Gary Paffett zamienił pole position na zwycięstwo w sobotnim wyścigu Deutsche Tourenwagen Masters w holenderskim Zandvoort. Brytyjczyk powiększył dzięki temu swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej.
Reprezentant Mercedesa utrzymał za sobą na starcie swoich zespołowych kolegów Pascala Wehrleina, Paula di Restę i Lucasa Auera. Za nimi, do przodu przebijał się lokalny kierowca Robin Frijns, który w przeciągu dwóch okrążeń wyprzedził dwójkę kierowców BMW Marco Wittmanna i Timo Glocka, awansując tym samym na piątą lokatę. O dwie pozycje awansował również Mike Rockenfeller, wyprzedzając Augusto Farfusa i René Rasta w walce o dziewiąte miejsce.
Pierwsze pitstopy miały miejsce już na pierwszym okrążeniu, a jako pierwszy kierowca z czołówki na zmianę opon zjechał na trzecim okrążeniu Wittmann, w którego ślady na kolejnych kółkach poszli Glock i Frijns – kierowca Audi powrócił na tor na czele tej grupy, przed Glockiem i Wittmannem.
Gdy Paffett utrzymywał pewne prowadzenie, jadący na drugiej pozycji Wehrlein zjechał do boksów na ósmym okrążeniu. Nieudany, 12-sekundowy postój sprawił jednak, że spadł on za swojego zespołowego kolegę di Restę, który to odbył swój pitstop o dwa kółka wcześniej. Paffett zjechał na dziewiątym okrążeniu i powrócił przed tą dwójką, a na 13. kółku w boksach pojawił się Auer – Austriak po swoim wyjeździe musiał stoczyć walkę z Frijnsem, po której powrócił na efektywne czwarte miejsce.
Kiedy wszyscy pozostali kierowcy mieli za sobą już swoje pitstopy, na prowadzeniu znajdował się René Rast. Strategia aktualnego mistrza serii okazała się jednak pechowa, bowiem na 19. okrążeniu w drugim zakręcie rozbił się inny kierowca Audi Nico Müller, powodując tym samym wyjazd samochodu bezpieczeństwa.
Jako, że postój odbyty podczas neutralizacji nie liczy się jako obowiązkowy, Niemiec pozostał na torze i przewodził stawce podczas restartu na 26. okrążeniu. Utrzymał on za sobą czwórkę kierowców Mercedesa, wewnątrz której doszło do jedynej znaczącej zmiany pozycji – Auer wyprzedził Werheleina, a gdy Rast zjechał do boksów na przedostatnim okrążeniu, awansował on na trzecie miejsce. Zwycięstwo odniósł Paffett, dzięki czemu powiększył swoje prowadzenie do 21 punktów nad drugim na mecie di Restą. Wehrlein zajął czwarte miejsce, przed Frijnsem, Glockiem i Wittmannem, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Farfus, Joel Eriksson i Jamie Green.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Gary Paffett | Mercedes-AMG Team HWA | 34 okr. | |||
2 | 3 | Paul di Resta | Mercedes-AMG Team HWA | + 1,422 | |||
3 | 22 | Lucas Auer | Mercedes-AMG Team HWA | + 1,865 | |||
4 | 94 | Pascal Wehrlein | Mercedes-AMG Team HWA | + 2,290 | |||
5 | 4 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 2,697 | |||
6 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 4,122 | |||
7 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 6,863 | |||
8 | 15 | Augusto Farfus | BMW Team RMG | + 7,201 | |||
9 | 47 | Joel Eriksson | BMW Team RBM | + 7,867 | |||
10 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 8,548 | |||
11 | 28 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix | + 8,885 | |||
12 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team RBM | + 10,099 | |||
13 | 48 | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG Team HWA | + 10,458 | |||
14 | 25 | Philipp Eng | BMW Team RBM | + 10,787 | |||
15 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 11,444 | |||
16 | 23 | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG Team HWA | + 11,918 | |||
17 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | + 39,538 | |||
NSK | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.