Hansen w końcu wygrywa, dublet Peugeota

Timmy Hansen zdominował rywalizację w norweskiej rundzie Rallycrossowych Mistrzostw Świata w Hell, by osiągnąć swoje drugie w karierze i pierwsze w tym roku zwycięstwo, przyjeżdżając na metę przed swoim kolegą z zespołu Davym Jeanneyem i Robinem Larssonem.

Po wczorajszym pechu i przebitej oponie, Petter Solberg wrócił do walki o czołowe pozycje w trzecim biegu kwalifikacyjnym, lecz nie mógł się mierzyć z Timmym Hansenem, który powiększył w ten sposób swoje prowadzenie w klasyfikacji punktowej. Drugi czas uzyskał Mattias Ekström, a trzeci Solberg, przesuwając się na czwarte miejsce.

Mistrz świata pokazał jeszcze więcej w czwartym biegu, pobijając rekord najlepszego czasu biegu - 2:39,445, poprawiając najlepszy ubiegłoroczny wynik o cztery i pół sekundy. Zwycięstwo dało mu awans na drugie miejsce w tabeli, za rozdzielając Hansena od jego zespołowego kolegi Davy'ego Jeanneya, wyprzedzając go jednym punktem.

Przed dalszą rywalizacją w najszybszej klasie Supercar, swoje wyścigi mieli kierowcy RX Lites. Po biegach kwalifikacyjnych Martin Kaczmarski i Krzysztof Hołowczyc zajmowali 9. i 11. miejsce, przechodząc w ten sposób do pierwszego półfinału. Tam zakończyła się ich przygoda z weekendem. Hołowczyc zajął czwarte miejsce, natomiast Kaczmarski był szósty. W finale wygrał Thomas Bryntesson, który wcześniej popisał się trzema zwycięstwami w kwalifikacjach i w półfinale.

Wyjście Solberga na drugie miejsce oznaczało, że obaj kierowcy Peugeot-Hansen znaleźli się w pierwszym półfinale i wystartowali do niego z pierwszej linii - Hansen przed Jeanneyem. Za nimi ustawili się Anton Marklund w Audi, ubiegłoroczny zwycięzca Reinis Nitiss w Fordzie, Robin Larsson w Audi i Henning Solberg w Fordzie.

Po dobrym starcie kierowcy Peugeota się rozdzielili - Hansen pojechał normalne okrążenie, natomiast Jeanney od razu zaatakował "dżokera", gdzie został wypchnięty z toru przez Reinisa Nitissa i Heninga Solberga, z którymi musiał się uporać na pierwszym okrążeniu, by zacząć gonić Hansena, Larssona i Marklunda. Szwed mocno odjechał od rywali w połowie wyścigu. Larsson zdecydował się więc na "dżokera" na czwartym okrążeniu i wrócił na tor za Jeanneyem. Hansen i Marklund czekali do ostatniego okrążenia. Obaj popełnili poważne błędy i stracili dużo czasu. Przewaga Hansena pozwoliła mu powrócić na czele bez problemu, jednak Marklund spadł na piąte miejsce, pokonany w walce po powrocie przez Nitissa. Strategia Larssona opłaciła się, gdyż wyjechał on przed tą dwójką i z trzecim miejscem przeszedł do finału razem z dwoma Peugeotami. Henning Solberg pechowo przyjechał ostatni, natrafiając w trakcie wyścigu na problemy ze swoim Fordem.

Solberg w Citroënie zakwalifikował się na pole position do drugiego półfinału. Obok niego ustawił się Timur Timerzyanov w Fordzie, przed Andreasem Bakkerudem w Fordzie, Mattiasem Ekströmem, Alxem Danielssonem w Audi i Per-Gunnarem Anderssonem w Volkswagenie.

W drugim półfinale stawka także się rozdzieliła. Ekström, Timerzyanov i Andersson zjechli na "dżokera", natomiast Bakkerud, Danielsson i Solberg zostali na torze. Andersson popisał się wspaniałym "dżokerem" i wyprzedził obu rywali. Przed nim Solberg po starcie z pole position spadł na trzecie miejsce i żeby nie walczyć z Bakkeruden i Danielssonem, zjechał na "dżokera" na drugim okrążeniu. Po wyjeździe spotkał się z Timerzyanovem, który wjechał w tył Citroëna i uszkodził przód swojego auta, a następnie dogonił i uderzył w Ekströma, samemu dachując i wracając do rywalizacji po rolce. Rosjanin następnie ponownie dogonił Audi, żeby wyprzedzić Ekströma i wyjść na trzecie miejsce. Na czele w zamieszaniu znalazł się Andersson, prowadząc przed Danielssonem, dla którego był to pierwszy półfinał w World RX. Solberg po kolizji z Timerzyanovem dojechał do mety piąty w poważnie uszkodzonym aucie, natomiast Bakkerud musiał wycofać się z urwanym prawym przednim kołem.

Do finału z pierwszej linii ustawili się Hansen z Anderssonem, przed Jeanneyem, Danielssonem, Timerzyanovem i Larssonem.

Finał rozpoczął się spokojnie. Kierowcy Peugeota, Timerzyanov i Danielsson pojechali normalnym torem, natomiast Andersson i Larsson zjechali na "dżokera". Okrążenie później zjechał Danielsson i wyjechał za tą dwójką. Na czele jechał Hansen, przed Jeanneyem i Timerzyanovem, jednak nie trwało to długo, bo Rosjanin odpadł z wyścigu na drugim okrążeniu. W ten sposób w połowie wyścigu dwa Peugeoty jako jedyne nie przejechały "dżokera". Jeanney zrobił to na czwartym okrążeniu, w międzyczasie za nimi Larsson wyprzedził Anderssona, który wkrótce przebił oponę i dojechał na metę z okrążeniem straty.

Na czele jechał Hansen, który zjechał na "dżokera" na przedostatnim okrążeniu i komfortowo wrócił na czele wyścigu, przed swoim kolegą z ekipy. Mimo problemów ze swoim autem, Jeanney utrzymał drugie miejsce przed Larssonem i Danielssonem.

P Nr Kierowca Zespół Samochód Rezultat
1 21 Timmy Hansen Team Peugeot-Hansen Peugeot 208 WRX 6 okr.
2 17 Davy Jeanney Team Peugeot-Hansen Peugeot 208 WRX + 3,675
3 4 Robin Larsson Jernberg Larsson Racing Team Audi A1 Supercar + 6,527
4 55 Alx Danielsson All-Inkl.com Münnich Motorsport Audi S3 + 7,782
5 45 PG Andersson Marklund Motorsport Volkswagen Polo WRX + 1 okr.
6 42 Timur Timerzyanov Namous OMSE Ford Fiesta ST Supercar + 5 okr.

Petter Solberg utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej z dorobkiem 193 punktów, jednak na drugie miejsce przesunął się Hansen, mający 41 punktów straty. Andreas Bakkerud spadł na trzecie miejsce, kolejne 12 punktów dalej i zaledwie jeden przed Davym Jeanneyem. W przeciągu zaledwie dwóch rund Johan Kristoffersson spadł z drugiego na piąte miejsce i ma 58 punktów straty do Solberga. Dublet dla Peugeot-Hansen dał im prowadzenie w klasyfikacji generalnej, w której wyprzedzili ekipę Ford OMSE.

Kolejna runda World RX odbędzie się na francuskim torze Lohéac w dniach 5-6 września.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze