Larsson wygrywa w Argentynie, Solberg mistrzem World RX

Robin Larsson odniósł sensacyjne zwycięstwo w ostatniej rundzie sezonu 2015 Rallycrossowych Mistrzostw Świata w Argentynie, pokonując Mattiasa Ekströma i Pettera Solberga, który zapewnił sobie tytuł mistrzowski.

Norweg został dwukrotnym mistrzem świata już po kwalifikacjach, w których czwarte miejsce wystarczyło mu do awansu do półfinału i zdobyciu kluczowych punktów do klasyfikacji generalnej. Najlepszy w kwalifikacjach był Andreas Bakkerud, który wygrał pierwszy bieg, zajął drugie miejsce w drugim i czwarte w trzecim. Solberg na tym etapie nie mógł być pewny swojego miejsca w półfinale z powodu problemów elektrycznych w swoim samochodzie, lecz czwarty bieg został odwołany z powodu złych warunków na torze i o awansie zadecydowały pozycje po trzecim biegu.

Za Bakkerudem, drugie miejsce w kwalifikacjach zajął Timmy Hansen, pokonując Robina Larssona, Solberga, Mattiasa Ekströma, Janisa Baumanisa, debiutującego Kevina Hansena, Davy’ego Jeanneya, Ole-Christiana Veiby’ego, Antona Marklunda, Toomasa Heikkinena i Manfreda Stohla, którzy rozdzielili między sobą miejsca w półfinałach. Veiby wycofał się jednak z dalszej rywalizacji, oddając swoje miejsce w półfinale Johanowi Kristofferssonowi.

Do pierwszego półfinału przystąpili Bakkerud, Larsson, Ekström, Kevin Hansen, Heikkinen i Kristoffersson, z kolei Timmy Hansen, Solberg, Baumanis, Jeanney, Marklund i Stohl.

Larsson popisał się znakomitym startem i odjechał od stawki, której przewodził Ekström. Jako jedyny na pierwszym okrążeniu na „dżokera” zdecydował się Kevin Hansen. Kiedy Ekström próbował gonić Larssona na drugim okrążeniu, Bakkerud popełnił gigantyczny błąd na zjeździe na „dżokera”, gdzie uderzył w barierę i urwał koło swojej Fiesty. Jadący na trzecim miejscu Kristoffersson wyjechał z „dżokera” tuż przed Hansenem, który następnie wyprzedził go na przedostatnim okrążeniu i awansował do finału w swoim debiucie w World RX. Larsson jeszcze powiększył swoją przewagę i odniósł zdecydowane zwycięstwo, wjeżdżając na metę trzy sekundy przed Ekströmem. Z wyścigu odpadł także Kristoffersson, który napotkał na problem ze swoim samochodem.

Hansen i Solberg wystartowali z pierwszej linii do drugiego półfinału i weszli w pierwszy zakręt niemal jednocześnie, lecz Hansen utrzymał prowadzenie. Mistrz świata znalazł jednak trakcję na wyjściu z trzeciego zakrętu i wyszedł na prowadzenie przed Hansenem, który stracił pozycję również na rzecz Jeanneya i zdecydował się przy pierwszej okazji zjechać na „dżokera”. Pozwoliło to Szwedowi znaleźć rytm i wyprzedzić Solberga w drodze po zwycięstwo. Trzeci dojechał Baumanis, który zatrzymał za sobą Jeanneya na wyjeździe z „dżokera”. W dramatyczny sposób wyścig zakończył Marklund, który zahaczył o barierę z opon i obrócił się, uderzając w nią przodem i tyłem samochodu. Pomimo groźnie wyglądającego wypadku, Szwed wysiadł ze swojego Audi o własnych siłach.

Po uprzątnięciu toru, na starcie do ostatniego finału sezonu ustawili się Timmy Hansen, Larsson, Solberg, Ekström, Kevin Hansen i Baumanis.

Hansen i Larsson weszli jednocześnie w pierwszy zakręt, Hansen zyskał w tym momencie prowadzenie, lecz Larsson pozbawił go w drugim zakręcie. Ta dwójka jeszcze dwa razy zmieniła się na prowadzeniu, aż w końcu Larsson wyprzedził kierowcę Peugeota na końcu pierwszego okrążenia. Larsson następnie bronił się przed Ekströmem, który próbując go wyprzedzić, zjechał na „dżokera” na przedostatnim okrążeniu, lecz wypadł z toru i stracił dystans do Larssona, a następnie zderzył się z Solbergiem na wyjeździe z „dżokera”. Larsson utrzymał się w torze na swoim „dżokerze” i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w karierze przed Ekströmem i Solbergiem. Czwarty na metę przyjechał Baumanis, Timmy i Kevin Hanson z kolei nie ukończyli wyścigu, zderzając się ze sobą w jego połowie.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 4 Robin Larsson 6 okr.
2 10 Mattias Ekstöm EKS + 0,453
3 1 Petter Solberg SDRX + 5,241
4 199 Janis Baumanis Hansen Talent Development + 6,696
5 21 Timmy Hansen Team Peugeot-Hansen + 3 okr.
6 98 Kevin Hansen Olsbergs MSE + 3 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze