Aktualny mistrz Deutsche Tourenwagen Masters René Rast odniósł swoje drugie tegoroczne zwycięstwo. Niemiec pokonał na torze Nürburgring Bruno Spenglera i Gary’ego Paffetta.

Reprezentant Audi utrzymał prowadzenie po starcie z pole position i złożył się w pierwszy zakręt przed Paffettem i Spenglerem. O czwartą lokatę początkowo walczyli Lucas Auer i Marco Wittmann, a nieco dalej Timo Glock przebił się z 12. na 9. lokatę.

Kilka okrążeń później walkę o szóstą lokatę nawiązali Philipp Eng i Daniel Juncadella. Hiszpan wyprzedził kierowcę BMW, lecz ten następnie zrewanżował się i wypchnął swojego rywala poza tor, przez co ten stracił aż siedem pozycji – Eng również był na tym stratny, bowiem wyprzedzili go Augusto Farfus i Glock.

Jako pierwszy kierowca z czołówki, na 10. okrążeniu do boksów zjechał Auer, a na kolejnym kółku na to samo zdecydowali się m.in. Wittmann i Juncadella. Za Engiem – w walce o czwartą lokatę – znalazł się w międzyczasie Paul di Resta. Lider klasyfikacji wyprzedził tegorocznego debiutanta na początku 12. okrążenia, a gdy ten próbował kontrataku w trzecim zakręcie, di Resta zamknął mu drzwi i doszło do kolizji, w wyniku której kierowca Mercedesa obrócił się i spadł na koniec stawki. Eng miał już na swoim koncie ostrzeżenie i otrzymał za swój udział w incydencie karę przejazdu przez boksy.

Na czele stawki Rast szybko odjechał na kilka sekund od Paffetta, do którego zaczął zbliżać się Spengler – kierowca BMW przypuścił skuteczny atak na 15. okrążeniu, a gdy Rast zjechał do boksów okrążenie później, Kanadyjczyk wyszedł na prowadzenie.

Spengler zjechał na swój pit-stop trzy okrążenia później i powrócił na tor pomiędzy Rastem i Paffettem. W końcówce zaczął w szybkim tempie zbliżać się do lidera wyścigu, lecz nie zdążył zbliżyć się na dystans pozwalający skorzystać z DRS i musiał uznać wyższość Rasta, który sięgnął po swoje drugie tegoroczne zwycięstwo.

Paffett nie mógł utrzymać tempa tej dwójki i w końcówce musiał utrzymać za sobą Glocka, który w międzyczasie znalazł się przed Wittmannem. Niemiec próbował ataku od zewnętrznej w ostatniej szykanie na przedostatnim okrążeniu, lecz po nieudanej próbie musiał wyjechać poza tor i nie zdążył już zaatakować po raz kolejny. Paffett stanął tym samym na najniższym stopniu podium i odzyskał prowadzenie w klasyfikacji generalnej.

Wittmann dojechał na piątej pozycji, przed Mikiem Rockenfellerem, który w trakcie ostatnich ośmiu okrążeń wyprzedził Augusto Farfusa, Loïca Duvala i Pascala Wehrleina. Do końca wyścigu Duval zdążył wyprzedzić Farfusa, a punktowaną dziesiątkę uzupełnił Nico Müller.

PNrKierowcaZespół Rezultat
133
René Rast
Audi Sport Team Rosberg40 okr.
27
Bruno Spengler
BMW Team RBM+ 0,862
32
Gary Paffett
Mercedes-AMG Motorsport+ 6,862
416
Timo Glock
BMW Team RMG+ 7,277
511
Marco Wittmann
BMW Team RMG+ 10,048
699
Mike Rockenfeller
Audi Sport Team Phoenix+ 23,208
794
Pascal Wehrlein
Mercedes-AMG Motorsport+ 26,827
828
Loïc Duval
Audi Sport Team Phoenix+ 27,401
915
Augusto Farfus
BMW Team RMG+ 35,685
1051
Nico Müller
Audi Sport Team Abt Sportsline+ 36,243
1122
Lucas Auer
Mercedes-AMG Motorsport+ 40,143
1247
Joel Eriksson
BMW Team RBM+ 43,488
1348
Edoardo Mortara
Mercedes-AMG Motorsport+ 43,664
1453
Jamie Green
Audi Sport Team Rosberg+ 45,384
1523
Daniel Juncadella
Mercedes-AMG Motorsport+ 47,909
1625
Philipp Eng
BMW Team RBM+ 54,210
174
Robin Frijns
Audi Sport Team Abt Sportsline+ 56,215
183
Paul di Resta
Mercedes-AMG Motorsport+ 1:04,040

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race