Ott Tänak utrzymał prowadzenie również podczas drugiego dnia Rajdu Portugalii, tracąc jednak sporo czasu pod koniec dzisiejszej części rywalizacji na skutek uszkodzenia zawieszenia w jego Toyocie.

W sobotę załogi miały do pokonania sześć odcinków specjalnych o łącznej długości 160,70 km. Po piątkowej części rywalizacji na czele znajdowały się trzy Toyoty – jako pierwszy jechał Tänak, który miał 17,3 sekundy przewagi nad Jari-Mattim Latvalą, zaś trzeci Kris Meeke tracił do Estończyka 22,8 sekundy. Z kolei tuż za plecami Brytyjczyka podążali Thierry Neuville i Sébastien Ogier.

Pierwszy sobotni odcinek specjalny Vieira do Minho (20,53 km) nie był szczególnie udany dla Tanaka. Estończyk stracił 9 sekund do najszybszego na tym oesie Meeke’a – jak stwierdził na mecie, jego hamulce nie działały poprawnie. Z tego względu jego przewaga nad Latvalą zmalała do 11,3 sekundy, jednak reprezentant Toyoty na dojazdówce wykonał naprawy w swoim samochodzie, które pomogły mu powrócić do prezentowanego przez siebie tempa.

Na OS9 Cabeceiras de Basto (22,22 km) najlepszym czasem popisał się Latvala, który pojechał o 0,4 sekundy lepiej niż Tänak. Z kolei trzeci na tym odcinku Meeke miał 2,8 sek. straty do Fina. Warto podkreślić, że Latvala na tą pętlę zdecydował się założyć do swojego samochodu dwie twarde opony Michelin, podczas gdy jego zespołowi koledzy postawili w całości na pośrednie ogumienie.

Taka strategia ze strony Latvali ostatecznie się opłaciła, co było widoczne na ostatnim i zarazem najdłuższym odcinku porannej pętli, OS10 Amarante (37,60 km). To właśnie on uzyskał najlepszy czas na tej próbie, będąc o 4,2 sekundy szybszy od drugiego Neuville’a i – co ważniejsze – o 5,8 sek. lepszy od Tänaka, dzięki czemu zredukował do niego stratę w klasyfikacji rajdu do zaledwie 5,1 sekundy. Na tej pętli Meeke był w stanie nieco odskoczyć w zestawieniu od Neuville’a i Ogiera, którzy zaciekle walczą o czwartą pozycję, jednak tym razem Neuville miał 1,9 sek. przewagi nad liderem mistrzostw.

Walka Tänaka i Latvali zakończyła się na pierwszym odcinku popołudniowej pętli, gdzie Fin przyznał się do małego uderzenia, w wyniku czego doszło do uszkodzenia amortyzatora. Czasowo nie było to widoczne na tej próbie, na której najszybszy był wspomniany Tänak, zaś Latvala stracił prawie 10 sekund, lecz na OS12 , gdzie Fin był wolniejszy od najszybszego na tej próbie Neuville’a o niemal minutę, przez co spadł na piąte miejsce w klasyfikacji.

Latvala wycofał się jednak z dzisiejszych jazd jeszcze przed startem ostatniego oesu, aby nie nadwyrężyć samochodu. Na problemach Fina skorzystali między innymi Meeke, Neuville oraz Ogier, którzy awansowali na 2., 3., i 4. miejsce. Na sobotnim finałowym oesie Neuville ponownie uzyskał najszybszy czas, zaś podobne problemy co Latvali dotknęły także Tänaka, który także miał uszkodzony amortyzator. Estończyk na tej próbie stracił 12,7 sekundy wobec kierowcy Hyundaia, jednak zachował prowadzenie przed finałowym dniem rywalizacji w Portugalii.

Przed niedzielą Tänak ma 4,3 sekundy przewagi nad zespołowym kolegą Meeke i 9,2 sek. zapasu nad Neuvillem. Na czwartej pozycji jedzie Ogier, który ma 11,8 sek. straty wobec kierowcy Hyundaia. Jako piąty jedzie Esapekka Lappi, szóstą lokatę zajmuje Teemu Suninen, zaś siódmą lokatę okupuje Elfyn Evans. Po dobry wynik jechał debiutujący w klasie WRC wraz z M-Sportem Gus Greensmith, jednak na ostatnim odcinku wypadł z drogi i utknął w rowie, przedwcześnie kończąc dzisiejszą jazdę.

W klasie WRC 2 Pro na czele znajduje się Kalle Rovanperä, który jednocześnie plasuje się na ósmym miejscu w klasyfikacji rajdu. Fin przed niedzielą ma ponad minutę zapasu nad Janem Kopeckim. Polska załoga Łukasz Pieniążek/Jakub Gerber, która również rywalizowała w tej kategorii, na OS10 doznała sporych problemów z hamulcami i przedwcześnie zakończyła sobotnią jazdę. Jak jednak zapowiedzieli Polacy, jutro zamierzają powrócić na trasę. Z kolei w klasyfikacji WRC 2 na prowadzenie wysunął się Pierre-Louis Loubet.

Jutro załogi będą miały do pokonania pięć odcinków specjalnych o łącznej długości 51,77 km, w tym nagradzany dodatkowymi punktami Power Stage.

P Nr Załoga Zespół   Rezultat
1 8
Ott Tänak
Martin Järveoja
Toyota Gazoo Racing WRT 2:47:23,1
2 5
Kris Meeke
Sebastian Marshall
Toyota Gazoo Racing WRT + 4,3
3 11
Thierry Neuville
Nicolas Gilsoul
Hyundai Shell Mobis WRT + 9,2
4 1
Sébastien Ogier
Julien Ingrassia
Citroën Total WRT + 21,0
5 4
Esapekka Lappi
Janne Ferm
Citroën Total WRT + 1:37,5
6 3
Teemu Suninen
Marko Salminen
M-Sport Ford WRT + 2:02,7
7 33
Elfyn Evans
Scott Martin
M-Sport Ford WRT + 6:10,4
8 23
Kalle Rovanperä
Jonne Halttunen
Škoda Motorsport + 8:33,8
9 24
Jan Kopecký
Pavel Dresler
Škoda Motorsport + 9:35,3
10 10
Jari-Matti Latvala
Miikka Anttila
Toyota Gazoo Racing WRT + 10:52,5

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race