Competition | ![]() |
|
NSK | 62 | ![]() |
Dušan Borković | ![]() |
GE-Force | ![]() |
|
NSK | 17 | ![]() |
Daniel Lloyd | ![]() |
Lukoil Craft-Bamboo Racing | ![]() |
|
NSK | 4 | ![]() |
Denis Dupont | ![]() |
Comtoyou Racing | ![]() |
Źródło: touringcartimes.com