Andreas Simonsen był najszybszy w porannym treningu na ulicznym torze w Baku. Fatalny początek dnia miał kolega Szweda z załogi nr 1 od HTP, Alon Day.

Piątkową paradą na ulicach stolicy Azerbejdżanu, pojazdy GT3 startujące w ostatniej rundzie serii FIA GT rozpoczęły drugą imprezę City Challenge Baku. Tym razem, na alejach wokół siedziby władz Azerbejdżanu, samochody pokazały się jedynie prezentacyjnie – pętla, na której w sobotę i niedzielę ścigać się będą w regularnej rywalizacji, położona jest tym razem na ulicach przy słynnym Placu Flagi. Właśnie tam, w sobotni, nieco zimny poranek, samochody odbyły pierwszą z sesji treningowych – i choć większość kierowców udanie zaliczyła pierwszy oficjalny kontakt z nową trasą, kilku z nich niestety sesji nie ukończyło.

Skrócony z 80 do 60 minut trening miał mianowicie aż trzy czerwone flagi – pierwsza z nich spowodowana była odpadnięciem od Audi ekipy Phoenix Racing elementu nadwozia, który z ulicznego toru trzeba było usunąć. O wiele gorzej wyglądała sytuacja podczas drugiego zatrzymania sesji – wtedy też, w betonową barierę uderzył Izraelczyk Alon Day w Mercedesie nr 1 od HTP – i choć sam wyszedł z samochodu bez obrażeń, wyścigowy SLS AMG musiał być usunięty przez obsługę toru. Trzecia czerwona flaga spowodowana była kolizją Corvette ekipy Callaway z Audi nr 13 zespołu WRT – na minuty przed końcem treningu, sędziowie zdecydowali nie wznawiać sesji, pozostawiając wyniki sprzed jej trzeciego zatrzymania.

W taki oto sposób, na czele tabeli wyników pozostał rezultat Andreasa Simonsena, który czasem 1:47.686 pokonał kierowcę właśnie z załogi nr 13, Edwarda Sandströma. Dwaj Szwedzi, swoje czołowe rezultaty uzyskali niedługo przed trzecią czerwoną flagą, różniąc się od siebie o zaledwie 0.015 sekundy. Poniżej granicy 1:48, jeszcze później zeszli jeszcze dwaj kierowcy – Laurensa Vanthoora z Audi nr 11 przebił Kevin Estre w McLarenie zespołu Hexis, dla której to ekipy, runda w Baku to ostatnia szansa na pokazanie się kibicom przed rezygnacją z wyścigów.

Również trzy kolejne wyniki pojawiły się w tabeli niedługo przed końcem sesji – piąty czas uzyskał Daniel Keilwitz w Corvette, szósty – Benji Hetjerington w Mercedesie od Fortec Motorsport, a siódmy Nick Tandy w Porsche innego brytyjskiego zespołu, Trackspeed. Dopiero ósmy rezultat sesji widniał w tabeli od dłuższego czasu – 20 minut przed regularnym końcem treningu, czołowy wynik załogi nr 12 uzyskał Nicolaus Mayr-Melnhof. Czołową dziesiątkę domknęły załogi Lamborghini od Rodrive i McLarena nr 9 ekipy Sébastiena Loeba – daleko poza nią znalazł się m.in. główny kontrkandydat Simonsena do mistrzostwa kategorii Pro-Am Cup, Hari Proczyk.

Problemy z samochodami, rano miały także m.in. załogi nr 12 i 18 od WRT i nr 22 od Boutsen Ginion. Do zmiany kierowcy doszło natomiast w załodze MRS – Khaleda Al-Mudhafa zastąpił Ilja Melnikow, a cała załoga została przeniesiona do kategorii dżentelmenów.

Poz Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 2
Siergiej Afanasiew
Andreas Simonsen 
1 PAM HTP Gravity Charouz  1:47.686  
2 13
Frank Stippler
Edward Sandström
1 PRO Belgian Audi Club
Team WRT
1:47.701 +0.015
3 27
Rob Bell
Kevin Estre
2 PRO Hexis Racing 1:47.792 +0.106
4 11
Stéphane Ortelli
Laurens Vanthoor
3 PRO Belgian Audi Club
Team WRT
1:47.899 +0.213
5 102
Daniel Keilwitz
Jeroen Bleekemolen
4 PRO Callaway Competition 1:48.079 +0.393
6 62
Oli Webb
Benji Hetherington
5 PRO Fortec Motorsport 1:48.229 +0.543
7 41
Marco Holzer
Nick Tandy
6 PRO Trackspeed 1:48.445 +0.759
8 12
René Rast
Nicolaus Mayr-Melnhof 
7 PRO Belgian Audi Club
Team WRT
1:48.562 +0.876
9 7
Matheus Stumpf
Patrick Cunha
2 PAM Rodrive Competicoes  1:48.722 +1.036
10 9
Sébastien Loeb
Alvaro Parente
8 PRO Sébastien Loeb Racing 1:49.032 +1.346
...     ...       ...      
23 25
Hari Proczyk
Dominik Baumann
5 PAM Grasser Racing  1:50.823 +3.137
...     ...       ...      
25 77

Mark Thomas
Khaled Al-Mudhaf
Ilja Melnikov
1 GTR MRS GT Racing 1:51.878 +4.192

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race