Dość sensacyjnie zakończyła się druga sesja treningowa przed Grand Prix Singapuru. Najlepszy czas uzyskał Daniił Kwiat, przed Kimim Räikkönenem z Ferrari. Trzeci był Daniel Ricciardo, czym obaj kierowcy Red Bulla jakby chcieli zaprzeczyć problemom z silnikami Renault.
Jako pierwszy mierzone okrążenie przejechał Kwiat, po nim w tabelę wyników wpisał się Felipe Nasr z Saubera. Wkrótce więcej kierowców decydowało się na mierzone okrążenia, czyniąc tor Marina Bay zatłoczonym w początkowej fazie sesji.
Po sześciu minutach od rozpoczęcia treningu, na torze pojawiła się czerwona flaga, którą spowodował Will Stevens z ekipy Manor. Jednak porządkowi dość szybko sprawnie i szybko uporali się z samochodem Anglika i sesja została wznowiona po kilku minutach od incydentu. Do niebezpiecznego incydentu doszło także pomiędzy Maxem Verstappenem, a Kimim Räikkönenem. Kierowca Toro Rosso został wypuszczony wprost przed nosem Fina.
Po dwudziestu minutach od rozpoczęcia sesji na torze nadal było tłoczno, na co uwagę zwrócił między innymi Sebastian Vettel, który poinformował ekipę, że nie jest wstanie z tego powodu wykręcić dobrego kółka. Kolejnym pechowcem, który „pocałował ścianę” był Carlos Sainz z ekipy Toro Rosso. Hiszpan jednak zdołał dojechać do boksu.
Pierwszym, który wyjechał na supermiękkiej mieszance, był Kimi Räikkönen, który przez pierwsze 30 minut znajdował się na czele tabeli. Pomimo błędu, Fin urwał aż 1,5 sekundy i znów wskoczył na pierwsze miejsce, spychając z niej Lewisa Hamiltona. Kolejnym, który zmienił ogumienie w swoim aucie był Felipe Nasr, który zanotował czas o 1,5 sekundy gorszy od kierowcy Ferrari. Z minuty na minutę w tabeli, tak jak i na torze, robiło się ciasno i tłoczno, a kierowcy z okrążenia na okrążenia podkręcali swoje czasy na oponie supermiękkiej.
Najwięcej błędów kierowcy popełniali w pierwszym zakręcie, a rekordzistą był Lewis Hamilton, który również podczas pierwszej sesji treningowej popełnił w tym miejscu wiele błędów. Kolejnym pechowcem, który dotknął ściany, był Pastor Maldonado, jednak obyło się bez żadnych uszkodzeń. Kolejnym niebezpiecznym incydentem była sytuacja pomiędzy Kwiatem a Grosjeanem. Rosjanin będąc na szybkim kółku omal nie uderzył w tył Lotusa prowadzonego przez Francuza. Kierowca Red Bulla nie oszczędzał w słowach i w dość niecenzuralny sposób opisał całą sytuację. Całkiem odmienną wymianę zdań zaprezentował za to Sebastian Vettel, który poinformował, że popsuł niechcący szybkie kółko Massy i prosi aby wcześniej dać znać, że zbliża się do niego szybszy samochód.
Po spotkaniu ze ścianą w pierwszym treningu, na torze przez długi czas na torze nie znalazł się Alexander Rossi – dopiero na dwadzieścia minut przed końcem Amerykanin pojawił się na torze. Również w ekipie Toro Rosso było nerwowo i robiono wszystko, aby Sainz powrócił na tor przed upływem czasu, co udało się na trzydzieści pięć minut przed końcem sesji, kiedy to zaczęły się przejazdy z dużym obciążeniem paliwa. Dziesieć minut później na czele tabeli znajdował się Kwiat, drugi był Räikkönen, a trzeci Daniel Ricciardo i tak już pozostało, gdyż kierowcy rozpoczynali symulacje wyścigowe.
Znakomite tempo przez cały trening prezentował Ricciardo, który z okrążenia na okrążenie udowadniał wszystkim swoją szybkość. Niestety, szczęścia do kierowców Lotusa nie miał Kwiat, tym razem napotykając na jego linii wyścigowej Pastora Maldonado, blokując koła i wyjeżdżając poza tor. Na osiem minut przed końcem Nico Rosberg wyjechał w zakręcie nr 18 i spowodował pojawienie się żółtej flagi, ale bez żadnych problemów powrócił na tor.
Największą zagadką drugiej sesji treningowej była jednak forma i tempo Mercedesa, który albo zastosował tak zwaną zasłonę dymną albo faktycznie ich tempo jest gorsze od tempa Ferrari oraz Red Bulla. Warto również odnotować fakt, że dość wysoko znalazł się Fernando Alonso, zajmując ósme miejsce.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 26 | Daniił Kwiat | Infiniti Red Bull Racing | 1:46,142 |
|||
2 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 0,039 | |||
3 | 3 | Daniel Ricciardo | Infiniti Red Bull Racing | + 0,114 |
|||
4 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 0,337 | |||
5 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 0,345 | |||
6 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 0,517 | |||
7 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 0,639 | |||
8 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Honda | + 0,817 | |||
9 | 27 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India F1 Team | + 1,152 | |||
10 | 33 | Max Verstappen | Scuderia Toro Rosso | + 1,285 | |||
11 | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | + 1,542 |
|||
12 | 12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | + 1,613 | |||
13 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | + 1,653 | |||
14 | 22 | Jenson Button | McLaren Honda | + 1,746 | |||
15 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Toro Rosso | + 1,870 |
|||
16 | 8 | Romain Grosjean | Lotus F1 Team | + 1,954 | |||
17 | 77 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing | + 1,976 |
|||
18 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus F1 Team | + 3,952 | |||
19 | 53 | Alexander Rossi | Manor Marussia F1 Team | + 10,597 | |||
20 | 28 | Will Stevens | Manor Marussia F1 Team | + 13,790 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.