Rosberg: Zespoły w F2 i F3 mają lepszą strategię i pit-stopy, niż Ferrari

Mistrz świata F1 z sezonu 2016 Nico Rosberg skrytykował zarządzanie strategią oraz pit-stopy w wykonaniu Ferrari podczas Grand Prix Holandii. Zdaniem Niemca brak przygotowania wszystkich opon dla swojego kierowcy podczas zjazdu jest niedopuszczalne na tym poziomie rywalizacji.

Rosberg wytyka niekompetencje włoskiemu zespołowi ze względu na incydent, jaki miał miejsce podczas pierwszego zjazdu Carlosa Sainza Jr. Postój hiszpańskiego kierowcy trwał ponad 12 sekund ze względu na to, że mechanicy Ferrari nie przygotowali wszystkich kół dla swojego zawodnika, co spowodowało jego spadek w klasyfikacji wyścigu.: „Mattia Binotto ciągle powtarza: Nie, nie, nie musimy wprowadzać żadnych zmian, wszystko idzie dobrze. Kiedy w końcu nadejdzie ten dzień?” – grzmiał Rosberg w telewizji Sky. „To wręcz niemożliwe, nawet zespoły Formuły 2 lub F3 wykonują lepszą pracę ze swojeą strategią i w pit-stopach, niż Ferrari”.

„Zjeżdżasz do boksów i podczas normalnego wyścigu nie ma tam opon? W pewnym momencie naprawdę muszą zacząć wprowadzać pewne zmiany”.

Na słowa Rosberga zareagował sam Mattia Binotto, który uważa, że z zewnątrz zawsze łatwo jest krytykować: „Po pierwsze, myślę, że łatwo jest tak mówić, gdy jesteś poza padokiem. Łatwo jest krytykować, ale nie wymienimy [naszych] ludzi. To moja odpowiedź dla Rosberga” – powiedział Binotto. „Mamy wspaniałych ludzi i udowodniono, że w sporcie ważniejsza jest stabilność i upewnianie się, że możemy poprawiać się z dnia na dzień i z wyścigu na wyścig. Mamy w zespole wspaniałych ludzi i nie mam co do tego wątpliwości. Potrzeba lat i doświadczenia, aby każdy zespół mógł znaleźć się w czołówce i myślę, że nie ma powodu, dla którego miałoby być inaczej u nas”.

Ferrari wyjaśniło, że problem w postoju Sainza został wywołany przez spóźnione wezwanie do boksu, ponieważ nie chciał zostać podcięty przez Hamiltona: „Tak, to była bardzo późna rozmowa, aby zareagować na Lewisa [Hamiltona] z Carlosem [Sainzem Jr.]. Było zbyt późno, ale wiem, że [Rosberg] powinien to wiedzieć, ponieważ jest doświadczonym kierowcą  i to, że o wiele łatwiej jest rozwiązywać tego typu problemy, niż ogólne osiągi”.

Źródło: www.motorsport.com

  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze