Pascal Wehrlein z pierwszym pole position w karierze

Pascal Wehrlein najlepiej wykorzystał zmienne warunki na Lausitzringu i z czasem 1:17.547 zapewnił sobie pierwsze w karierze w DTM pole position. 21-letni kierowca Mercedesa został tym samym najmłodszym w historii zdobywcą pierwszego pola. Lider mistrzostw Marco Wittmann zakwalifikował się dopiero na siódmym miejscu, ale i tak był najlepszym z zawodników BMW.

Mimo wcześniejszych problemów sesja rozpoczęła się planowo, ale kierowcy narzekali na niewielką ilość czasu na torze. Z powodu mgły uniemożliwiającej start śmigłowca ratowniczego opóźniło się rozpoczęcie treningu, który ostatecznie został skrócony z 45 minut do zaledwie kwadransa.

Sesja kwalifikacyjna rozpoczęła się w trakcie lekkiej mżawki, więc nawierzchnia była wilgotna. Mimo to większość kierowców zdecydowała się na slicki. Nie dla wszystkich była to dobra decyzja – po zaledwie dwóch minutach sesji pojawiła się czerwona flaga z powodu Joey’a Handa, który obrócił się i utknął w pułapce żwirowej. Kierowca BMW ostatecznie powrócił na tor, ale nie zdecydował się na kolejny przejazd. Incydent oznaczał koniec Q1 i wszyscy zawodnicy przeszli do Q2. Sędziowie zdecydowali także o przedłużeniu drugiej części sesji do 21 minut, dodając pozostały czas z Q1 do regulaminowych 13 minut zarezerwowanych dla Q2.

Pomimo lekkiego deszczu padającego na torze czasy okrążeń się poprawiały. Mocno walczył Mercedes utrzymując swoje samochody w top 10 przez większość Q2. Ostatnie pięć minut spotkania było decydujące – Witalij Pietrow wspiął się na szóstą pozycję, jednak popełnił błąd na kolejnym kółku i ponownie spadł w klasyfikacji.

Najszybszy w Q2 był Timo Scheider, za którym uplasowali się Mattias Ekström, Pascal Wehrlein, Dani Juncadella, Gary Paffett, Marco Wittmann, Miguel Molina i Jamie Green, który był ostatnim kierowcą, jaki zakwalifikował się do Q3.

Mike’a Rockenfellera było stać jedynie na dziesiąte miejsce. Panujący mistrz był wyraźnie rozczarowany wynikiem, widząc jak oddala się kolejna okazja do osiągnięcia zwycięstwa w tym sezonie. Edoardo Mortarze nie wiodło się lepiej – był trzynasty. Podczas środkowej części kwalifikacji zarówno Pascal Wehrlein, jak i Martin Tomczyk byli zgłaszani do zespołu sędziów za rzekome blokowanie.

Po rozpoczęciu 11-minutowego Q3 jako pierwsi na torze pojawili się reprezentanci Mercedesa – Gary Paffett, Pascal Wehrlein i Dani Juncadella. Zaraz za nimi podążył Mattias Ekström ustanawiając czas 1:17.876. Wittmann po pierwszym okrążeniu był na trzeciej pozycji.

Jamie Green przyjął inną strategię niż jego rywale i pojawił się na torze, kiedy oni wrócili do boksów po pierwszym przejeździe. Brytyjczyk wspiął się wtedy na drugie miejsce. W końcowych chwilach sesji jadący na drugim komplecie opon Miguel Molina przejął pierwszą pozycję, ale zaraz został pobity przez Wehrleina, który wykręcił 1: 17.547. Mattias Ekström stracił do zawodnika Mercedesa zaledwie 57 tysięcznych sekundy, co wystarczyło na drugie miejsce przez Greenem, który także poprawił swój rezultat. Timo Scheider był czwarty, natomiast Daniel Juncadella piąty.

Jako szóstego sklasyfikowano Miguela Molinę, ale kierowca zespołu Phoenix Audi znalazł się w kręgu zainteresowania sędziów pod kątem nie zwolnienia w strefie żółtej flagi podczas jego najszybszego okrążenia. Lider mistrzostw Marco Wittmann był siódmy tracąc prawie sześć dziesiątych sekundy do Wehrleina.

Wyścig ma się zgodnie z planem rozpocząć jutro o godzinie 13:30.

Poz Kierowca Samochód Rezultat/strata
1 Pascal Wehrlein 1:17.547
2 Mattias Ekström +0.057
3 Jamie Green +0.168
4 Timo Scheider +0.214
5 Daniel Juncadella +0.232
6 Miguel Molina +0.239
7 Marco Wittmann +0.596
8 Gary Paffett +0.744
9 Timo Glock +0.594 (Q2)
10 Mike Rockenfeller +0.603 (Q2)

Pełne wyniki

Źródło: www.TouringCarTimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze