Kierowca Red Bull KTM Ajo – Brad Binder zdobył pierwsze miejsce w wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii Moto 3 na torze Silverstone. Drugi zakończył startujący na Mahindrze, zdobywca pole position Pecco Bagnaia, a trzecie miejsce zajął drugi z zawodników zespołu Akiego Ajo, debiutujący w serii Bo Bensneyder.
Po sobotnich, deszczowych kwalifikacjach, niedziela przyniosła bardziej przyjazną pogodę, z lekkim zachmurzeniem. Na trudnym torze najlepiej w sesji kwalifikacyjnej spisał się Pecco Bagnaia, a obok niego w pierwszej linii ustawili się Enea Bastianini i Bo Bensneyder. Lider klasyfikacji generalnej zdołał wykręcić szósty czas i ustawił się na końcu drugiej linii.
Już na okrążeniu rozgrzewkowym kłopoty z motocyklem miał kierowca Peugeota – Albert Arenas. Hiszpanowi zgasł motocykl i został zepchnięty do alei serwisowej. Świetnym startem popisał się Bagnaia, jednak KTM Bastianiniego był szybszy w sprincie do Copse i to drugi z Włochów objął prowadzenie. Stawka wymieszała się w zakrętach Maggots-Becketts i na hamowaniu przed Chappel na pierwsze miejsce wyskoczył Antonelli. Włocha przeskoczył Joan Mir, ale dzięki zwinnej Mahindrze Bagnaia pokonał kierowcę Leopard Racing w krętym trzecim sektorze. Na pierwszym okrążeniu na trzynaste miejsce wskoczył Navarro, a Brad Binder po słabym starcie zdołał poprawić się o jedną pozycję.
Afrykańczyk już na drugim okrążeniu łatwo poradził sobie z kierowcami przed nim i po pierwszym sektorze ustępował już tylko liderowi, a na trzecim kółku pokonał Mahindrę. Za Binderem uformował się peleton, który zamykał Jorge Martin, jadący na piętnastym miejscu. Do czołówki zaczął również dojeżdżać Jorge Navarro, jednak czołówka narzuciła mocne tempo i peleton podzielił się na dwie grupki, pomiędzy którymi znalazł się wicelider klasyfikacji.
Navarro już po okrążeniu dojechał do czołowej grupy, gdzie oprócz walczących o prowadzenie Bastianiniegi, Bindera i Bagnai, znajdowali się Mir, Gabriel Rodrigo i Bensneyder. Ósme miejsce zajmował Fabio Digianantonio. Kierowca zespołu Gresini wyprzedził na pierwszych okrążeniach większość stawki i przebił się z dwudziestej piątej pozycji, wykręcając rekordy okrążeń. Na siódmym okrążeniu problemy z motocyklem miał Fabio Quartararo i wylądował na poboczu.
Walka pomiędzy KTM-em i Mahindrą na czele trwała, kiedy do walczącej dwójki dojechała Honda Navarro i Hiszpan przeskoczył Bindera, obejmując prowadzenie. Na dziesięć okrążeń do końca zadyszki dostał Bagnaia. Mir Rodrigo i Digianantonio pokonali Włocha i spadł na piątą pozycję. Po dwóch okrążeniach Pecco Bagnaia odzyskał tempo i odzyskał kilka pozycji i wskoczył na drugie miejsce. Navarro zaatakowany przez Włocha stracił prowadzenie i spadł wgłąb grupy. Do liderów dołączył startujący z dziką kartą Stefano Manzi. Kierowca Mahindry spisał się fantastycznie na dystansie wyścigu i po starcie z trzydziestej czwartej pozycji przez chwilę nawet jechał trzeci. Na sześć okrążeń do końca Włoch walczył z Bradem Binderem i w dość agresywnym stylu wskoczył na drugą pozycję. Zawodnik KTM-a jednak oddał młodemu Włochowi i wrócił na drugie miejsce. Na pięć okrążeń do końca wyścigu za Navarro i Binderem znajdowało się pięciu kierowców z Włoch.
W końcówce wyścigu kierowcy zaczęli agresywniej walczyć o pozycje, a pozycje zmieniały się jak brytyjska pogoda. Prowadzenie objął Enea Bastianini, a Bagnaia spadł na trzecie miejsce. Pecha miał Jorge Martin, który za szeroko wyjechał w dziesiątym zakręcie i został ukarany oddaniem pozycji. Co gorsza drugi z kierowców Mahindry za sobą miał Phillipa Oettla, który był aż cztery sekundy za prowadzącą grupą. Podobną karę dostał Andrea Migno, lecz tuż za kierowcą SKY VR46 jechał jego kolega z zespołu – Niccolo Bulega. Na wda i pół okrążenia Binder zaczął odskakiwać od czołówki, jednak Bastianini i Bagnaia pilnowali KTM-a. W tle tej walki w zakręcie nr 9 wywrotkę zaliczył Stefano Valtulini.
Kolejny raz na prowadzenie wskoczył Pecco Bagnaia, a tuż za nim po agresywnym manewrze Manziego, Jorge Navarro zaliczył wysiadkę i zabrał ze sobą Andreę Migno. Hiszpan długo nie podnosił się z asfaltu, a włoski rywal czekał z pomocą. Zamieszanie wykorzystał Bo Bensneyder, który z głębi grupy wskoczył na prowadzenie, ale po chwili oddał pozycję Binderowi, a za nimi trzymał się Bagnaia. Stefano Manzi walczył o czwarte miejsce z Digianantonio i udało mu się utrzymać czwarte miejsce. Binder pewnie wygrał, a jego kolega z zespołu nie utrzymał za sobą Włocha. Piąty ukończył Bulega, a za nim dojechał Digianatonio. Za kierowcą Gresini Racing znaleźli się kolejni Włosi – Antonelli i Bastianini, a dziesiątkę zamknęło dwóch Hiszpanów – Joan Mir i Aron Canet.
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 41 | Brad Binder | Red Bull KTM Ajo | 17 okr. | |||
2 | 21 | Francesco Bagnaia | Pull & Bear ASPAR Mahindra Team | + 0,183 | |||
3 | 64 | Bo Bendsneyder | Red Bull KTM Ajo | + 0,336 | |||
4 | 62 | Stefano Manzi | Mahindra Racing | + 0,787 | |||
5 | 8 | Nicolo Bulega | Sky Racing Team VR46 | + 0,802 | |||
6 | 4 | Fabio di Giannantonio | Gresini Racing Moto3 | + 0,883 | |||
7 | 23 | Niccolò Antonelli | Ongetta-Rivacold | + 0,920 | |||
8 | 33 | Enea Bastianini | Gresini Racing Moto3 | + 1,016 | |||
9 | 44 | Aron Canet | Estrella Galicia 0,0 | + 1,109 | |||
10 | 36 | Joan Mir | Leopard Racing | + 1,193 | |||
11 | 88 | Jorge Martin | Pull & Bear ASPAR Mahindra Team | + 1,624 | |||
12 | 19 | Gabriel Rodrigo | RBA Racing Team | + 2,400 | |||
13 | 65 | Philipp Öttl | Schedl GP Racing | + 8,585 | |||
14 | 95 | Jules Danilo | Ongetta-Rivacold | + 12,807 | |||
15 | 55 | Andrea Locatelli | Leopard Racing | + 12,839 | |||
16 | 84 | Jakub Kornfeil | Drive M7 SIC Racing Team | + 12,885 | |||
17 | 58 | Juanfran Guevara | RBA Racing Team | + 13,174 | |||
18 | 17 | John McPhee | Peugeot MC Saxoprint | + 13,216 | |||
19 | 48 | Lorenzo Dalla Porta | Sky Racing Team VR46 | + 13,326 | |||
20 | 76 | Hiroki Ono | Honda Team Asia | + 16,963 | |||
21 | 11 | Livio Loi | RW Racing GP BV | + 32,397 | |||
22 | 40 | Darryn Binder | Platinum Bay Real Estate | + 39,125 | |||
23 | 89 | Khairul Idham Pawi | Honda Team Asia | + 39,140 | |||
24 | 7 | Adam Norrodin | Drive M7 SIC Racing Team | + 39,257 | |||
25 | 53 | Marco Bezzecchi | Mahindra Racing | + 39,414 | |||
26 | 24 | Tatsuki Suzuki | CIP-Unicom Starker | + 39,516 | |||
27 | 6 | Maria Herrera | MH6 Team | + 39,714 | |||
28 | 24 | Fabio Spiranelli | CIP-Unicom Starker | + 51,679 | |||
29 | 77 | Lorenzo Petrarca | 3570 Team Italia | + 1:09,870 | |||
30 | 16 | Andrea Migno | Sky Racing Team VR46 | + 1:32,740 | |||
NSK | 9 | Jorge Navarro | Estrella Galicia 0,0 | ||||
NSK | 43 | Stefano Valtulini | 3570 Team Italia | ||||
NSK | 22 | Marcos Ramirez | Platinum Bay Real Estate | ||||
NSK | 20 | Fabio Quartararo | Leopard Racing | ||||
NSK | 12 | Albert Arenas | Peugeot MC Saxoprint |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.