Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem Formuły 1 o Grand Prix Brazylii. Drugi wynik wykręcił jego zespołowy kolega Charles Leclerc, a czołową trójkę uzupełnił Max Verstappen. Dość szybko udział w sesji zakończył Robert Kubica, który uderzył w bariery zaledwie po kilku minutach od rozpoczęcia jazd.
Po zakłóconym przez deszcz pierwszym treningu, tym razem tor na początku sesji był suchy, lecz niebo było zachmurzone, a ryzyko powrotu opadów wynosiło 30%. Temperatura powietrza wynosiła 20°C, a asfaltu – 25°C. Z powodu warunków należało spodziewać się bardziej wzmożonej niż zwykle aktywności na torze.
Jako pierwszy czas okrążenia uzyskał Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo (1:11,061), lecz dość szybko jego wynik poprawił Valtteri Bottas, który zszedł do 1:10,812. Po zaledwie 6 minutach od rozpoczęcia sesji Kubica dość mocno uderzył w bariery po zewnętrznej części zakrętów Senny, poważnie uszkadzając przednią część jego Williamsa. Polak nagle stracił przyczepność w trzecim zakręcie i nie miał szans na wyprowadzenie kontry przy sporej prędkości. Z powodu tego incydentu sesja została wstrzymana.
Porządkowi dość sprawnie ściągnęli z toru uszkodzony samochód, dzięki czemu udało się szybko wznowić trening. Wówczas prowadzenie w sesji objął duet Red Bulla –Verstappen (1:10,051) i Alexander Albon (1:10,750) na pośrednich oponach, lecz chwilę później ich wynik poprawił Lewis Hamilton, który został nowym liderem z czasem 1:09,938. Brytyjczyk zgłosił jednak swojemu inżynierowi, że zmiana biegów w dół w jego skrzyni była dość agresywna, lecz kierowca Mercedesa pozostał na torze.
Nieco później tempo podkręcił duet zespołu Ferrari - Vettel stał się nowym liderem z wynikiem 1:09,570, zaś jego partner z ekipy Leclerc stracił do Niemca dokładnie ćwierć sekundy – obaj pokonali swoje wówczas najszybsze okrążenia także na pośredniej mieszance Pirelli.
Na nieco ponad godzinę przed końcem na torze pojawiły się drobne opady deszczu, które jednak nie ustawały. To skutecznie zniechęciło kierowców do przeprowadzenia dalszych przejazdów, wliczając w to próby tempa wyścigowego. Jako ostatni czasy okrążenia pokonywał Verstappen, ale było spowodowane faktem, że nieco wcześniej mechanicy Red Bulla mieli pewne problemy z wymianą przedniego skrzydła w jego samochodzie. Holender będąc samotnym zawodnikiem na torze nie był w stanie poprawić swojego czasu.
Po chwilowej ciszy na torze spora część zawodników wyjechała ze swoich garaży, lecz tym razem na miękkich oponach. Poprawę zaliczył między innymi Hamilton, który jednak pozostał na trzecim miejscu, lecz przy kolejnej próbie musiał zwolnić z powodu wolno jadącego Bottas w końcówce drugiego sektora. Fin chwilę później przeszkodził również Vettelowi na wyjeździe z 12. zakrętu. Przez chwilę w okolicach pierwszego zakrętu powiewała żółta flaga, którą spowodował Daniił Kwiat po obrocie swojego Toro Rosso.
Przy następnej serii okrążeń kwalifikacyjnych Ferrari odnotowało kolejną poprawę – Vettel zszedł na 1:09,217, lecz Leclerc zmniejszył do niego stratę do zaledwie 0,021 sekundy. Na trzecią lokatę awansował z kolei Bottas, który do Vettela tracił 0,156 sek., a czwarty był Hamilton z niemal półsekundową stratą do Niemca. Na mniej niż 40 minut przed końcem z trzecim czasem zameldował się z kolei Verstappen, który pokonał Bottasa o 0,022 sek.
Podczas ostatniej części sesji kierowcy tradycyjnie skupili się na przejazdach tempem wyścigowym. Ich jazdę przerwała awaria jednostki napędowej Hondy w samochodzie Pierre’a Gasly’ego na 20 minut przed końcem. Francuz zatrzymał się tuż przy posterunku porządkowych na wyjeździe z zakrętu nr 3, co spowodowało wykorzystanie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa na kilka minut.
Na sześć minut przed końcem sesja została przerwana po raz drugi, a następnie podjęto decyzję o niewznawianiu jej. Tym razem powodem takiej sytuacji było wylądowanie Kwiata w barierach na zewnętrznej zakrętu nr 12. Po uderzeniu, z tyłu jego Toro Rosso pojawił się ogień, który został szybko ugaszony przez porządkowych.
Tym samym Vettel okazał się być najlepszym kierowcą podczas drugiego treningu przed niedzielnym wyścigiem Formuły 1 o GP Brazylii. Drugi wynik odnotował jego zespołowy kolega Leclerc, a trzeci czas wykręcił Verstappen. Czwartą pozycję w tabeli zajął Bottas, piąty był Hamilton, na szóstej lokacie znalazł się Kevin Magnussen, siódme miejsce przypadło Danielowi Ricciardo, a czołową dziesiątkę zamknęli Kimi Räikkönen, Alexander Albon i Carlos Sainz Jr.
Trzeci trening na torze Interlagos rozpocznie się w sobotę o godzinie 16:00, zaś kwalifikacje: o 19:00.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari Mission Winnow | 1:09,217 | 30 | |||
2 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari Mission Winnow | + 0,021 | 35 | |||
3 | 33 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | + 0,134 | 33 | |||
4 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | + 0,156 | 37 | |||
5 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | + 0,223 | 39 | |||
6 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | + 0,926 | 38 | |||
7 | 3 | Daniel Ricciardo | Renault F1 Team | + 0,977 | 32 | |||
8 | 7 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing | + 0,993 | 39 | |||
9 | 23 | Alexander Albon | Aston Martin Red Bull Racing | + 1,058 | 31 | |||
10 | 55 | Carlos Sainz Jr | McLaren F1 Team | + 1,093 | 38 | |||
11 | 27 | Nico Hülkenberg | Renault F1 Team | + 1,108 | 31 | |||
12 | 10 | Pierre Gasly | Red Bull Toro Rosso Honda | + 1,135 | 26 | |||
13 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing | + 1,202 | 36 | |||
14 | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull Toro Rosso Honda | + 1,207 | 34 | |||
15 | 11 | Sergio Pérez | SportPesa Racing Point F1 Team | + 1,226 | 31 | |||
16 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 1,287 | 38 | |||
17 | 18 | Lance Stroll | SportPesa Racing Point F1 Team | + 1,351 | 33 | |||
18 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 1,483 | 41 | |||
19 | 63 | George Russell | ROKiT Williams Racing | + 2,601 | 36 | |||
20 | 88 | Robert Kubica | ROKiT Williams Racing | 2 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.