Zespół ds. sportowych Formuły 1 pod przewodnictwem Rossa Brawna rozpoczął prace nad kolejną odsłoną przepisów technicznych. Jak wyjawił jego członek Pat Symonds, głównymi obszarami zainteresowania są aerodynamika, silnik oraz zawieszenie.
„Analizujemy przepisy techniczne oraz sportowe”
– powiedział były dyrektor techniczny Williamsa. „Musimy patrzeć na wszystkie nasze działania oczami kibiców. W tej chwili na przykład decydujemy, co będzie areną rywalizacji technicznej”
.
„Regulamin techniczny Formuły 1 jest podzielony na 21 sekcji i przeglądając go widać, że niektóre z nich są nieistotne z punktu widzenia widowiska – zadecydowaliśmy więc, że chcemy mieć trzy główne obszary rywalizacji technicznej”
.
„Pierwszym z nich byłaby aerodynamika – dla wielu osób jest ona interesująca, a poza tym nikt jak dotąd nie napisał przepisów, które uczyniłyby jej rozwój nieistotnym, więc równie dobrze możemy wpisać ją na listę rzeczy, które mają znaczenie”
.
„Podobnie z układami napędowymi. Rywalizacja na tym polu jest ważna dla producentów zaangażowanych w F1. Fani również są nimi zainteresowani, więc ich konstrukcja będzie mieć wpływ na osiągi samochodów”
.
„Na końcu jest zawieszenie – mam tu na myśli zużycie opon oraz ich efektywne wykorzystanie przez zespoły. To są trzy główne obszary rywalizacji, jakie chcemy widzieć”
.
„Oczywiście na wynik będą wpływać inne czynniki – kierowcy, pit-stopy czy strategia. To są jednak obszary techniczne, na których zamierzamy się skupić”
.
Grupa robocza stoi także przed zadaniem ograniczenia kosztów oraz zmniejszenia przewidywalności wyścigów: „Musimy zająć się kosztami – to przez nie zespoły z dołu stawki nie mają szans zaskoczyć czołówkę. Chcemy pozbyć się przewidywalności – najgorsze czasy w wyścigach to zawsze były te, gdzie dało się łatwo przewidzieć wynik”
.
„Chcemy mieć spektakl, który będzie atrakcyjny wizualnie i w którym rola kierowcy będzie odpowiednio wyróżniona. Musimy spojrzeć na to z perspektywy kibiców na torze oraz widzów przed telewizorami, bo te dwie grupy mają różne wymagania”
.
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.