Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego dnia testów Formuły 1 w Barcelonie, zaś Williams przetestował radykalne tylne skrzydło w ramach przygotowań do sezonu 2017.
Najszybsze kółko Niemca wynosiło 1:23.220 i zostało ono ustanowione na miękkich oponach. Kierowca Ferrari przejechał łącznie 103 okrążeń i dzień ukończył przed Nico Rosbergiem, który był wolniejszy o 0.117 sekundy. Reprezentant Mercedesa przejechał jednak najwięcej okrążeń, bo 119. Na trzecim miejscu w tabeli z czasami znalazł się Jenson Button, który stracił pół sekundy do czołówki.
Podczas pierwszego dnia testów w Barcelonie pogoda przywitała kierowców suchymi, lecz dosyć chłodnymi warunkami, jednak wraz z upływem czasu temperatura stale rosła.
O poranku Ferrari skupiło się na tempie na jednym okrążeniu, co było problemem Scuderii w kwalifikacjach przed GP Hiszpanii, i wykonało wiele krótkich przejazdów na miękkiej i pośredniej mieszance. Najwięcej poruszenia w środowisku Formuły 1 wywołał jednak Williams, który sprawdził zupełnie nowe tylne skrzydło oraz zmodyfikowane przednie skrzydło.
Busy morning @Circuitcat_eng 41 laps on the board ticked off our to-do list. Lunch, anyone? #F1Testing pic.twitter.com/P2wAiL17gp
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 17 maja 2016
Zespół stwierdził, że nowe części, które były testowane przez kierowcę rozwojowego ekipy Alexa Lynna, który był dziewiąty w tabeli, zostały stworzone z myślą o dalszej części sezonu 2016 oraz 2017. Przypomnijmy, że w przyszłym roku w życie wchodzą zupełnie nowe przepisy techniczne regulujące na nowo m. in. wygląd samochodów. Po południu ekipa z Grove powróciła do specyfikacji z sezonu 2016, a Lynn ostatecznie pokonał 86 okrążeń, tracąc do Vettela 2.851 sekundy.
W swoim samochodzie zmian dokonał również zespół Haas. Romain Grosjean przetestował dzisiaj nowe podwozie po ostatnich problemach z balansem samochodu i dzień ukończył na czwartej pozycji, 0.662 sek. za Ferrari. Francuz skorzystał jednocześnie z ultra-miękkich opon, które po raz pierwszy pojawią się w Grand Prix Monako.
Pascal Wehrlein z Manora na super-miękkiej mieszance uzyskał piąty czas, tracąc sekundę do lidera, ale znalazł się przed Danielem Ricciardo z Red Bulla. Na siódmym miejscu był Pierre Gasly, który testował wraz z Toro Rosso, zaś jako ósmy dzień zakończył kierowca rozwojowy Force India Alfonso Celis Jr. Na dziesiątym i ostatnim miejscu znalazł się Esteban Ocon, który wraz z Renault sprawdził jednostkę napędową nowej specyfikacji.
P | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
1 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | 1:23.220 | 103 | |||
2 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 0.117 | 119 | |||
3 | Jenson Button | McLaren Honda | + 0.533 | 86 | |||
4 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 0.662 | 96 | |||
5 | Pascal Wehrlein | Manor Racing MRT | + 1.077 | 86 | |||
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | + 1.087 | 89 | |||
7 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso | + 1.601 | 78 | |||
8 | Alfonso Celis | Sahara Force India F1 Team | + 2.247 | 99 | |||
9 | Alex Lynn | Williams Martini Racing | + 2.851 | 86 | |||
10 | Esteban Ocon | Renault Sport F1 Team | + 3.310 | 105 |
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.