Inauguracyjny sezon 2019 Pucharu Świata MotoE będzie składać się z pięciu rund, odbywających się w ramach weekendów Motocyklowych Mistrzostw Świata.
Seria przeznaczona dla elektrycznych motocykli rozpocznie ściganie w maju na torze Jerez, po czym odwiedzi Le Mans, Sachsenring i Red Bull Ring, a finałowa runda będzie miała miejsce we wrześniu na torze Misano. Testy przedsezonowe rozpoczną się w listopadzie, a zakończą w kwietniu.
Wszystkie wyścigi będą się toczyć na dystansie od siedmiu do dziesięciu okrążeń, a wszyscy zawodnicy będą się posługiwać jednakowymi motocyklami Energica Ego Corsa o mocy 120 kW i prędkości maksymalnej 270 km/h.
Lista zgłoszeń ma zostać opublikowana przy okazji rundy MotoGP w Aragón 23 września. Stawka ma się składać z 18 zawodników, reprezentujących 11 zespołów – po dwie maszyny obsługiwać będzie wszystkich siedem zespołów niezależnych MotoGP, a pozostałe cztery trafią w ręce wybranych ekip klas Moto2 i Moto3.
R | Data | Tor | |
1 | 5 maja | Circuito de Jerez-Ángel Nieto | |
2 | 19 maja | Le Mans Bugatti Grand Prix Race Circuit | |
3 | 7 lipca | Sachsenring | |
4 | 11 sierpnia | Red Bull Ring | |
5 | 15 września | Misano World Circuit “Marco Simoncelli” |
Źródło: e-racing365.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.