Debiutujący w tym sezonie w IndyCar Series Carlos Huertas odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w kończącym pierwszą połowę sezonu wyścigu na ulicach Houston. Na podium stanęli obok niego rodacy - Juan Pablo Montoya i Carlos Muñoz.

Huertas swój najlepszy wynik osiągnął jak dotąd w pierwszym wyścigu w Detroit, gdzie zajął ósme miejsce, a wygrywając na ulicach Houston, stał się siódmym zwycięzcą w dziewięciu tegorocznych wyścigach. Kolumbijczyk prowadził przez ostatnie siedem okrążeń, kiedy jego zespołowy kolega Justin Wilson musiał zjechać do boksów na tankowanie i przekroczył linię mety pod żółtymi flagami.

Z powodu deszczu, start został opóźniony i z zaplanowanych 90 okrążeń, przejechano jedynie 80, a o dystansie wyścigu zadecydował limit czasowy godziny i 50 minut. Z pole position wystartował Simon Pagenaud i obronił on prowadzenie, ale nie na długo - uwikłany w walkę z Hélio Castronevesem stracił miejsce na rzecz startującego z trzeciej linii Takumy Sato, który systematycznie budował 4-sekundową przewagę.

Japończyk stracił ją w całości, kiedy Marco Andretti po kolizji z Carlosem Muñozem musiał zjechać do boksów i wyjechał tuż przed liderem, a następnie ignorował niebieskie flagi i przepuścił go dopiero, gdy jego kolega z zespołu James Hinchcliffe dogonił Sato. Na 27. okrążeniu obaj zjechali do boksów i dzięki lepszemu pit-stopowi, to kierowca Andretti Autosport wyszedł na prowadzenie. Kilka okrążeń później Sato zakończył wyścig w barierze, zderzając się z próbującym odzyskać okrążenie straty Michaiłem Aloszynem.

Dzięki innej strategii, po 60 okrążeniach na czele znalazła się dwójka kierowców Dale'a Coyne'a - Justin Wilson przed Carlosem Huertasem. Za nimi walkę toczyli Tony Kanaan, Juan Pablo Montoya, Sebastian Saavedra, Muñoz i Graham Rahal, który przebił się przez stawkę po tym, jak nie ruszył z pól startowych. Wilson zjechał do boksów, zostawiając na czele Huertasa. Wtedy nad torem wywieszono żółte flagi, kiedy Ryan Briscoe zderzył się z Saavedrą, a kiedy rywalizacja miała być wznowiona na ostatnie okrążenie, Graham Rahal wysłał na bandę Tony'ego Kanaana, przez co nie doszło do restartu. Zarówno Briscoe, jak i Rahal otrzymali 30-sekundowe kary za swoje manewry.

Pomimo nieukończonego wyścigu, Will Power wciąż prowadzi w klasyfikacji generalnej przed Hélio Castronevesem i Ryanem Huter-Reayem.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
  18 Carlos Huertas D Dale Coyne Racing 80 okr.
  2 Juan Pablo Montoya   Penske Motorsports + 0,5771
  34 Carlos Muñoz D Andretti - HVM + 2,3433
  11 Sébastien Bourdais   KVSH Racing + 3,0878
  27 James Hinchcliffe   Andretti Autosport + 4,7101
  98 Jack Hawksworth D Bryan Herta Autosport + 5,5127
  28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 6,2853
  25 Marco Andretti   Andretti Autosport + 7,1638
  3 Hélio Castoneves   Team Penske + 8,2181
  19 Justin Wilson   Dale Coyne Racing + 9,4366
  15 Graham Rahal   Rahal Letterman Lanigan Racing + 30,8792
  8 Ryan Briscoe   NTT Data Chip Ganassi Racing + 33,2884
  10 Tony Kanaan   Target Chip Ganassi Racing + 35,0789
  12 Will Power   Team Penske + 1 okr.
  17 Sebastián Saavedra   KVAFS Racing + 1 okr.
  77 Simon Pagenaud   Schmidt Peterson Hamilton Motorsports + 6 okr.
  20 Mike Conway   Ed Carpenter Racing + 25 okr.
  83 Charlie Kimball   Chip Ganassi Racing Teams + 26 okr.
  9 Scott Dixon   Target Chip Ganassi Racing + 34 okr.
  67 Josef Newgarden   Sarah Fisher Hartman Racing + 39 okr.
  16 Luca Filippi D Rahal Letterman Lanigan Racing + 44 okr.
  14 Takuma Sato   A.J. Foyt Enterprises + 48 okr.
  7 Michaił Aloszyn D Schmidt Peterson Motorsports + 49 okr.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race