Szef zespołu Toro Rosso Franz Tost stwierdził, że F1 powinna zachować obecną specyfikację jednostek napędowych do 2025 roku, czyniąc je bardziej atrakcyjne dla nowych producentów.
Obecna era silników hybrydowych V6 o pojemności 1.6 litra z turbo została zapoczątkowana w 2014 roku. Przełożyło się to na drastyczny wzrost kosztów produkcji niezwykle wydajnych, ale jednocześnie ekologicznych jednostek napędowych, które dodatkowo odzyskują energię cieplną i kinetyczną. Celem rozwoju tej technologii jest wprowadzenie jej w przyszłości w samochodach drogowych w dążeniu do ochrony środowiska.
Aktualne przepisy dotyczące silników są ważne do 2020, kiedy kończą się dwustronne umowy między posiadaczem praw handlowych a zespołami.
„Wprowadzenie w 2020 roku zupełnie nowych regulacji nie jest konieczne, ponieważ mamy fantastyczną jednostkę napędową. Mamy turbodoładowany, bardzo mały silnik i dwa systemy odzyskiwania energii, jak również baterię, co jest technologią przyszłości. Nie powinniśmy dokonywać dużych zmian, jedynie można utrzymać spaliny na stałym poziomie i dzięki temu zmniejszyć koszty. Ten pakiet może spokojnie dotrwać do 2025 roku i to może przyciągnąć do Formuły 1 innych producentów. Mam nadzieję, że nie zostaną wprowadzone zupełnie nowe przepisy, ponieważ to ponownie zmusi producentów i zespoły do inwestowania ogromnych ilości pieniędzy od 2021 roku, co nie jest konieczne”
– powiedział Tost w rozmowie z Autosportem.
Szef Toro Rosso wierzy, że dyskusje na temat długoterminowej przyszłości Formuły 1 powinny wkrótce się rozpocząć, jednak uważa, że najpierw trzeba podsumować nadchodzące zmiany techniczne.
„Ważne jest, aby szybko to omówić, jednak nie powinniśmy również zapominać o tym, że w przyszłym roku będziemy mieć zupełnie nowe samochody. Trzeba ocenić, jak F1 będzie prezentować się z nowym podwoziem oraz jakie będą osiągane prędkości. Później w 2017 roku, gdy będziemy znać stan rzeczy, możemy usiąść [do rozmów]”
– dodał.
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.