Aktualny mistrz Deutsche Tourenwagen Masters René Rast odniósł swoje drugie tegoroczne zwycięstwo. Niemiec pokonał na torze Nürburgring Bruno Spenglera i Gary’ego Paffetta.

Reprezentant Audi utrzymał prowadzenie po starcie z pole position i złożył się w pierwszy zakręt przed Paffettem i Spenglerem. O czwartą lokatę początkowo walczyli Lucas Auer i Marco Wittmann, a nieco dalej Timo Glock przebił się z 12. na 9. lokatę.

Kilka okrążeń później walkę o szóstą lokatę nawiązali Philipp Eng i Daniel Juncadella. Hiszpan wyprzedził kierowcę BMW, lecz ten następnie zrewanżował się i wypchnął swojego rywala poza tor, przez co ten stracił aż siedem pozycji – Eng również był na tym stratny, bowiem wyprzedzili go Augusto Farfus i Glock.

Jako pierwszy kierowca z czołówki, na 10. okrążeniu do boksów zjechał Auer, a na kolejnym kółku na to samo zdecydowali się m.in. Wittmann i Juncadella. Za Engiem – w walce o czwartą lokatę – znalazł się w międzyczasie Paul di Resta. Lider klasyfikacji wyprzedził tegorocznego debiutanta na początku 12. okrążenia, a gdy ten próbował kontrataku w trzecim zakręcie, di Resta zamknął mu drzwi i doszło do kolizji, w wyniku której kierowca Mercedesa obrócił się i spadł na koniec stawki. Eng miał już na swoim koncie ostrzeżenie i otrzymał za swój udział w incydencie karę przejazdu przez boksy.

Na czele stawki Rast szybko odjechał na kilka sekund od Paffetta, do którego zaczął zbliżać się Spengler – kierowca BMW przypuścił skuteczny atak na 15. okrążeniu, a gdy Rast zjechał do boksów okrążenie później, Kanadyjczyk wyszedł na prowadzenie.

Spengler zjechał na swój pit-stop trzy okrążenia później i powrócił na tor pomiędzy Rastem i Paffettem. W końcówce zaczął w szybkim tempie zbliżać się do lidera wyścigu, lecz nie zdążył zbliżyć się na dystans pozwalający skorzystać z DRS i musiał uznać wyższość Rasta, który sięgnął po swoje drugie tegoroczne zwycięstwo.

Paffett nie mógł utrzymać tempa tej dwójki i w końcówce musiał utrzymać za sobą Glocka, który w międzyczasie znalazł się przed Wittmannem. Niemiec próbował ataku od zewnętrznej w ostatniej szykanie na przedostatnim okrążeniu, lecz po nieudanej próbie musiał wyjechać poza tor i nie zdążył już zaatakować po raz kolejny. Paffett stanął tym samym na najniższym stopniu podium i odzyskał prowadzenie w klasyfikacji generalnej.

Wittmann dojechał na piątej pozycji, przed Mikiem Rockenfellerem, który w trakcie ostatnich ośmiu okrążeń wyprzedził Augusto Farfusa, Loïca Duvala i Pascala Wehrleina. Do końca wyścigu Duval zdążył wyprzedzić Farfusa, a punktowaną dziesiątkę uzupełnił Nico Müller.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 33 René Rast Audi Sport Team Rosberg 40 okr.
2 7 Bruno Spengler BMW Team RBM + 0,862
3 2 Gary Paffett HWA Mercedes-AMG + 6,862
4 16 Timo Glock BMW Team RMG + 7,277
5 11 Marco Wittmann BMW Team RMG + 10,048
6 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix + 23,208
7 94 Pascal Wehrlein HWA Mercedes-AMG + 26,827
8 28 Loïc Duval Audi Sport Team Phoenix + 27,401
9 15 Augusto Farfus BMW Team RMG + 35,685
10 51 Nico Müller Audi Sport Team Abt Sportsline + 36,243
11 22 Lucas Auer HWA Mercedes-AMG + 40,143
12 47 Joel Eriksson BMW Team RBM + 43,488
13 48 Edoardo Mortara HWA Mercedes-AMG + 43,664
14 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg + 45,384
15 23 Daniel Juncadella HWA Mercedes-AMG + 47,909
16 25 Philipp Eng BMW Team RBM + 54,210
17 4 Robin Frijns Audi Sport Team Abt Sportsline + 56,215
18 3 Paul di Resta HWA Mercedes-AMG + 1:04,040

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race