Debiutujący w tym sezonie w IndyCar Series Carlos Huertas odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w kończącym pierwszą połowę sezonu wyścigu na ulicach Houston. Na podium stanęli obok niego rodacy - Juan Pablo Montoya i Carlos Muñoz.
Huertas swój najlepszy wynik osiągnął jak dotąd w pierwszym wyścigu w Detroit, gdzie zajął ósme miejsce, a wygrywając na ulicach Houston, stał się siódmym zwycięzcą w dziewięciu tegorocznych wyścigach. Kolumbijczyk prowadził przez ostatnie siedem okrążeń, kiedy jego zespołowy kolega Justin Wilson musiał zjechać do boksów na tankowanie i przekroczył linię mety pod żółtymi flagami.
Z powodu deszczu, start został opóźniony i z zaplanowanych 90 okrążeń, przejechano jedynie 80, a o dystansie wyścigu zadecydował limit czasowy godziny i 50 minut. Z pole position wystartował Simon Pagenaud i obronił on prowadzenie, ale nie na długo - uwikłany w walkę z Hélio Castronevesem stracił miejsce na rzecz startującego z trzeciej linii Takumy Sato, który systematycznie budował 4-sekundową przewagę.
Japończyk stracił ją w całości, kiedy Marco Andretti po kolizji z Carlosem Muñozem musiał zjechać do boksów i wyjechał tuż przed liderem, a następnie ignorował niebieskie flagi i przepuścił go dopiero, gdy jego kolega z zespołu James Hinchcliffe dogonił Sato. Na 27. okrążeniu obaj zjechali do boksów i dzięki lepszemu pit-stopowi, to kierowca Andretti Autosport wyszedł na prowadzenie. Kilka okrążeń później Sato zakończył wyścig w barierze, zderzając się z próbującym odzyskać okrążenie straty Michaiłem Aloszynem.
Dzięki innej strategii, po 60 okrążeniach na czele znalazła się dwójka kierowców Dale'a Coyne'a - Justin Wilson przed Carlosem Huertasem. Za nimi walkę toczyli Tony Kanaan, Juan Pablo Montoya, Sebastian Saavedra, Muñoz i Graham Rahal, który przebił się przez stawkę po tym, jak nie ruszył z pól startowych. Wilson zjechał do boksów, zostawiając na czele Huertasa. Wtedy nad torem wywieszono żółte flagi, kiedy Ryan Briscoe zderzył się z Saavedrą, a kiedy rywalizacja miała być wznowiona na ostatnie okrążenie, Graham Rahal wysłał na bandę Tony'ego Kanaana, przez co nie doszło do restartu. Zarówno Briscoe, jak i Rahal otrzymali 30-sekundowe kary za swoje manewry.
Pomimo nieukończonego wyścigu, Will Power wciąż prowadzi w klasyfikacji generalnej przed Hélio Castronevesem i Ryanem Huter-Reayem.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
18 | Carlos Huertas | D | Dale Coyne Racing | 80 okr. | |||
2 | Juan Pablo Montoya | Penske Motorsports | + 0,5771 | ||||
34 | Carlos Muñoz | D | Andretti - HVM | + 2,3433 | |||
11 | Sébastien Bourdais | KVSH Racing | + 3,0878 | ||||
27 | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | + 4,7101 | ||||
98 | Jack Hawksworth | D | Bryan Herta Autosport | + 5,5127 | |||
28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 6,2853 | ||||
25 | Marco Andretti | Andretti Autosport | + 7,1638 | ||||
3 | Hélio Castoneves | Team Penske | + 8,2181 | ||||
19 | Justin Wilson | Dale Coyne Racing | + 9,4366 | ||||
15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 30,8792 | ||||
8 | Ryan Briscoe | NTT Data Chip Ganassi Racing | + 33,2884 | ||||
10 | Tony Kanaan | Target Chip Ganassi Racing | + 35,0789 | ||||
12 | Will Power | Team Penske | + 1 okr. | ||||
17 | Sebastián Saavedra | KVAFS Racing | + 1 okr. | ||||
77 | Simon Pagenaud | Schmidt Peterson Hamilton Motorsports | + 6 okr. | ||||
20 | Mike Conway | Ed Carpenter Racing | + 25 okr. | ||||
83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 26 okr. | ||||
9 | Scott Dixon | Target Chip Ganassi Racing | + 34 okr. | ||||
67 | Josef Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing | + 39 okr. | ||||
16 | Luca Filippi | D | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 44 okr. | |||
14 | Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | + 48 okr. | ||||
7 | Michaił Aloszyn | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 49 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.