Andreas Simonsen był najszybszy w porannym treningu na ulicznym torze w Baku. Fatalny początek dnia miał kolega Szweda z załogi nr 1 od HTP, Alon Day.
Piątkową paradą na ulicach stolicy Azerbejdżanu, pojazdy GT3 startujące w ostatniej rundzie serii FIA GT rozpoczęły drugą imprezę City Challenge Baku. Tym razem, na alejach wokół siedziby władz Azerbejdżanu, samochody pokazały się jedynie prezentacyjnie – pętla, na której w sobotę i niedzielę ścigać się będą w regularnej rywalizacji, położona jest tym razem na ulicach przy słynnym Placu Flagi. Właśnie tam, w sobotni, nieco zimny poranek, samochody odbyły pierwszą z sesji treningowych – i choć większość kierowców udanie zaliczyła pierwszy oficjalny kontakt z nową trasą, kilku z nich niestety sesji nie ukończyło.
Skrócony z 80 do 60 minut trening miał mianowicie aż trzy czerwone flagi – pierwsza z nich spowodowana była odpadnięciem od Audi ekipy Phoenix Racing elementu nadwozia, który z ulicznego toru trzeba było usunąć. O wiele gorzej wyglądała sytuacja podczas drugiego zatrzymania sesji – wtedy też, w betonową barierę uderzył Izraelczyk Alon Day w Mercedesie nr 1 od HTP – i choć sam wyszedł z samochodu bez obrażeń, wyścigowy SLS AMG musiał być usunięty przez obsługę toru. Trzecia czerwona flaga spowodowana była kolizją Corvette ekipy Callaway z Audi nr 13 zespołu WRT – na minuty przed końcem treningu, sędziowie zdecydowali nie wznawiać sesji, pozostawiając wyniki sprzed jej trzeciego zatrzymania.
W taki oto sposób, na czele tabeli wyników pozostał rezultat Andreasa Simonsena, który czasem 1:47.686 pokonał kierowcę właśnie z załogi nr 13, Edwarda Sandströma. Dwaj Szwedzi, swoje czołowe rezultaty uzyskali niedługo przed trzecią czerwoną flagą, różniąc się od siebie o zaledwie 0.015 sekundy. Poniżej granicy 1:48, jeszcze później zeszli jeszcze dwaj kierowcy – Laurensa Vanthoora z Audi nr 11 przebił Kevin Estre w McLarenie zespołu Hexis, dla której to ekipy, runda w Baku to ostatnia szansa na pokazanie się kibicom przed rezygnacją z wyścigów.
Również trzy kolejne wyniki pojawiły się w tabeli niedługo przed końcem sesji – piąty czas uzyskał Daniel Keilwitz w Corvette, szósty – Benji Hetjerington w Mercedesie od Fortec Motorsport, a siódmy Nick Tandy w Porsche innego brytyjskiego zespołu, Trackspeed. Dopiero ósmy rezultat sesji widniał w tabeli od dłuższego czasu – 20 minut przed regularnym końcem treningu, czołowy wynik załogi nr 12 uzyskał Nicolaus Mayr-Melnhof. Czołową dziesiątkę domknęły załogi Lamborghini od Rodrive i McLarena nr 9 ekipy Sébastiena Loeba – daleko poza nią znalazł się m.in. główny kontrkandydat Simonsena do mistrzostwa kategorii Pro-Am Cup, Hari Proczyk.
Problemy z samochodami, rano miały także m.in. załogi nr 12 i 18 od WRT i nr 22 od Boutsen Ginion. Do zmiany kierowcy doszło natomiast w załodze MRS – Khaleda Al-Mudhafa zastąpił Ilja Melnikow, a cała załoga została przeniesiona do kategorii dżentelmenów.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 2 | Siergiej Afanasiew Andreas Simonsen |
1 | PAM | HTP Gravity Charouz | 1:47.686 | ||||
2 | 13 | Frank Stippler Edward Sandström |
1 | PRO | Belgian Audi Club Team WRT |
1:47.701 | +0.015 | |||
3 | 27 | Rob Bell Kevin Estre |
2 | PRO | Hexis Racing | 1:47.792 | +0.106 | |||
4 | 11 | Stéphane Ortelli Laurens Vanthoor |
3 | PRO | Belgian Audi Club Team WRT |
1:47.899 | +0.213 | |||
5 | 102 | Daniel Keilwitz Jeroen Bleekemolen |
4 | PRO | Callaway Competition | 1:48.079 | +0.393 | |||
6 | 62 | Oli Webb Benji Hetherington |
5 | PRO | Fortec Motorsport | 1:48.229 | +0.543 | |||
7 | 41 | Marco Holzer Nick Tandy |
6 | PRO | Trackspeed | 1:48.445 | +0.759 | |||
8 | 12 | René Rast Nicolaus Mayr-Melnhof |
7 | PRO | Belgian Audi Club Team WRT |
1:48.562 | +0.876 | |||
9 | 7 | Matheus Stumpf Patrick Cunha |
2 | PAM | Rodrive Competicoes | 1:48.722 | +1.036 | |||
10 | 9 | Sébastien Loeb Alvaro Parente |
8 | PRO | Sébastien Loeb Racing | 1:49.032 | +1.346 | |||
... | ... | ... | ||||||||
23 | 25 | Hari Proczyk Dominik Baumann |
5 | PAM | Grasser Racing | 1:50.823 | +3.137 | |||
... | ... | ... | ||||||||
25 | 77 | Mark Thomas Khaled Al-Mudhaf Ilja Melnikov |
1 | GTR | MRS GT Racing | 1:51.878 | +4.192 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.