Gary Paffett zamienił pole position na zwycięstwo w sobotnim wyścigu Deutsche Tourenwagen Masters w holenderskim Zandvoort. Brytyjczyk powiększył dzięki temu swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej.

Reprezentant Mercedesa utrzymał za sobą na starcie swoich zespołowych kolegów Pascala Wehrleina, Paula di Restę i Lucasa Auera. Za nimi, do przodu przebijał się lokalny kierowca Robin Frijns, który w przeciągu dwóch okrążeń wyprzedził dwójkę kierowców BMW Marco Wittmanna i Timo Glocka, awansując tym samym na piątą lokatę. O dwie pozycje awansował również Mike Rockenfeller, wyprzedzając Augusto Farfusa i René Rasta w walce o dziewiąte miejsce.

Pierwsze pitstopy miały miejsce już na pierwszym okrążeniu, a jako pierwszy kierowca z czołówki na zmianę opon zjechał na trzecim okrążeniu Wittmann, w którego ślady na kolejnych kółkach poszli Glock i Frijns – kierowca Audi powrócił na tor na czele tej grupy, przed Glockiem i Wittmannem.

Gdy Paffett utrzymywał pewne prowadzenie, jadący na drugiej pozycji Wehrlein zjechał do boksów na ósmym okrążeniu. Nieudany, 12-sekundowy postój sprawił jednak, że spadł on za swojego zespołowego kolegę di Restę, który to odbył swój pitstop o dwa kółka wcześniej. Paffett zjechał na dziewiątym okrążeniu i powrócił przed tą dwójką, a na 13. kółku w boksach pojawił się Auer – Austriak po swoim wyjeździe musiał stoczyć walkę z Frijnsem, po której powrócił na efektywne czwarte miejsce.

Kiedy wszyscy pozostali kierowcy mieli za sobą już swoje pitstopy, na prowadzeniu znajdował się René Rast. Strategia aktualnego mistrza serii okazała się jednak pechowa, bowiem na 19. okrążeniu w drugim zakręcie rozbił się inny kierowca Audi Nico Müller, powodując tym samym wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Jako, że postój odbyty podczas neutralizacji nie liczy się jako obowiązkowy, Niemiec pozostał na torze i przewodził stawce podczas restartu na 26. okrążeniu. Utrzymał on za sobą czwórkę kierowców Mercedesa, wewnątrz której doszło do jedynej znaczącej zmiany pozycji – Auer wyprzedził Werheleina, a gdy Rast zjechał do boksów na przedostatnim okrążeniu, awansował on na trzecie miejsce. Zwycięstwo odniósł Paffett, dzięki czemu powiększył swoje prowadzenie do 21 punktów nad drugim na mecie di Restą. Wehrlein zajął czwarte miejsce, przed Frijnsem, Glockiem i Wittmannem, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Farfus, Joel Eriksson i Jamie Green.

PNrKierowcaZespół Rezultat
12
Gary Paffett
Mercedes-AMG Team HWA34 okr.
23
Paul di Resta
Mercedes-AMG Team HWA+ 1,422
322
Lucas Auer
Mercedes-AMG Team HWA+ 1,865
494
Pascal Wehrlein
Mercedes-AMG Team HWA+ 2,290
54
Robin Frijns
Audi Sport Team Abt Sportsline+ 2,697
616
Timo Glock
BMW Team RMG+ 4,122
711
Marco Wittmann
BMW Team RMG+ 6,863
815
Augusto Farfus
BMW Team RMG+ 7,201
947
Joel Eriksson
BMW Team RBM+ 7,867
1053
Jamie Green
Audi Sport Team Rosberg+ 8,548
1128
Loïc Duval
Audi Sport Team Phoenix+ 8,885
127
Bruno Spengler
BMW Team RBM+ 10,099
1348
Edoardo Mortara
Mercedes-AMG Team HWA+ 10,458
1425
Philipp Eng
BMW Team RBM+ 10,787
1599
Mike Rockenfeller
Audi Sport Team Phoenix+ 11,444
1623
Daniel Juncadella
Mercedes-AMG Team HWA+ 11,918
1733
René Rast
Audi Sport Team Rosberg+ 39,538
NSK51
Nico Müller
Audi Sport Team Abt Sportsline

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race